کنگره برای جلوگیری از انتقام گیری «دولت عمیق» ترامپ ضربه می زند

تصویر تصویری توسط توماس لوینسون/The Daily Beast/Getty

قانونگذاران امیدوارند که راهی برای تصویب حمایت های خدمات ملکی وجود داشته باشد – شاید با الحاق آنها به لایحه ای که باید تصویب شود – اما اکثر آنها می دانند که این می تواند یک مبارزه طولانی باشد.

جمهوریخواه اصلی کمیته نظارت، نماینده جمهوری خواه جیمز کومر (R-KY)، تلاش ترامپ را به عنوان یک کمپین با نیت خوب برای بهبود “پاسخگویی” در دولت فدرال از طریق آسان کردن اخراج افراد ضعیف توصیف کرد.

این قانون، با عنوان قانون سیستم حمایت از سال 2022، حفاظت از استخدام فعلی را کدگذاری می کند و اساساً جابجایی کارگران فدرال در برنامه های موجود به هر برنامه جدید ایجاد شده را مسدود می کند.

در بحث علیه این لایحه، متحدان ترامپ در مجلس نمایندگان بر استدلال اقلیت معمولی تکیه کردند – اینکه کنگره کارهای بهتری برای انجام دادن دارد – و از پیام‌های بلندمدت جمهوری‌خواه استفاده کردند که دموکرات‌ها به طور نامتناسبی برای بوروکرات‌های فدرال ارزش قائل هستند.

اولین جمهوریخواه درجه یک که علیه این لایحه صحبت کرد، نماینده مارجوری تیلور گرین (R-GA) بود که با مقایسه وضعیت با فیلم “دزدان دریایی کارائیب” از میدان چپ خارج شد.

شما در حال رفتن به حالت عمیق وقتی که از دست می رود

به نظر می رسد مارجوری تیلور گرین در جریان دعوای تفنگ بی حس کننده به معترض لگد می زند

او گفت: “در مروارید سیاه، دزدان دریایی در کشتی هستند که بخشی از دیوارهای کشتی می شوند.” (گرین برای کسانی که درمورد اینکه منظورش کدام فیلم در سه گانه غوغاگر دوران جنی دپ گیج هستند، به کمک گرین اشاره کرد: «این دومین است.)

کانولی، نویسنده معیار مجلس، افکار بسیاری را با نامیدن این چشم انداز “کابوس” خلاصه کرد.

کانولی به دیلی بیست گفت که اگرچه قصد ندارد این لایحه واکنشی به یک رئیس جمهور خاص باشد، اما واکنشی به رفتار ترامپ است.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

کانولی گفت: «اگر نگران اقتدارگرایی، رفتار ضد دموکراتیک هستید، این یک مسئله واقعی و یک خطر واقعی است.»

به نظر نمی‌رسد که این اعداد و ارقام نشان‌دهنده مشکلی در سنا باشد. Daily Beast به دفاتر سه سناتور جمهوری خواه که ممکن است برای بررسی این اقدام بازتر باشند، تماس گرفت: سناتور سوزان کالینز (R-ME)، میت رامنی (R-UT) و لیزا مورکوفسکی (R-AK).

دفتر رامنی از اظهار نظر خودداری کرد. دفتر مورکوفسکی به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

روز پنجشنبه، مجلس نمایندگان قانونی را برای تدوین حمایت از خدمات ملکی تصویب کرد که شش جمهوری خواه به همه دموکرات ها در رای مثبت دادند. اما در سنا، جایی که برای رای مثبت به 10 سناتور جمهوری‌خواه نیاز است، چشم‌انداز این قانون تاسف‌بار است.

کانولی گفت: ظاهراً آنچه او نشان داد این است که هر رئیس جمهوری می تواند این کار را انجام دهد.

این پویایی شدیدترین در سنا بوده است، جایی که این لایحه هنوز در کمیته امنیت داخلی و امور دولتی مورد استماع قرار نگرفته است.

والتر شاوب گفت: «آنچه شما در مورد آن صحبت می کنید، سیاسی کردن خدمات دولتی و حذف خدمات دولتی عینی، بی طرفانه و غیرحزبی است… به نفع یک نیروی کار 2 میلیون نفری که به طور بالقوه به یک سیاستمدار وفادارتر از قانون اساسی است». مدیر سابق دفتر فدرال اخلاق دولتی که اکنون یکی از اعضای ارشد پروژه نظارت بر دولت است.

راجر استون، که الاغ خود را توسط بار نجات داده بود، دادستان کل “دیپ استیت” را به خدمت گرفت.

اما قاطع ترین استدلال های جمهوری خواهان علیه این لایحه به نظر می رسید که بخش آرام را با صدای بلند بیان می کرد. کومر گفت: «پرزیدنت ترامپ به دنبال این بود که این بوروکراسی را به دست گرفته و با خشک کردن باتلاق، قدرت را به مردم بازگرداند. «همه ما باید طرفدار سیاست‌هایی باشیم که حذف کارمندان دولتی را که از پیروی از اراده رأی دهندگان امتناع می‌کنند، آسان‌تر می‌کند».

