گزارش‌ها از ضبط بمب بمب‌گذاری شده ترامپ حاکی از آن است که دادستان‌ها ممکن است دلایلی برای متهم کردن او بر اساس قانون جاسوسی داشته باشند.

ریچارد دبلیو پینتروی که در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش به عنوان وکیل اخلاقی کاخ سفید خدمت می کرد، همچنین گفت که این “نقض آشکار قانون جاسوسی” است و افزود: “وزارت دادگستری چاره ای جز متهم کردن ترامپ ندارد.”

سی ان ان گزارش داد که ترامپ در سال 2021 با اعتراف به یک سند محرمانه ضبط شده است.

  • سی ان ان روز چهارشنبه گزارش داد که چندین منبع به این رسانه درباره ضبطی که توسط دادستان های فدرال به دست آمده است، گفته اند که در آن ترامپ اذعان کرده است که یک سند طبقه بندی شده را گرفته است که جزئیات حمله احتمالی به ایران را نشان می دهد. دو منبع گفتند که این ضبط شامل ترامپ می‌شود که گفته است مطمئن نیست که بتواند سوابق را پس از ترک ریاست‌جمهوری از حالت طبقه‌بندی خارج کند. نیویورک تایمز و سی بی اس نیوز نیز وجود این ضبط را تایید کرده اند.

    سخنگوی ترامپ در بیانیه ای که در اختیار اینسایدر قرار داد، وزارت دادگستری را به مداخله در انتخابات 2024 متهم کرد و گفت: «نشت اطلاعات از طرف حزب های رادیکال در پشت این آزار و اذیت سیاسی برای شعله ور کردن تنش ها و ادامه آزار رسانه ها علیه رئیس جمهور ترامپ و حامیانش طراحی شده است. “

    کارشناسان حقوقی به گزارش های ضبط صوت پاسخ می دهند

    “این کاملا شواهد پرفروش است” رناتو ماریوتی، یک دادستان سابق فدرال، در توییتر از فایل صوتی گزارش شده نوشت. این ثابت می‌کند که ترامپ *می‌دانست* اسناد بسیار محرمانه را پس از ترک ریاست‌جمهوری خود نگهداری می‌کند، اطلاعات محرمانه را با افرادی که مجوز نداشتند به اشتراک می‌گذاشت، و “پیشنهاد می‌کند… از محدودیت‌هایی در توانایی خود برای از حالت طبقه‌بندی آگاه بوده است.”

    وزارت دادگستری در حال بررسی این موضوع است که آیا ترامپ چندین قانون را زیر پا گذاشته است، از جمله قانون جاسوسی، که به اشتراک گذاری اطلاعاتی را که می تواند به ایالات متحده آسیب برساند یا به کشورهای خارجی مزیت بدهد، ممنوع می کند. این عمل مربوط به “جمع آوری، انتقال یا از دست دادن اطلاعات دفاعی”، از جمله هر سند دفاع ملی است که “به طور غیرقانونی از محل نگهداری مناسب خود خارج شده است… برای مفقود شدن، سرقت، انتزاع یا از بین رفتن.”

    گودمن گفت: “قانون با رفتار گزارش شده او مانند دست در دستکش مطابقت دارد.”

    به دنبال گزارش جدید سی‌ان‌ان درباره ضبط صوتی که نشان می‌دهد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا آگاهانه یک سند طبقه‌بندی شده را برداشته است، کارشناسان حقوقی می‌گویند که این می‌تواند شواهد نکوهنده مورد نیاز برای متهم کردن او بر اساس قانون جاسوسی باشد.

    “اشتباه نکنید. این دقیقاً یک پرونده قانون جاسوسی است. این فقط یک پرونده “ممانعت” نیست.” رایان گودمنیک استاد حقوق در دانشگاه نیویورک با تخصص در امنیت ملی در توییتر نوشت: “اکنون دلایل زیادی وجود دارد که انتظار داشته باشیم ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا متهم شود” بر اساس قانون جاسوسی.

    ترامپ پیش از این گفته بود تمام اسنادی که در زمان خروج از قدرت با خود برده بود از طبقه بندی خارج شده است.

  • سی ان ان گفت که دادستان های فدرال که در حال تحقیق در مورد مدیریت ترامپ با اسناد هستند، این ضبط را در اختیار دارند.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    پیتر استرزوکیکی از ماموران سابق اف‌بی‌آی، همچنین گفت که صوتی همانطور که توضیح داده شد برای توجیه اتهام جاسوسی با پر کردن شکاف‌های اساسی «بزرگ» خواهد بود، از جمله اینکه فایل صوتی ادعایی می‌تواند به طور بالقوه نشان دهد که ترامپ از رویه‌های طبقه‌بندی خارج می‌دانست، می‌دانست که این کار را انجام نداده است. ، و به طور بالقوه به شخص غیرمجاز در مورد سند گفته است.

    سی ان ان گفت که به این ضبط گوش نداده است اما منابعی که آن را مدرکی “مهم” خوانده اند، درباره آن گفته شده است. به گفته این منابع، جک اسمیت، بازرس ویژه تحقیقات وزارت دادگستری در مورد ترامپ، بر جلسه تابستان 2021 تمرکز کرده است که در آن فایل صوتی ضبط شده است.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پیشتر گفته بود که اسناد موجود در مارآ لاگو از حالت طبقه بندی خارج شده است.براندون بل/گتی ایماژ