گزارش ستاد کل ارتش روسیه با متحمل شدن تلفات به حملات خود در سه جبهه ادامه می دهد

در Slobozhanshchyna جلودر نتیجه گلوله‌های خمپاره‌ای و توپخانه، مناطق هوریو کوزاچوک، کراسنه، استاریتسیا، اوخریمیوکا، وارواریوکا، نووملینسک، دووریچنا، زاپادنه، نسکوچنه، ترنووا و کوپیانسک در استان خارکف آسیب دیدند.

منبع: ستاد کل نیروهای مسلح در فیس بوک، اطلاعات از ساعت 18:00 28 ژانویه

جزئیات: روز شنبه، روسیه یک حمله موشکی در زیرساخت های غیرنظامی در شهر کوستیانتینیوکا، استان دونتسک، و در مجموع راه اندازی شد بیش از 15 حمله از MLRS تلفاتی در بین غیرنظامیان وجود دارد.

در جبهه لیمن، مهاجمان ماکییوکا، چرونوپوپیوکا و دیبرووا را در استان لوهانسک با خمپاره و توپخانه گلوله باران کردند.

در طول روز، هوانوردی نیروهای دفاعی چهار حمله به خوشه‌های نیروهای اشغالگر روسیه انجام داد و یگان‌های راکت و توپخانه دو نقطه کنترل، دو موضع پدافند هوایی و سه منطقه تمرکز نیروی انسانی روسیه را مورد اصابت قرار دادند.

روزنامه نگاران در خط مقدم خود می جنگند. حمایت کردن Ukrainska Pravda یا تبدیل شدن حامی ما!



منبع

ستاد کل ارتش اعلام کرد که روس ها همچنان به حملات خود در جبهه های باخموت، آودیوکا و نووپاولیوکا ادامه می دهند و متحمل خسارات سنگینی می شوند.

در Sivershchyna جلونیروهای روسی مناطق شهرک های های، خرینیوکا و میکولایوکا در استان چرنیهیو و ولفین، موراوینیا، سردینا بودا، استارا هوتا، روژکوویچی و باچیفسک در استان سومی را با خمپاره گلوله باران کردند.

در جبهه های Volyn، Polissia، Sivershchyna و Slobozhanshchyna، وضعیت تغییر قابل توجهی نکرده است و هیچ گروه تهاجمی از اشغالگران کشف نشده است. آموزش یگان های لشکر 6 تفنگ موتوری سپاه سوم ارتش فدراسیون روسیه در پایگاه های آموزشی جمهوری بلاروس ادامه دارد.

در جبهه کوپیانسکمهاجمان مواضع نیروهای اوکراینی را در نواحی شهرک های ایوانیوکا، کیسلیوکا و کروخمالنه در استان خارکف گلوله باران کردند. Novoselivske در استان لوهانسک؛ و Berestove در استان دونتسک.

در جلوی آودیوکابردیچی، آودیوکا، وودیانه، نولسکه، وسله، کراسنوگریوکا، مارینکا و نوومیخائیلیوکا زیر آتش اشغالگران قرار گرفتند.

در جبهه خرسونمناطق میخائیلیوکا، هاوریلیوکا، دودچانی، کاچکاریوکا، چروونی مایاک، کوزاتسکه، تیاهینکا، کومیشانی و خرسون زیر آتش توپخانه قرار گرفتند.

در جبهه باخموت، مناطق 18 شهرک زیر آتش گرفت. از جمله اسپیرنه، ورخنوکامیانسکه، روزدولیوکا، باخموت، چاسیو یار، کلیشچییوکا، کوردیومیوکا و مایورسک در استان دونتسک هستند.

نقل قول: دشمن با از دست دادن تعداد زیادی نیروی انسانی، همچنان به اقدامات تهاجمی خود در جبهه های باخموت، آودیوکا و نووپاولیوکا ادامه می دهد. در جبهه های کوپیانسک، لیمان، زاپوریژژیا و خرسون در حالت تدافعی است.

نیروهای روسیه همچنان متحمل خسارت می شوند. به ویژه، در روزهای اخیر بیش از 50 اشغالگر زخمی به بیمارستان شهر در شهرک توکماک در استان زاپوریژژیا آورده شده اند. اکثر آنها پس از دریافت کمک های پزشکی رسمی به خط تماس بازگردانده می شوند.

در جبهه زاپوریژژیا15 شهرک مورد حمله قرار گرفتند، به ویژه، Vremivka و Novopillia در استان دونتسک و Malynivka، Chervone، Huliaipole، Charivne، Orikhiv و Novodanylivka در استان Zaporizhzhia.

در نووپاولیوکا جلو، بوهویاولنکا، ووهلهدار و زولوتا نیوا در استان دونتسک مورد حمله قرار گرفتند.