گزارش می گوید که سربازان روسیه یکی از نیروهای خود را به دلیل کمک به غیرنظامیان اوکراینی اعدام کردند – سپس آن را پنهان کردند.

بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه توسط خبرگزاری مستقل Verstka منتشر شد، که هویت این سرباز جوان را نزدیک به شش ماه پس از مرگ او در منطقه خارکف ردیابی کرد.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

برای پرلیفون، کاملا منطقی است که مقامات روسی لوانکوف را از حافظه عمومی پاک کنند، زیرا، همانطور که او به ورستکا گفت، برای آنها «آسانتر است که او را به سادگی دفن کنند و اجازه ندهند کسی از او مطلع شود یا او را به یاد بیاورد. حقیقت را گفتن؟ آنها هرگز در زندگی خود حقیقت را نخواهند گفت.»

او نوشت، در بحبوحه هرج و مرج، دو سرباز جوان روسی “که به سختی سلاح های خود را در دست داشتند” به سمت آنها هجوم آوردند و یکی از آنها او را به زمین انداخت تا از او در برابر آتش سنگین توپخانه محافظت کند و فریاد زد: “ن شلیک کنید… ما شما هستیم [guys]”

اما هویت این سرباز همیشه حذف می شد و او به سرعت در گزارش های طرفدار کرملین آن روز تنها به عنوان “سرباز ناشناس” شناخته شد.

والری واسیلیف، سرباز روسی که در زمان مرگ با لوانکوف همراه بود، در آن روز مجروح شد و در بیمارستانی در اوکراین تحت مداوا قرار گرفت. فیلمی که بعداً توسط سرویس امنیتی اوکراین منتشر شد، نشان داد که او برای اولین بار لوانکوف را شناسایی کرد و شهادت داد که فرماندهان خود به آنها دستور داده بودند تا جاده‌های خارج از خارکف را مسدود کنند و به سمت غیرنظامیان شلیک کنند.

روس ها مادرم را کشتند! پرلیفون در این پست ویروسی نوشت، در کنار فیلم‌های دلخراشی از خودش که بازگو می‌کند چگونه نیروهای روسی به سمت او و مادرش آتش گشوده‌اند که تلاش می‌کردند از نیروهای مهاجم فرار کنند.

گتی

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

او گفت که آن سرباز بلافاصله با شلیک گلوله کشته شد و روی او سقوط کرد.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.





منبع

نیروهای روسی یکی از مردان خود را در خارکف پس از تهاجم 24 فوریه اعدام کردند و سپس هویت او را پنهان کردند تا بتوانند از او در یک ترفند تبلیغاتی مفصل استفاده کنند.

ایوان لوانکوف در اولین روز جنگ تمام عیار روسیه علیه اوکراین کشته شد، زیرا گزارش هایی مبنی بر هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط نیروهای روسی منتشر شد. و مرگ او در آن زمان مخفی نبود – عملاً در زمان واقعی توسط یک زن اوکراینی به نام کارولینا پرلیفون که فیلمی از صحنه دراماتیک را در اینستاگرام منتشر کرد، ضبط شد.

به گزارش ورستکا، لوانکوف تا اواخر ژوئن به خاک سپرده نشد، زمانی که یک روزنامه منطقه ای در زادگاهش در منطقه اسمولنسک روسیه مراسم تشییع جنازه او را در شبکه های اجتماعی بدون هیچ جزئیاتی در مورد شرایط مرگش اعلام کرد. تاج گل های وزارت دفاع روسیه بر سر قبر او گذاشته شد، جایی که تاریخ درگذشت او 24 فوریه ذکر شده بود.

و به گفته پرلیفون، محرمانه بودن هویت او تنها یک هدف داشت: اینکه مردم هرگز متوجه نشوند که او به دلیل کمک به اوکراینی‌ها توسط افراد خودش کشته شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا واسیلیف هنوز در بازداشت اوکراین است، زیرا فهرستی از زندانیان روسی که توسط مقامات اوکراینی منتشر شده بود دیگر در دسترس نبود.

تبلیغات روسیه با ادعای اینکه یک سرباز روسی به طور “قهرمانی” توسط “نازی‌های” اوکراین کشته شده است، در حالی که دو غیرنظامی را در برابر آتش توپخانه محافظت می کرد، زیاد شد. این داستان یک پیروزی برای روایت کرملین بود که نیروهای روسی در یک ماموریت بشردوستانه بودند و مانند آتش در رسانه های روسیه پخش شد.

حضور خانواده‌های سربازان روسیه در کرملین برای درخواست از پوتین و انفجار نظامی

او گفت، اما وقتی پرلیفون و مادرش را دیدند، سعی کردند به آنها کمک کنند تا آنها را به مکان امنی برسانند، و “سرهنگ دوم متوجه شد که ما غیرنظامیان را نجات می دهیم و دستور داد به ما و آنها شلیک کنند.”

گتی

Perlifon به Verstka گفت: «او برای نجات ما مرد. “آن سرباز با ما بود و توسط افراد خودش به ضرب گلوله کشته شد.”

اما در حالی که مقامات محلی و شخصیت های مذهبی نمایشی از تبلیغات و شرکت در مراسم تشییع جنازه سایر سربازان روسی از منطقه کشته شده در اوکراین انجام داده اند، ورستکا گزارش می دهد که دفن لوانکوف به طرز عجیبی مخفی نگه داشته شده است. قانونگذاران محلی و مقامات مذهبی شهر کوچکی که او در آن بزرگ شده بود چیزی در مورد آن نمی دانستند، و معاون فرماندار گفت که نام او در لیست کشته شدگان نظامی منطقه ذکر نشده است، حتی اگر در هواداران کرملین نقش برجسته ای داشته باشد. تبلیغات