گزارش شده است که ایلان ماسک، دوستش در توییتر، دیوید ساکس، را در جلسه ای که برای او “بیش از حد فنی” بود، رد کرد.

این نشریه گفت ساکس به سرعت از دستور ماسک اطاعت کرد و بدون هیچ حرفی اتاق را ترک کرد – تعاملی که مهندسان جلسه را شوکه کرد.

به گفته یک مهندس ناشناس که در جلسه شرکت کرده و با The Verge صحبت کرده است، ماسک گفت: “دیوید، این جلسه برای شما بسیار فنی است.”

علیرغم اینکه ماسک جلسه را برای ساکس “بیش از حد فنی” می دانست، به نظر می رسید که مهندس ناشناس به درک فنی خود ماسک شک داشت.

اظهارات ماسک می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که این میلیاردر ساکس – که به ماسک در فرآیند خرید مشاوره داد و به انتقال به توییتر به‌عنوان یک شرکت خصوصی کمک کرد – به‌عنوان یک اپراتور فنی و با کیفیتی که ماسک در نقش‌های رهبری در شرکت‌هایش در اولویت قرار داده است، نمی‌بیند.

این اولین بار نیست که مهندسان توییتر درک ماسک از فناوری پایه را زیر سوال می برند. در ماه نوامبر، “Chief Twit” حداقل سه کارمند را که از درک او از مهندسی سایت انتقاد می کردند، اخراج کرد.

ماسک زمانی که تلاش کرد کارایی مرکز داده شرکت را توضیح دهد به مهندس گفت: «من در دهه 90 برنامه های C می نوشتم. “من درک می کنم که کامپیوترها چگونه کار می کنند.”

این مهندس به The Verge گفت که ماسک به جای تمرکز بر جزئیات پشته فناوری توییتر – که هدف جلسه 26 اکتبر بود – بیشتر بر روی هزینه های شرکت متمرکز شد.

گزارش کامل The Verge را در وب سایت آن بخوانید.

این مهندس ناشناس به The Verge گفت که به نظر می رسد ماسک علاقه چندانی به مهندسی پشت توییتر ندارد و در طول جلسه “خواب آلود” به نظر می رسد. (ماسک گفته است که تا 20 ساعت در روز کار کرده است، و پس از خرید توییتر، او گفت که حجم کاری او از “70 به 80 ساعت در هفته به احتمالا 120 ساعت” رسیده است.)

شوات در مورد ساکس که به عنوان جانشین بالقوه ماسک به عنوان مدیر عامل شرکت ذکر شده است، گفت: “او نمی خواست چیزی بفهمد.”

The Verge گزارش داد، قبل از بررسی کد با ماسک، او خطوطی از کد پایتون را به جای پروژه چندین دهه خود چاپ کرد، زیرا به نظر می رسید “در سطح ماسک بیشتر است.”

در طی جلسه ای با مهندسان توییتر دو روز قبل از خرید 44 میلیارد دلاری خود، میلیاردر دستان خود را تکان داد تا به ساکس، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مخاطره آمیز کرافت ونچرز بگوید وارد اتاق نشود.

ساکس دوست قدیمی ماسک است که در تصاحب توییتر او کمک کرده است.

  • ساکس، ماسک و سخنگوی توییتر به درخواست برای اظهار نظر قبل از انتشار پاسخ ندادند.

    مهندس سابق توییتر امیر شوات به The Verge گفت که ساکس نیز به مهندسی پشت برخی از ویژگی های توییتر بی علاقه به نظر می رسید.

    ماسک گفت: «از همه مدیران انتظار می‌رود که خودشان مقدار قابل توجهی نرم‌افزار بنویسند در یک ایمیل گفت به کارکنان توییتر ناتوانی در انجام این کار مانند ناخدای سواره نظام است که نمی تواند سوار بر اسب شود.

    بر اساس گزارش اخیر The Verge، ایلان ماسک دوست قدیمی دیوید ساکس را از یک جلسه توییتری که او آن را برای این کارآفرین «بیش از حد فنی» نامیده بود، اخراج کرد.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    ایلان ماسک و دیوید ساکس

    همه اینها در حالی است که در گذشته، ماسک بیش از هر چیز بر تمرکز خود بر مهندسی تاکید کرده بود.

    The Verge گزارش داد، ایلان ماسک دیوید ساکس را از جلسه ای که به گفته او “بیش از حد فنی” بود، اخراج کرد.

  • مهندسان به The Verge گفتند که به نظر می رسد ماسک ساختار توییتر یا فناوری آن را درک نمی کند.

  • ایلان ماسک (L) از دیوید ساکس (R) خواست تا یک جلسه را ترک کند.گتی ایماژ