گزارش: ترامپ 300 سند طبقه بندی شده در مار-آ-لاگو داشت که جعبه ها را «من» می نامیدند

اف‌بی‌آی، مجهز به حکم تفتیش، در 8 اوت به مار-آ-لاگو رفت و 11 مجموعه دیگر از مواد طبقه‌بندی شده را کشف کرد. یک قاضی فدرال مدت کوتاهی پس از آن مهر این حکم را باز کرد که نشان می دهد ترامپ به دلیل نقض احتمالی قانون جاسوسی تحت بازجویی قرار گرفته است.

این ارقام نشان دهنده سه دسته از اسنادی است که مقامات فدرال در ماه های اخیر به دلیل نگرانی فزاینده مبنی بر فرار ترامپ با پرونده ها پس از خروج از کاخ سفید، به دست آورده اند. حدود 150 سند با علامت طبقه بندی شده در ماه ژانویه به آرشیو ملی تحویل داده شد، تعداد زیادی که نگرانی مقامات آنجا را برانگیخت مبنی بر اینکه ترامپ ممکن است مطالب حساس دیگری در داخل استراحتگاه داشته باشد.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

نیویورک تایمز روز دوشنبه گزارش داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بیش از 300 سند طبقه بندی شده در ملک خود در فلوریدا، مار-آ-لاگو، داشت که از آن زمان توسط دولت فدرال کشف شده است.

مقامات وزارت دادگستری بعداً در ماه ژوئن با احضاریه برای هرگونه مطالب طبقه بندی شده اضافی به املاک فلوریدا رفتند. اما بررسی فیلم‌های امنیتی و اطلاعات حاصل از مصاحبه با دستیاران ترامپ باعث شد تا آنها باور کنند که اسناد بیشتری وجود دارد که تحویل داده نشده است.

تایمز، اولین کسی که تعداد مواد حساس پیدا شده در طول جستجوها را گزارش کرد، اضافه کرد که مشخص نیست مقامات چه نوع اطلاعات طبقه بندی شده ای را پیدا کرده اند. اما این روزنامه به نقل از فردی که در جریان تحقیقات قرار گرفته است، گفت که آنها حاوی مطالبی از سیا، آژانس امنیت ملی و FBI در مورد موضوعات مرتبط با امنیت ملی هستند.

تحقیقات وزارت دادگستری درباره این اسناد و همچنین چندین تحقیق دیگر از سوی دولت درباره رفتار ترامپ در حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا و تلاش های او برای باقی ماندن در قدرت ادامه دارد.

تایمز اضافه کرد که مقامات سابق کاخ سفید وظیفه داشتند اسناد را به دولت فدرال بازگردانند، اما ترامپ مقاومت کرد و این جعبه‌ها را «مال من» خواند.

گزارش تایمز در بحبوحه طوفان آتش پس از آن منتشر شد که ماموران FBI اوایل ماه جاری تفرجگاه مار-آ-لاگو ترامپ را جستجو کردند.

ترامپ این جست و جو را محکوم کرده و اقدامات FBI را سیاسی کردن وزارت دادگستری اعلام کرده است که هرگز برای یک رئیس جمهور سابق اتفاق نیفتاده است. دستیاران او به سرعت اعلام کردند که او “حکم ثابتی” دارد که به طور خودکار اسنادی را که از دفتر بیضی به سمت املاک او خارج شده بود، از حالت طبقه بندی خارج کند، اگرچه تاکنون هیچ مدرکی برای تأیید این ادعا وجود ندارد.

مشخص نیست که آیا ترامپ می تواند با اتهامات مرتبط با اسناد روبرو شود یا خیر. قانون سوابق ریاست جمهوری مستلزم آن است که تمام مطالب رسمی دولتی در پایان دوره به آرشیو ملی تحویل داده شود. آرشیو تا حدی می‌دانست که اسنادی که به طور گسترده در رسانه‌ها گزارش شده بود، از جمله «نامه‌های عاشقانه» ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، وجود ندارد.

گزارش شده است که ترامپ در اواخر سال گذشته خود از آن جعبه ها قبل از تحویل گرفتن آنها عبور کرد.