کیرگیوس که در قانون گیج شده است، مدودف قهرمان اوپن آمریکا 2021 را شکست داد

در عوض، مدودف – که پیروزی او بر جوکوویچ در فینال آزاد ایالات متحده در سال 2021 به تلاش او برای اولین گرند اسلم سال تقویمی در تنیس مردان از سال 1969 پایان داد – از رنکینگ شماره 1 صرف نظر خواهد کرد. سه بازیکن در آنجا شانس جایگزینی او را دارند: رافائل نادال، کارلوس آلکاراز و کاسپر رود.

نیویورک (AP) – نیک کیرگیوس که از قانون مربوطه مطمئن نبود، یک امتیاز را با دویدن در اطراف تور برای ضربه زدن به توپی که قرار بود به بیرون فرود آید، از دست داد. سر صندوق مهمانش فریاد زد. با داور صندلی بحث کرد. مهمتر از همه، و این که اخیراً بیش از هر زمان دیگری برای او اتفاق افتاده است، کیرگیوس برنده شد و مدافع عنوان قهرمانی یو اس اوپن و دانیل مدیوف، رده‌بندی شماره 1 را حذف کرد.

کیرگیوس با تکیه بر حرکتی که با رسیدن به فینال ویمبلدون ایجاد کرد، یکشنبه شب با شکست دادن مدودف 7-6 (11)، 3-6، 6-3، 6-2 برای اولین بار به مرحله یک چهارم نهایی در فلاشینگ میدوز رفت.

کیرگیوس روز سه‌شنبه با کارن خاچانوف بازیکن شماره 27 دیدار خواهد کرد تا به نیمه نهایی راه یابد.

او اولین نیمه نهایی گرند اسلم و سپس اولین فینال گرند اسلم خود را در باشگاه آل اینگلند در ماه ژوئیه پیش از باخت به نواک جوکوویچ در مسابقه عنوان قهرمانی رسید. سپس کیرگیوس اولین عنوان ATP خود را در سه سال در واشنگتن در ماه اوت به دست آورد. او آن را با پیروزی بر مدودف در یک تورنمنت زمین سخت در مونترال دنبال کرد. او از ژوئن تور ATP را در بردهای مسابقات رهبری می کند.

او گفت: “خوشحالم که بالاخره توانستم استعدادم را به نیویورک نشان دهم.” “من سفرهای خیلی خوبی به اینجا نداشته ام.”

___

در همین حال، مدودف آنقدر خوب بازی می‌کرد که تمام 9 ست را که در هفته اول بازی کرد، برد و به نظر می‌رسید آماده است تا بتواند اولین کسی باشد که از زمانی که راجر فدرر آخرین جام از 5 جام متوالی خود را در نیویورک کسب می‌کند، تبدیل شود. از 2004-08.

و اکنون، کیرگیوس با ارائه 21 آس در سرویس بزرگ خود در یکشنبه، و سبک بازی او که در برابر مدودف کاملاً کار می کند، باید به عنوان یک مدعی جدی قهرمانی در US Open در نظر گرفته شود.

کیرگیوس 23 نفره، بازیکن 27 ساله استرالیایی، هرگز نتوانسته بود از دور سوم مسابقات اوپن آمریکا عبور کند و تا امسال در آن مرحله 0-4 پیش رفت. اما کیرگیوس همچنین هرگز نتوانسته است مهارت بی چون و چرای خود را به بازی فوق العاده یا هر ظاهری از ثباتی که اخیراً انجام می دهد، تقسیم کند.

پوشش بیشتر AP تنیس آزاد ایالات متحده: https://apnews.com/hub/us-open-tennis-championships و https://twitter.com/AP_Sports





منبع