گرین نماینده کنگره در حزب جمهوری خواه افزایش می یابد

___

ارزش پول سیاسی گرین فراتر از فالوورهای گسترده او در رسانه های اجتماعی و توانایی او برای جمع آوری مبالغ قابل توجهی از اهداکنندگان است. نزدیکی او به ترامپ او را به نیرویی تبدیل می‌کند که نمی‌توان آن‌چه از همکاران جریان اصلی او در جمهوری‌خواهان باقی مانده نادیده گرفت.

واشنگتن (AP) – مارجوری تیلور گرین دقیقاً پشت سر کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواه مجلس نمایندگان، صندلی خود را به دست گرفت، نزدیکی به قدرت برای این نماینده مجلس سنا که بی توجه نبود، زیرا او برنامه انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان را در پنسیلوانیا پرده برداری کرد.

گرین نه تنها می‌خواهد بایدن و مقامات کابینه را استیضاح کند، بلکه مشتاق انجام تحقیقات از جمله منشاء کووید-19 است.

این چشم‌انداز حزب جمهوری‌خواه در دوره ترامپ است، یعنی عادی‌سازی چهره‌های زمانی حاشیه‌ای به بالاترین رده‌های قدرت سیاسی. این نشانه‌ای از انحراف به راست حزب جمهوری‌خواه است که ارتباط گرین با افراط‌گرایان و ملی‌گرایان، لفاظی‌های خشونت‌آمیز و اظهارات درباره یهودیان در دفتر منتخب خانه پیدا کرده است. صعود او چالش پیش رو برای مک کارتی را در کانون توجه قرار می دهد، که رده های حزب جمهوری خواه او مملو از ستارگان سیاسی راست افراطی با پتانسیل ایفای نقشی بزرگ در تعیین سیاست ها، اولویت ها و لحن کنگره جدید است.

در رویداد پنسیلوانیا، مک کارتی سوالاتی در مورد توانایی خود برای حکومت در صورت کسب اکثریت جمهوری خواهان مطرح کرد.

استنی هویر، رهبر اکثریت، دموکرات شماره 2 مجلس، در نشستی پیش از انتخابات میان دوره ای گفت: “من مدت هاست گفته ام که نبردی برای قلب و روح حزب جمهوری خواه در جریان است.”

شلاپ گفت: “اگر این همان کاری است که شما جرات انجام آن را دارید، فکر می کنم این چیزی است که همه باید آن را درک کنند.”

او با سرزنش رسانه‌ها به خاطر اینکه از ابتدا در مورد من اشتباه می‌کردند، گفت کسانی که بهتر می‌دانند، «من را خیلی جدی می‌گیرند».

«نه. 1، ما باید جو بایدن را استیضاح کنیم. شماره 2، ما باید وزیر مایورکاس را استیضاح کنیم. گرین در خارج از ساختمان کنگره آمریکا به آسوشیتدپرس گفت و شماره 3، ما باید مریک گارلند را استیضاح کنیم. آلخاندرو مایورکاس دبیر وزارت امنیت داخلی و گارلند دادستان کل است.

او پس از صحبت هایشان گفت: «یک نفر را در کنفرانس نام ببرید که با این کار مخالف است. «آیا این تفاوت است؟ آره.”

ماه گذشته، گرین قانونی را معرفی کرد که اولویت دیگری است – لایحه او برای منع برخی از روش های تغییر جنسیت در افراد زیر سن قانونی – که در کنار آن دوازده قانونگذار جمهوری خواه و رهبران جنبش محافظه کار هستند. بسیاری از آنها خانم کنگره را به خاطر کارش تحسین کردند.

گرین در انتخابات 2020 به صحنه ملی راه یافت، حتی قبل از اینکه به قدرت برسد. او به عنوان یک قانونگذار منتخب از شمال غربی جورجیا، در یک جلسه سازماندهی کلیدی در کاخ سفید ترامپ شرکت کرد، در حالی که قانونگذاران برنامه‌هایی برای اعتراض به تأیید انتخاب جو بایدن در 6 ژانویه 2021 داشتند. هنگامی که او برای ادای سوگند به کنگره رسید، او به مجلس شورای اسلامی رسید. ماسک صورت “برنده ترامپ” را پوشید.

کینگستون گفت: “او باید با او کار کند و این را می داند.”

برای پوشش کامل دوره های میان دوره ای در https://apnews.com/hub/2022-midterm-elections AP را دنبال کنید



منبع

در حالی که برخی سعی کرده‌اند گرین را با قانون‌گذاران رک و راست افراطی چپ‌گرا مقایسه کنند، حتی برای رهبران جمهوری‌خواه نیز مشخص شد که گرین در دسته‌بندی خودش قرار دارد.

جک کینگستون، یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه سابق کنگره که در آن دوره‌های پیشین ظهور کرد، گفت که مک کارتی در استقبال از گرین برای افشای «تعهد به آمریکا» مجلس نمایندگان مجلس نمایندگان هوشمند بود.

او پیش‌بینی کرد: «من یک قانون‌گذار قوی خواهم بود و یکی از اعضای بسیار درگیر کنگره خواهم بود. “من می دانم چگونه در داخل کار کنم، و می دانم چگونه در خارج کار کنم. و من مشتاقانه منتظر انجام این کار هستم.»

