گارلند از آمریکایی ها می خواهد در سخنرانی جزیره الیس بر قطب بندی غلبه کنند

در سایه مجسمه آزادی، گارلند هنگام انعکاس داستان مهاجرت خانواده خود و آزار و اذیت مذهبی که باعث شد برخی از بستگانش در اوایل قرن بیستم به جزیره الیس پناه ببرند، اشک هایش را خفه کرد.

مریک گارلند، دادستان کل، با پرچم آمریکا در پس زمینه صحبت می کند.

شنبه دویست و سی و پنجمین سالگرد امضای قانون اساسی ایالات متحده در 17 سپتامبر 1787 بود و رویداد جزیره الیس یک هفته از مراسم ویژه اخذ تابعیت در سراسر کشور را آغاز کرد که توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده برای جشن گرفتن “ارتباط بین قانون اساسی و تابعیت.»

شهروندان جدید ایالات متحده دستان خود را برای ادای سوگند بالا می برند.

مادر و فرزندی در تاکستان مارتا، ماساچوست، در 15 سپتامبر در بیرون خانه سنت اندرو پریش ایستادند، جایی که به مهاجران ناهار با غذای اهدایی جامعه داده شد. (جاناتان ویگز/ بوستون گلوب از طریق گتی ایماژ)

گارلند در حالی که صدایش می لرزید گفت: «اگر آمریکا نبود، شکی نیست که همین اتفاق برای مادربزرگ من می افتاد. اما این کشور او را پذیرفت. و تحت حمایت قوانین ما، او توانست بدون ترس از آزار و اذیت زندگی کند.

او داستان مادربزرگش را به اشتراک گذاشت، یکی از پنج فرزند خانواده‌ای یهودی در بلاروس کنونی که از آزار و اذیت مذهبی در طول جنگ جهانی دوم فرار کرد. با این حال، تنها سه نفر از آنها، از جمله مادربزرگش، به ایالات متحده راه یافتند. او گفت که دو نفر دیگر «در هولوکاست کشته شدند».

در میان آنها جویس رمدان بود که در سال 1996 از گویان به ایالات متحده نقل مکان کرد. او گفت که سرانجام تصمیم گرفت اوایل امسال به فرزندان و نوه هایش بپیوندد تا شهروند شود تا بتواند امنیت و آزادی بیشتری برای سفر داشته باشد. رامدان به یاهو نیوز گفت که “هیجان زده” و “خوشحال است که شهروند هستم، تا بتوانم رای بدهم.”

زنی با روسری نارنجی، نشسته با سایر شهروندان آینده، برنامه ای برای مراسم و پرچمی برگزار می کند.

او ادامه داد: «این حفاظت چیزی است که آمریکا را از بسیاری از کشورهای دیگر متمایز می کند.»

اظهارات گارلند همچنین در بحبوحه درگیری دادگاهی بین وزارت دادگستری و رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ بر سر اسناد محرمانه ای که ماموران اف بی آی ماه گذشته از املاک ترامپ در فلوریدا ضبط کرده بودند، بیان می شود. وزارت دادگستری و شخص گارلند توسط رئیس‌جمهور سابق و متحدانش متهم شده‌اند که در تحقیقات جنایی مستمر خود در مورد سوءاستفاده احتمالی اسناد حساس دولتی که پس از خروج ترامپ از کاخ سفید در سال گذشته از کاخ سفید گرفته شده بود، به بازی سیاسی پرداخته‌اند.

در تصمیم 5 سپتامبر قاضی منطقه ای ایالات متحده، آیلین کانن، منصوب ترامپ، گفت: “به عنوان تابعی از موقعیت سابق شاکی به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، ننگ مرتبط با مصادره موضوع در نوع خودش است.” “یک کیفرخواست آینده، بر اساس هر درجه ای از اموالی که باید مسترد شود، منجر به آسیب به شهرت با درجه متفاوتی می شود.”

در حالی که تعدادی از مهاجران منتظر سیر شدن هستند، یک کودک نوپا با ناراحتی به شانه مادرش نگاه می کند.

گارلند، که معمولاً از درگیر شدن در سیاست خودداری می کند، به هیچ یک از این بحث ها نپرداخت، بلکه در عوض در مورد اهمیت حاکمیت قانون در حمایت از دموکراسی صحبت کرد.

مردم روز شنبه در مراسم اخذ تابعیت در جزیره الیس شرکت می کنند. (رویترز/ادواردو مونوز)

دولت بایدن همچنین در این هفته با انتقاد حامیان مهاجرت روبرو شد، پس از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه به دنبال گسترش استفاده از عنوان 42 است، سیاست دوران ترامپ که از همه‌گیری به عنوان توجیهی برای دور کردن فوری مهاجرانی که در مرز دستگیر شده‌اند استفاده می‌کند، حتی اگر مهاجران دستگیر شوند. ممکن است ادعاهای قانونی پناهندگی داشته باشد.