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

برای حامیان این لایحه، پنجره آنها برای تغییر پویایی به سرعت در حال بسته شدن است. اگر مجلس یا سنا در انتخابات نوامبر امسال به کنترل جمهوری خواهان برگردند – و حداقل یک تغییر محتمل است – شانس تصویب این لایحه به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

کتاب می‌گوید ترامپ از نوکر رژیمی خود پرسیده است که پس از شکست در سال 2020 چه کاری باید انجام دهد.

در روزهای پایانی ریاست جمهوری خود، دونالد ترامپ بی سر و صداترین بازی او را برای تغییر شکل دولت فدرال در تصویر خود انجام داد: او دستوری اجرایی صادر کرد که به او این اختیار را داد که اساساً هر کارمند دولتی را به میل خود اخراج کند.

در نهایت، شش جمهوری‌خواه با همه دموکرات‌ها برای تصویب این مصوبه پیوستند، گروهی که شامل چندین عضو بازنشسته و منتقدان صریح ترامپ است.

گرین گفت، لایحه مورد بحث، “کارکنان قوه مجریه را تنها به بخشی از دیوار ساختمان تبدیل می کند و خلاص شدن از شر آنها را غیرممکن می کند.”

کانولی گفت: «من معتقد نیستم که این یک انگیزه باشد که از بین برود، و شخصیت‌های مستبد دیگری وجود دارند که به طور بالقوه کشنده‌تر از ترامپ هستند. ما باید این را در قانون حل کنیم.»

در عوض، او گفت، “برای ارعاب و حذف کارکنان حرفه ای طراحی شده است که جرأت ارائه توصیه های بی طرفانه ای را داشتند که ممکن است مغایر با دستور کار سیاسی دولت تلقی شود.”

در حالی که تسلط بالقوه جمهوری‌خواهان بر کنگره، و پیشنهاد ترامپ برای 2024، بیش از این تلاش می‌کنند، کانولی تاکید کرد که مشکل اساسی برای از بین رفتن آماده نیست.

در حالی که جمهوری‌خواهان در آن مجلس با راحتی بیشتری با ترامپ مخالفت کرده‌اند – و این لایحه به طور گسترده، عادلانه یا غیرمستقیم، به‌عنوان تیراندازی به رئیس‌جمهور سابق تلقی می‌شود، تعداد کمی مشتاق هستند که با توجه به طولانی‌مدت، آرمان کارگران فدرال را در پیش بگیرند. انتقاد محافظه کارانه از بوروکراسی هیچ سناتور جمهوری خواه از این قانون حمایت نکرده است.

برای مثال، متحدان ترامپ مرتباً آزمایش می‌کردند که آیا مجلس نمایندگان از اختیارات قانون اساسی خود برای پاسخگویی به کسانی که احضاریه‌های قانونی کنگره را برای کسب اطلاعات نادیده می‌گرفتند یا سرپیچی می‌کردند، استفاده می‌کرد. تنها از زمان تحقیقات 6 ژانویه، پس از خروج ترامپ از قدرت، قانونگذاران مایلند که واقعاً این اختیارات را با تحقیر جنایتکارانه چند تن از همکاران او نسبت به کنگره اعمال کنند.

این تلاش با انتخاب جو بایدن خنثی شد. به گزارش اکسیوس، اما ترامپ در طرح پیشنهادی برای ریاست جمهوری سال 2024 و بازگشت به کاخ سفید، قول داده است که این دستور را فوراً دوباره اجرا کند.

شاوب گفت: «این باید مردم را بترساند.»

دفتر کالینز دیلی بیست را به نظری که قبلاً در مطبوعات محلی داده بود ارجاع داد و در آن اظهار داشت که اولویت اصلی برای نیروی کار فدرال باید بازگرداندن کارمندان به کار حضوری برای بهبود خدماتشان باشد. سناتور مین به طور خاص به این لایحه توجه نکرد، اما گفت که “هر طرحی برای طبقه بندی مجدد وضعیت هزاران کارمند فدرال را با دقت بررسی خواهد کرد و با تلاش های آشکار برای سیاسی کردن خدمات دولتی مخالفت خواهد کرد.”

حامی لایحه مجلس، نماینده جری کانولی (D-VA)، گفت که این موضوع باید غیرحزبی باشد زیرا قانونگذاران در هر دو حزب باید بخواهند قدرت قوه مقننه – که قصد دارد اولین نفر در میان برابران باشد – را برای مهار آن اعمال کنند. در هر اجرایی

در روزی که مجلس لایحه خود را تصویب کرد، سناتور تیم کین (D-VA) – حامی لایحه همراه سنا – به Daily Beast ابراز خوش‌بینی کرد که جنبش مجلس می‌تواند مسری باشد، اما تاکید کرد که او به‌روزرسانی ندارد. در مورد وضعیت لایحه

تصویر تصویری توسط توماس لوینسون/The Daily Beast/Getty

اگر به ترامپ قدرت داده شود، می‌تواند از برنامه F برای اخراج مقامات مهم، از کاخ سفید گرفته تا آژانس‌هایی مانند وزارت دادگستری، به هر دلیلی که بخواهد استفاده کند. آکسیوس گزارش داد که این طرح محور برنامه‌های حکومتی ترامپ و متحدانش است، در صورتی که در سال 2024 مجدداً نامزد شود و یک دوره دیگر در قدرت به دست بیاورد.

