گاورنر درباره دختر باردار 10 ساله با مجری CNN صحبت می کند

و این پزشکان هستند، نه زنان. من می‌خواهم مطمئن شوم که این کار مناسب است و زنان در این شرایط مجازات نمی‌شوند و ما از آنها حمایت می‌کنیم.»

در مورد مرخصی استحقاقی، نوم گفت: “این بحثی است که ما خواهیم داشت” و “این چیزی است که من در گذشته از آن حمایت کرده ام و درباره آن صحبت کرده ام.”

باش همچنین پرسید که آیا نوم در این شرایط زندگی یک مادر را در معرض خطر قرار می دهد؟

او ادامه داد که “هر ایالتی قوانین متفاوتی در مورد کتاب خواهد داشت … این راهی است که قانون اساسی ما در نظر گرفته است.”

وقتی بش از نوم – فرماندار جمهوری خواه مخالف حقوق سقط جنین – پرسید که آیا داکوتای جنوبی “در آینده، یک کودک 10 ساله را در همان موقعیت مجبور به بچه دار کردن خواهد کرد”، نوم با این دختر 10 ساله ابراز همدردی کرد و این داستان را “تراژیک” نامید. او همچنین گفت که هیچ کس در این موقعیت در مورد متجاوز صحبت نمی کند.

نوم گفت که خودش به این اقدام رای نخواهد داد، اما «مطمئناً مطمئن خواهد شد که به طور عادلانه اجرا می شود و در صورت تصویب آن عادلانه انجام می شود».



منبع

او گفت: «همانقدر که می‌توانیم درباره کارهایی که می‌توانیم برای آن دختر کوچک انجام دهیم، صحبت کنیم، فکر می‌کنم باید به بیمارانی که این کار را با فرزندان ما می‌کنند نیز توجه کنیم.»

وقتی بیشتر فشار آورد، نوم گفت: «چیزی که می‌خواهم بگویم این است که فکر نمی‌کنم یک وضعیت تراژیک باید با تراژدی دیگری تداوم یابد. و بنابراین باید کارهای بیشتری انجام دهیم تا مطمئن شویم که واقعاً زندگی‌ای داریم که می‌گوید هر زندگی ارزشمند است، به‌ویژه زندگی‌های بی‌گناهی که از هم پاشیده شده‌اند، مانند آن دختر 10 ساله.»

نوم همچنین گفت که معتقد است کسانی که قوانین سقط جنین داکوتای جنوبی را زیر پا می گذارند باید مجازات شوند.

نوم گفت: “من فکر می کنم جالب است زیرا کاری که انجام می دهد این است که اطمینان حاصل شود که گسترش Medicaid افراد مجرد توانمندی را که قادر به کار هستند پوشش می دهد.” و همچنین شامل حدود 80 میلیون دلار هزینه برای ایالت می شود.

بش همچنین پرسید که آیا نوم از طرح رای گیری در ماه نوامبر حمایت می کند که می تواند مدیکید تحت اوباماکر را گسترش دهد و به افراد کم درآمد بدون بیمه درمانی، به ویژه آنهایی که باردار می شوند، تحت پوشش قرار گیرند.

در طی یک گفتگوی رفت و برگشتی در شبکه سی ان ان در مورد قوانین سقط جنین داکوتای جنوبی، بش با نوئم دختر 10 ساله ای از اوهایو را که از سقط جنین محروم شد و سپس برای خاتمه دادن به بارداری به ایندیانا سفر کرد، آشنا کرد.

بش پاسخ داد: اما بدن ما بدن ماست و زنان حامله می شوند و در این صورت زن نبود، دختر بود.

و من فکر می‌کنم این چیزی است که – بله، آن موقعیت، پزشک، خانواده، نزدیک‌ترین افراد به آن تصمیم‌ها را برای آن خانواده می‌گیرند.»

پرونده یک دختر 10 ساله باردار در اوهایو کانون بحث روز یکشنبه بین کریستی نوم فرماندار داکوتای جنوبی و دانا باش مجری شبکه CNN شد.