رای دادن همچنین دلیلی بود که نیک پارکر، یک بومی بریتانیایی، پس از 13 سال اقامت در ایالات متحده تصمیم گرفت شهروند شود. پارکر به یاهو نیوز گفت که با همسر و دو دخترش برای مراسم از وستچستر نیویورک به شهر رفته بود و زمانی که آنها به جزیره الیس رسیدند، صبح طولانی با بسیاری از مردم گذشته بود. زمان صرف شده در صف انتظار

نیویورک – مریک گارلند، دادستان کل کشور به این موضوع پرداخت نیاز فوری» برای غلبه بر «قطبی شدن شدید در آمریکا» در یک سخنرانی پرشور و گاهی احساسی در روز شنبه.

کانن همچنین در حکمی در 15 سپتامبر اشاره کرد که “اصول انصاف دادگاه را ملزم می کند که زمینه خاص مورد بحث را در نظر بگیرد، و این ملاحظات ذاتاً تحت تأثیر موقعیتی است که قبلاً توسط شاکی برگزار می شد.”

مریک گارلند، دادستان کل، 200 شهروند جدید ایالات متحده را در مراسم اخذ تابعیت جزیره الیس روز شنبه سوگند یاد کرد. (اعتبار: کیتلین دیکسون/یاهو نیوز)

قاضی فدرال ناظر بر این پرونده در احکام اخیری که درخواست ترامپ برای تعیین یک استاد ویژه را پذیرفته است، پیشنهاد کرده است که این پرونده به رفتار متفاوتی نیاز دارد زیرا شامل یک رئیس جمهور سابق است.

پیش از مراسم، «آمریکا زیبا» به عنوان نامزدهای شهروندی از سخنرانان پخش شد و عزیزانشان در سالن بزرگ فیلتر شدند، جایی که 12 میلیون مهاجر قبل از آنها یک بار پس از ورود به ایالات متحده پردازش شدند. 200 شهروند جدید که روز شنبه سوگند یاد کردند از 57 کشور مختلف از جمله آلبانی، چین، جمهوری دومینیکن، غنا، ژاپن، لبنان، مولداوی، نپال، پاکستان و ونزوئلا بودند.

مراسم اخذ تابعیت در جزیره الیس در نیویورک در 17 سپتامبر. (رویترز/ ادواردو مونوز)

وقتی از او پرسیدند که آیا از شنیدن صحبت های دادستان کل هیجان زده است یا خیر، چهره پارکر با تعجب روشن شد.

گارلند گفت: «ما نباید اجازه دهیم که شکاف‌های بین ما دموکراسی ما را به هم بزند. “ما همه درباره این با هم هستیم. ما همه آمریکایی هستیم.»

مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، بیانیه ای را در وزارت دادگستری ایالات متحده در 11 اوت در واشنگتن دی سی ارائه می دهد (درو آنگرر/گتی ایماژ)

این پیام و صحنه خوشامدگویی در جزیره الیس، کاملاً در تضاد با مواردی بود که این هفته در تاکستان مارتا و خارج از اقامتگاه معاون رئیس جمهور کامالا هریس در واشنگتن دی سی، جایی که مهاجران (بسیاری از آنها پناهجوی ونزوئلایی) در آنجا بودند، قرار داشت. وسط دعوای سیاسی تلخ بین دولت بایدن و فرمانداران جمهوری‌خواه ایالت‌های مرزی جنوبی، که سیاست‌های ضعیف مهاجرتی را عامل رکورد تعداد مهاجرانی که امسال در امتداد مرز مکزیک دستگیر شده‌اند، مقصر می‌دانند.

زنی با لباس سر آفریقایی و دیگری با لباس باتیک همراه با سایر شهروندان احتمالی که پرچم‌های کوچک آمریکا را در دست دارند در مراسم اخذ تابعیت در جزیره الیس نشسته‌اند.

او گفت: «حکومت قانون به این معناست که قانون با هر یک از ما یکسان رفتار می کند. “یک قانون برای دوستان، قانون دیگری برای دشمنان وجود ندارد. یک قانون برای قدرتمندان، دیگری برای افراد ناتوان. یک قانون برای ثروتمندان، دیگری برای فقیر. یا قوانین متفاوت، بسته به نژاد، قومیت یا کشور مبدا.»

او گفت: «به همین دلیل است که افراد زیادی وجود دارند. “خب، این فوق العاده باحال است.”



منبع

گارلند سخنان خود را پس از ادای سوگند وفاداری به 200 شهروند جدید ایالات متحده در مراسم اخذ تابعیت در جزیره الیس در نیویورک بیان کرد.

“اوه، من نمی دانستم! من هیچ نظری نداشتم،» او گفت: «واقعا چیز زیادی به ما گفته نشده است.»

بسیاری از کارشناسان از این سیاست که دولت بایدن به طور علنی به دنبال لغو آن بوده است، به عنوان یکی از عوامل کلیدی در تعداد بی سابقه دستگیری های مرزی اشاره کرده اند که شامل بسیاری از افراد تکراری می شود.