گزارش: ترامپ در حال بررسی چشم پوشی از ادعای امتیاز اجرایی برای بنن است

برخی از افراد درگیر در این وضعیت اظهارات هاچینسون را مورد مناقشه قرار داده اند، اگرچه آنها به طور علنی شهادت نداده اند.

جلسه بعدی این کمیته برای روز سه شنبه برنامه ریزی شده است.

واشنگتن پست روز جمعه گزارش داد، رئیس جمهور سابق ترامپ در حال بررسی چشم پوشی از ادعای امتیاز اجرایی خود برای اجازه دادن به مشاور ارشد سابق خود، استیو بنن، برای شهادت در کمیته مجلس نمایندگان است که در مورد شورش 6 ژانویه 2021 در کنگره آمریکا تحقیق می کند.

روزنامه پست گزارش داد که برخی از مشاوران از ترامپ می خواهند که این نامه را ارسال نکند.

وزارت دادگستری در ماه نوامبر دو اتهام علیه بنن مطرح کرد: یکی به دلیل امتناع از شهادت و دیگری به دلیل امتناع از تحویل اسناد مرتبط به هیئت برای بررسی.

سخنگوی ترامپ و وکیل بنن فوراً به درخواست‌های The Hill پاسخ ندادند.

ترامپ مکرراً از امتیاز اجرایی برای جلوگیری از شهادت کارمندان فعلی و سابق دفاع کرده است.

بنن ابتدا در ماه سپتامبر از کمیته مجلس نمایندگان احضاریه دریافت کرد، اما به دلیل امتناع از حضور به توهین متهم شد.

محاکمه او قرار است اواخر این ماه آغاز شود، اما او به این دلیل که تبلیغات بیش از حد باعث می‌شود که دادگاه عادلانه او را از بین ببرد، درخواست تاخیر کرد.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع

هاچینسون، که به عنوان دستیار ارشد رئیس ستاد سابق مارک میدوز خدمت می کرد، در جریان شهادت عمومی در مقابل هیئت مدیره در 6 ژانویه اظهار داشت که ترامپ پشت فرمان خودروی شاسی بلند خود پرت شد و سرویس مخفی به او گفت که نمی تواند به آنجا برود. کاپیتول در 6 ژانویه.

این روزنامه به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد که ترامپ ممکن است نامه ای به بنن بفرستد مبنی بر اینکه رئیس جمهور سابق حاضر است در صورت توافق با کمیته برای شهادت، از ادعای خود صرف نظر کند.

این گزارش پس از شهادت کسیدی هاچینسون، دستیار سابق کاخ سفید منتشر شده است که در مورد خلق و خوی ترامپ و دانش او درباره آنچه در 6 ژانویه در کنگره رخ می داد، اظهار نظر کرد.