گزارش: دادستان های فدرال سوابق تلفنی مقامات ترامپ را بررسی کرده و از شهود بازجویی کرده اند، زیرا تحقیقات وزارت دادگستری در 6 ژانویه در مورد رئیس جمهور سابق به صفر می رسد.

ما به دنبال عدالت هستیم، بدون ترس یا لطف. ما قصد داریم هر کسی را که مسئولیت جنایی حوادث مربوط به 6 ژانویه بوده است، به خاطر هرگونه تلاش برای دخالت در انتقال قانونی قدرت از یک دولت به دولت دیگر، پاسخگو باشیم، این کاری است که ما انجام می دهیم. دادستان کل کشور گفت. ما هیچ توجهی به مسائل دیگر در این زمینه نداریم.»

این روزنامه گزارش داد، دادستان ها به رفتار رئیس جمهور سابق پس از شکست وی در برابر رئیس جمهور جو بایدن و همچنین میزان مشارکت ترامپ در تلاش های وکلای خارجی خود برای جایگزینی انتخاب کنندگان تایید شده در ایالت هایی که بایدن با حامیان ترامپ پیروز شده بود، توجه کرده اند.

سخنگوی ترامپ بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

هیچ رئیس‌جمهوری سابق هرگز در تاریخ ایالات متحده متهم نشده است. اما گارلند این هفته پیشنهاد کرد که متهم کردن ترامپ به خاطر نقشش در این حمله را رد نکرده است.

به گزارش واشنگتن پست، تحقیقات جنایی وزارت دادگستری در مورد حمله 6 ژانویه به طور فزاینده ای بر رفتار دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در رابطه با تلاش ها برای براندازی انتخابات 2020 متمرکز شده است.

مریک گارلند، دادستان کل این هفته گفت که اتهام زدن به ترامپ را رد نکرده است.

روزنامه پست گزارش داد، در مصاحبه های این ماه با دو دستیار ارشد پنس، بازرسان در مورد اطلاعات آنها درباره اقدامات ترامپ جویا شدند. مارک شورت، رئیس سابق دفتر پنس، هفته گذشته در مقابل هیئت منصفه شهادت داد. یکی دیگر از دستیاران، گرگ جیکوب، نیز اخیرا برکنار شد.

گارلند به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «دلیل وجود این گمانه‌زنی و عدم قطعیت این است که یک اصل اساسی از کاری که ما به‌عنوان دادستان و بازپرس انجام می‌دهیم، انجام آن خارج از چشم عموم است.»

سخنرانی دونالد ترامپ در مقابل پرچم های آمریکا

واشنگتن پست گزارش داد که وزارت دادگستری در حال تحقیق درباره دونالد ترامپ به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد 6 ژانویه است.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    وزارت دادگستری به دلیل روند کند تحقیقات خود با انتقادهای فزاینده ای مواجه شده است، به خصوص که جلسات استماع تلویزیونی کمیته کنگره در هفته های اخیر باعث جلب توجه مجدد عمومی به شورش شده است.

    دو نفر که با این موضوع آشنا بودند، قبل از اینکه هیئت منصفه از شاهدان اخیر درباره گفتگو با ترامپ، وکلای او و متحدانش سوال کرد، به بازرسان روزنامه گفتند. دادستان ها درباره ملاقات هایی که رئیس جمهور سابق در دسامبر 2020 و ژانویه 2021 برگزار کرده است، سؤال کرده اند. تلاش های او برای متقاعد کردن معاون رئیس جمهور مایک پنس برای تایید نکردن نتایج انتخابات؛ و سطحی که ترامپ در طرح انتخاباتی جعلی وکلای خود دخیل است.

    مریک گارلند، دادستان کل این هفته، با این حال، از سرعت اداره خود دفاع کرد و گفت که دادستان ها “از همان ابتدا فورا” حرکت کرده اند.

    طبق گزارش The Post که گزارش داد بازرسان فدرال در ماه آوریل به سوابق تلفنی متعلق به مقامات ارشد و دستیاران دولت ترامپ دست یافته اند، تحقیقات وزارت دادگستری – که جدا از تحقیقات کمیته منتخب مجلس نمایندگان در مورد 6 ژانویه است – ماه ها در مورد ترامپ بسته شده است. از جمله رئیس سابق ستاد، مارک میدوز.

    ورود دونالد ترامپ برای سخنرانی در یک گردهمایی در واشنگتن دی سی در 6 ژانویه 2021ژاکلین مارتین/AP