کیم جونگ اون به تازگی دخترش را در عکس هایی از آخرین پرتاب موشک عظیم کره شمالی به دنیا نشان داد.

در این عکس که در 19 نوامبر 2022 توسط اخبار دولتی کره شمالی منتشر شد، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از یک ICMB دور می شود.رویترز

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

کیم جونگ اون در حال قدم زدن با دختر جوانی است که اخبار دولتی کره شمالی او را دخترش معرفی کرده است.

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز پرتاب موشک را محکوم کرد و از پیونگ یانگ خواست تا «اقدامات غیرقانونی و بی‌ثبات‌کننده بیشتر را متوقف کند».

تصاویر جدید کیم را نشان می‌دهد که با دختر جوان در نزدیکی ICBM بزرگ راه می‌رود و گاهی اوقات دست او را گرفته است. همسر کیم، ری سول جو نیز در این عکس ها دیده می شود.

این موشک که پرتاب شده بود در آب های ژاپن فرود آمد و یاسوکازو هامادا، وزیر دفاع ژاپن گفت که این موشک دارای بردی با پتانسیل رسیدن به سرزمین اصلی آمریکا است.

رسانه دولتی کره شمالی KCNA گفت که کیم به همراه “دختر و همسر مورد علاقه خود” در مراسم پرتاب بود. به عنوان کارشناس کره شمالی آنکیت پاندا در توییتر اشاره کرد، “ما دخترش را تا به حال در ملاء عام ندیده ایم”.

کیم، که تصور می شود سه فرزند دارد، در مورد خانواده اش بسیار رازدار است. دنیس رادمن، بازیکن سابق NBA، که با دیکتاتور کره شمالی ارتباط برقرار کرده بود، در سال 2013 فاش کرد که کیم دختری به نام کیم جوآئه دارد. گفته می شود که او حدوداً 10 ساله است. مشخص نیست که کیم جوآئه دختر عکس های جدید پرتاب موشک در روز پنجشنبه است یا خیر.

حمادا در بیانیه‌ای به نقل از سی‌ان‌ان گفت: موشک بالستیک کلاس ICBM که این بار پرتاب شد، می‌تواند بردی بیش از 15000 کیلومتر داشته باشد که بر اساس مسافت پروازی این ICBM محاسبه شود. این به وزن کلاهک بستگی دارد، اما در این صورت، سرزمین اصلی ایالات متحده در برد قرار خواهد گرفت.»

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در تصاویر جدیدی که روز جمعه منتشر شد، دخترش را در معرض دید جهانیان قرار داد که نشان می‌دهد او در حال قدم زدن با دختری جوان در حالی که این کشور سرکش موشک بالستیک قاره‌پیمای عظیم هواسونگ-۱۷ را آزمایش می‌کند.

پرتاب موشک در روز جمعه دومین بار در این ماه بود که کره شمالی یک ICBM را پرتاب کرد، یک سلاح دوربرد که قادر به حمل کلاهک به اهدافی فراتر از منطقه نزدیک این کشور است و پس از یک سری آزمایش های تسلیحاتی توسط کره شمالی انجام شد. پرتاب های مکرر باعث ایجاد هشدار در ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده شده است.

کیم در مورد خانواده خود بسیار مخفیانه است، اما تصور می شود که او سه فرزند دارد.

کیم جونگ اون به همراه همسر و دختر جوانش در آزمایش موشکی روز جمعه دیده شد.

  • اخبار دولتی کره شمالی این دختر را دختر کیم معرفی کرد.

  • فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز جمعه پس از پرتاب موشک توسط کره شمالی به خبرنگاران گفت: کره شمالی با تکرار بی سابقه اقدامات تحریک آمیز را تکرار می کند و این کاملا غیرقابل قبول است.