ویلسون گفت: با خروج آخرین بقایای جناح مخالف ترامپ در مجلس نمایندگان – لیز چنی توسط یک رقیب اصلی شکست خورد و آدام کینزگر تصمیم گرفت به جای انتخاب مجدد از قدرت کناره گیری کند – “همین است”.

در آن زمان، مک کارتی اظهارات خود در مورد هولوکاست را “اشتباه” و “وحشتناک” خواند. گرین بعداً عذرخواهی کرد.

به نظر می رسد مک کارتی و گرین به این درک رسیده اند که به یکدیگر نیاز دارند. رهبر به جای پرتاب سنگ از بیرون، به گرین نیاز دارد که به داخل گروه GOP بیاید. او به برکت مک کارتی نیاز دارد تا تکالیف کمیته را دوباره به دست آورد تا بتواند به طور کامل در کنگره شرکت کند و نقش خود را در قانون بگذارد.

او گفت: «به خدمت گرفتن مارجوری تیلور گرین بسیار مهم است. “اگر همه را در چادر نیاورید، آنها جایگاه خودشان را پیدا خواهند کرد.”

دموکرات‌ها به سرعت و بدون ابهام اقدام به توبیخ گرین کردند و رای به سلب تکالیف کمیته کنگره به دلیل لفاظی‌های تحریک‌آمیز او، از جمله قاچاق در تئوری‌های توطئه ناپایدار، دادند. گرین چند ماه بعد به دلیل مقایسه ماسک صورت اجباری COVID-19 با رفتار یهودیان توسط آلمان نازی مورد سرزنش حزب خود قرار گرفت.

مت شلپ، رئیس کمیته اقدام سیاسی محافظه‌کاران که پس از آن او را در آغوش گرفت، گفت: «می‌خواهم از مارجوری تیلور گرین – که اتفاقاً به زودی اختیارات قانونگذاری کامل خود را پس می‌گیرد، تشکر کنم».

گرین در این مصاحبه گفت که مطمئن است اگر جمهوری‌خواهان اکثریت را به دست آورند، در کمیته‌های کنگره خود بازگردانده می‌شود و به هیئت نظارت مجلس نگاه می‌کند و در حال گفتگو با رهبری درباره فرصت‌های دیگر در کنگره جدید است.

وقتی خانم کنگره چیزهای عجیب و غریبی می گوید – همانطور که در گردهمایی ترامپ در اوایل این ماه گفت: “دموکرات ها می خواهند جمهوری خواهان را بمیرند، و آنها قتل ها را از قبل شروع کرده اند” – تعداد کمی از رهبران جمهوری خواه جرات سرزنش عمومی یا خصوصی چنین الفاظ آتش زا را دارند. در این مورد، او در حال اغراق دو حادثه محلی مربوط به سیاست بود، یکی که به طرز غم انگیزی با یک مرگ پایان یافت.

ویلسون که اکنون در پروژه لینکلن مشغول به کار است، گفت: “مهم نیست که بخش ترولینگ گروه جمهوریخواه چه می کند، شما هرگز نمی توانید آنها را راضی کنید.”

این نماینده مجلس جورجیا که اولین دوره خود را در مجلس سپری کرد که دموکرات‌ها از قدرت نهادی خود محروم کردند، که زمانی به عنوان یک منفرد سیاسی به دلیل سخنان افراطی‌اش دوری می‌کردند، توسط جمهوری‌خواهان تجلیل می‌شود و از حزب جمهوری‌خواه استقبال می‌شود. اگر جمهوری‌خواهان اکثریت مجلس نمایندگان را در انتخابات نوامبر به دست آورند، گرین آماده تبدیل شدن به یک بازیگر تأثیرگذار است که دستور کار حزب جمهوری‌خواه را شکل می‌دهد، یک تحریک‌کننده با نفوذ.

ریک ویلسون، استراتژیست سیاسی قدیمی، جمهوری خواه سابق که حزب را در دوره ترامپ ترک کرد، نام تجاری گرین را «دولت ترولینگ» می نامد که دوران جدیدی خطرناک برای جمهوری خواهان است و حکومت را دشوار می کند. اگر جمهوری خواهان اکثریت را دوباره به دست آورند، مک کارتی در صف رئیس مجلس نمایندگان است.

از بسیاری جهات، ورود گرین به مجلس، سیر تحول حزب جمهوری خواه به سمت راست را از انقلاب نیوت گینگریچ که محافظه کاران را در انتخابات 1994 به قدرت رساند، تا حزب جمهوری خواهان «چای پارتی» که در سال 2010 اکثریت مجلس را دوباره به دست آورد، نشان می دهد.

اجازه مک کارتی به گرین برای قرار گرفتن در جلو و مرکز با رهبری برای انتشار کمپین تصادفی نبود، بلکه طراحی بود. قانونگذاران جمهوری خواه حاضر در این مراسم حضور او را جشن گرفتند و آن را نشانه ای از “خیمه بزرگ” حزب جمهوری خواه دانستند که از همه حاضران استقبال می کند. اما ورود گرین همچنین نشان دهنده عادی سازی شدید افراطی ترین عناصر در حزب جمهوری خواه بود.

چند روز بعد، زمانی که رئیس جمهور سابق رای دهندگان را در میشیگان گرد هم آورد تا برای جمهوری خواهان، از جمله برای کنترل کنگره، رای دهند، او روی صحنه ظاهر شد و جمعیت را برای دونالد ترامپ گرم کرد.