گزارش می گوید بایدن بی سر و صدا با گروهی از مورخان ملاقات کرد که به او درباره تهدیدات علیه دموکراسی هشدار دادند و لحظه کنونی را با دوران قبل از جنگ داخلی مقایسه کردند.

بایدن

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

آنها همچنین با قبل از جنگ داخلی و احساسات طرفدار فاشیسم در اطراف جنگ جهانی دوم مقایسه کردند.

این نشست در راستای عادت بایدن به جستجوی کارشناسان خارجی برای ارائه راهنمایی در مورد مسائل داخلی و سیاست خارجی بود. او همچنین در ماه می با بیل کلینتون، رئیس‌جمهور سابق، درباره تورم و میان‌دوره‌ها، و با گروهی از کارشناسان سیاست خارجی در ژانویه پیش از حمله پیش‌بینی‌شده روسیه به اوکراین، دیدار کرد.

این نشریه گزارش داد که محققان وضعیت کنونی را با دوران قبل از جنگ داخلی و همچنین جنبش‌های فاشیستی که پیش از جنگ جهانی دوم ظهور کردند، مقایسه کردند. آنها به طور خاص به انتخاب آبراهام لینکلن در سال 1860 و انتخاب رئیس جمهور فرانکلین دی. روزولت در سال 1940 اشاره کردند.

افراد حاضر در جلسه شامل شان ویلنتز، استاد تاریخ دانشگاه پرینستون، آلیدا بلک مورخ دانشگاه ویرجینیا، آن اپلبام روزنامه نگار و مایکل بشلوس، مورخ ریاست جمهوری بودند. همچنین در این نشست سخنرانان بایدن، از جمله وینی ردی و جان میچم، و آنیتا دان، مشاور ارشد کاخ سفید نیز حضور داشتند.

مورخان در سال‌های اخیر به‌ویژه پس از شورش در ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021، علناً زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند.

بر اساس گزارش The Post، این دیدارها همچنین به سنت روسای جمهور ایالات متحده ادامه می دهد که به دنبال زمینه های تصویری کلان از تاریخ نویسان هستند که با رئیس جمهور رونالد ریگان آغاز شد اما در زمان رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ متوقف شد.

برخی از کارشناسانی که گفته می شود در این نشست حضور داشتند، علناً در مورد تهدیدات دموکراسی صحبت کردند. به عنوان مثال، اپلبام، یکی از نویسندگان کارکنان آتلانتیک، در سال 2020 کتابی به نام «گرگ و میش دموکراسی: فریبنده اغواکننده اقتدارگرایی» درباره ظهور پوپولیسم جناح راست و افول دموکراتیک منتشر کرد.

کاخ سفید بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

روث بن غیات، مورخ، در ماه ژوئن به چارلز آر. دیویس از Insider گفت که حمله به کاپیتول، که او آن را تلاش برای کودتا توصیف کرد، همچنان تهدیدی برای دموکراسی ایالات متحده است. کن هیوز، مورخ و کارشناس دیگر درباره واترگیت، در ماه ژوئیه به ارین اسنودگرس از Insider گفت که دموکراسی در موقعیت “خطرناکی” قرار دارد زیرا سیستم هایی که معمولاً در برابر سوء استفاده رئیس جمهور از قدرت محافظت می کنند دیگر کار نمی کنند.

رئیس جمهور جو بایدن در 9 می 2022 در دفتر بیضی کاخ سفید با خبرنگاران صحبت می کند.درو انگرر/گتی ایماژ

  • افراد آشنا به این گفتگو گفتند که به بایدن در مورد افزایش تمامیت خواهی در سراسر جهان هشدار دادند.

  • واشنگتن پست گزارش داد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در کاخ سفید با مورخان دیدار کرد.

  • طبق گزارش The Post، این گروه کوچک تقریباً به طور انحصاری درباره توتالیتاریسم در سراسر جهان و تهدیدات علیه دموکراسی آمریکایی بحث کردند.

    منابع آشنا با نشست 4 اوت که نزدیک به دو ساعت به طول انجامید، به این روزنامه گفتند که کارشناسان لحظه کنونی را یکی از خطرناک ترین لحظات برای دموکراسی در تاریخ مدرن توصیف کردند.

    روزنامه واشنگتن پست روز چهارشنبه گزارش داد، جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن به طور خصوصی با گروهی از مورخان هفته گذشته در کاخ سفید ملاقات کرد که به او در مورد تهدیدهای مداوم علیه دموکراسی هشدار دادند.