گزارش می‌گوید ترامپ در آخرین روزهای ریاست‌جمهوری‌اش پس از اینکه سرانجام پذیرفت که کاخ سفید را ترک می‌کند دیوانه‌وار اسنادی را جمع‌آوری کرد تا با خود همراه کند.

منابع به ان‌بی‌سی نیوز گفتند که در آخرین روزهای ریاست‌جمهوری ترامپ، دستیاران برای جمع‌آوری اسناد هجوم بردند.

  • اسناد دادگاه می گوید که ماموران اف بی آی مواد طبقه بندی شده را در جریان یورش روز دوشنبه در مار-آ-لاگو کشف کردند.

  • ترامپ در طول چهار سال ریاست‌جمهوری خود به دلیل نادیده گرفتن سوابق ریاست‌جمهوری که طبق قانون باید حفظ شود، شهرت پیدا کرد. گزارش ها حاکی از آن است که ترامپ کاغذها را پاره می کند یا حتی آنها را در توالت می اندازد. برخی از کارکنان سابق او نیز گفتند که او از او درخواست خواهد کرد تا اسناد خاصی را حفظ کند.

    یک منبع گفت که ترامپ تنها پس از 6 ژانویه، دو هفته آخر ریاست جمهوری خود، پس از ماه ها ادعای بی اساس که در انتخابات پیروز شده است، برنامه ریزی برای ترک کاخ سفید را آغاز کرد.

    این منبع گفت که ترامپ در آن زمان در “مکانی تاریک” بود و “او به جعبه‌ها اهمیتی نمی‌داد” و افزود: “اگر او را به آن انبار آورده بودید و می‌پرسیدید که اوراق ریاست جمهوری شما کدام است؟” او نتوانست به شما بگوید.”

    این منبع به NBC گفت: «این یک خروجی آشفته بود. “همه همه چیز را انباشته کردند – کارمندان، مسافران کاخ سفید – داخل کامیون های در حال حرکت. وقتی به مارآ لاگو رسیدند، همه چیز را در این انبار انباشته کردند، به جز چیزهایی مانند لباس های بانوی اول. همه چیز در یک جعبه رفت. آنجا.”

    بر اساس سوابق دادگاه که روز جمعه مهر و موم نشده بود، مار-آ لاگو روز دوشنبه توسط ماموران FBI مورد یورش قرار گرفت و 11 جعبه مواد طبقه بندی شده را که برخی از آنها با عنوان “فوق محرمانه” نامگذاری شده بودند، ضبط کردند. این حمله بخشی از تحقیقات وزارت دادگستری در مورد نقض احتمالی سه قانون مربوط به رسیدگی به سوابق دولتی، از جمله بخشی از قانون جاسوسی بود.

    رئیس جمهور دونالد ترامپ در حالی که میزبان رهبران جمهوری خواه کنگره و اعضای کابینه خود در اتاق بیضی شکل در کاخ سفید در 20 ژوئیه 2020 در واشنگتن دی سی است، با خبرنگاران گفتگو می کند.داگ میلز-پول/گتی ایماژ

    • رئیس جمهور دونالد ترامپ در حالی که میزبان رهبران جمهوری خواه کنگره و اعضای کابینه خود در اتاق بیضی شکل در کاخ سفید در 20 ژوئیه 2020 در واشنگتن دی سی است، با خبرنگاران گفتگو می کند.

      ترامپ هر گونه تخلفی را رد کرده و مدعی شده است که همه سوابق را در مار-آ-لاگو از طبقه بندی خارج کرده است، اگرچه او اسنادی را در مورد این طبقه بندی ارائه نکرده است.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



      منبع

      نیویورک تایمز روز شنبه گزارش داد که یکی از وکلای ترامپ در ماه ژوئن به وزارت دادگستری گفته است که تمام اسناد طبقه بندی شده بازگردانده شده است. اما، با توجه به بازیابی اسناد محرمانه اضافی در روز دوشنبه، این گزارش سوالاتی را در مورد همکاری و آینده رئیس جمهور سابق و تیمش با بازرسان مطرح کرد.

      دو منبع آگاه از وضعیت به این رسانه گفتند که دستیاران ترامپ با عجله اسناد و سایر مواد را در جعبه‌های بانکدار پر می‌کردند که سپس به مار-آلاگو، باشگاه و محل اقامت ترامپ در پالم بیچ فرستاده شد.

      بین حمله 6 ژانویه به کنگره، چالش های انتخابات 2020 و استیضاح دوم قریب الوقوع او، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روزهای پایانی پر هرج و مرج را پشت سر گذاشت.

      بر اساس گزارش NBC News که روز شنبه منتشر شد، در میان هرج و مرج و درک اینکه هر چالش انتخاباتی با شکست مواجه شده است، ترامپ شروع به دستور دادن به دستیاران کرد تا اسنادی را که قصد داشت با خود به مارآلاگو ببرد، جمع کنند.

      یک منبع گفت که ترامپ به طور جدی آماده خروج از کاخ سفید را پس از 6 ژانویه آغاز نکرده است.

    دفتر ترامپ بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.