کنگره این قدرت را دارد که او یا هر رئیس‌جمهوری دیگر را از اجرای این برنامه‌ها منع کند. اما به طور فزاینده ای به نظر می رسد که آنها از آن استفاده نخواهند کرد.

دموکرات ها، فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، کاندیدای ریاست جمهوری 2024 یا پس از آن را فردی می دانند که به طور بالقوه می تواند نگرش های ترامپ را در مورد خدمات دولتی اتخاذ کند.

در صحن مجلس، کانولی پاسخ داد که دستور ترامپ «هیچ وقت درباره برکناری کارمندانی که عملکرد ضعیفی دارند نبوده است».

با اوج گرفتن فصل انتخابات، کنگره امسال چند روزی برای تصویب قانون دارد و بشقاب آن مملو از لوایح هزینه برای جلوگیری از تعطیلی دولت است.

به نظر می‌رسد که توده‌ای مهم از مردم در کاپیتول هیل، به‌ویژه وحشت‌زده نیستند. اگرچه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توانست قوانین را از طریق مجلس نمایندگان به اجرا درآورد، اما خودی ها به این موضوع توجه کرده اند که این فشار تا چه حد کم اهمیت بوده است.

در همین حال، بعید است که هیچ سناتور دموکرات با این اقدام مخالفت کند، اما تعداد بسیار کمی از آنها زنگ خطر را در مورد تهدیدات برای خدمات دولتی به صدا درآورده‌اند و فشار را برای تغییر قوانین افزایش داده‌اند. دستیاران رهبری می گویند که اگر جمهوری خواهان از این اقدام حمایت نکنند، چشم انداز تصویب این لایحه تاسف بار است، که بازتابی از واقعیت سیاسی قانون گذاری در مجلسی به طور مساوی تقسیم شده است، جایی که تصویب اکثر موارد 60 رأی نیاز دارد.

گفته می شود جان کلی کتابی درباره سلامت روان ترامپ خریده است

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

Axios گزارش داد که قصد ترامپ این بود که 50000 کارمند فدرال را به رده برنامه F تغییر دهد. این تنها 2.5 درصد از نیروی کار فدرال است، اما می تواند یک بخش تأثیرگذار باشد، از جمله سیاست گذاران آژانس های شغلی، مجریان نظارتی، و تصمیم گیرندگان در سراسر دولت فدرال.

هفته ای که مجلس لایحه خود را تصویب کرد، قانونگذاران به مذاکرات بر سر تغییر روند باستانی که کنگره انتخابات ریاست جمهوری را تأیید می کند ادامه دادند – روندی که ترامپ در 6 ژانویه به دنبال استفاده از آن برای حفظ خود در قدرت بود.

ترامپ در یک گردهمایی ماه مارس در کارولینای جنوبی گفت: ما اصلاحات مهمی را تصویب خواهیم کرد که همه کارمندان قوه مجریه را توسط رئیس جمهور ایالات متحده اخراج کنند. “دولت عمیق باید به پایان برسد و خواهد بود.”

مانند آن مسائل، جزئیات طرح های ترامپ در مورد نیروی کار فدرال می تواند خشک و فنی به نظر برسد. اما او و متحدانش صراحتاً در مورد آنچه که می خواهند از طریق فرمان اجرایی به دست آورند صحبت کرده اند.

در اکتبر 2020، ترامپ فرمان اجرایی را امضا کرد که یک دسته بندی جدید برای کارمندان فدرال به نام «برنامه F» ایجاد کرد. کارمندانی که به عنوان جدول F طبقه بندی می شوند، به سرعت محافظت های خود را از دست می دهند و اخراج آنها را دشوارتر می کند، و اساساً آنها را به میل خود به کار می گیرند – یعنی در هر زمان قابل اخراج هستند.

شوب گفت: «فرهنگی در سنا وجود دارد که در حال حاضر واقعاً از تهدیدهای دموکراسی قدردانی نمی کند. او ادعا کرد که دموکرات‌ها احساس فوریت نمی‌کنند زیرا بایدن در راس امور است و جمهوری‌خواهان «فقدان تخیل» هستند که نگران این باشند که رئیس‌جمهور دیگری، هر کدام از احزاب، مسیری مشابه ترامپ را دنبال کند.

بن بست در حال ظهور در کاپیتول هیل بر سر این قانون، با تلاش قوه مقننه، چه در دوران ریاست جمهوری ترامپ و چه پس از آن، برای نشان دادن قدرت خود در پاسخ به شکستن هنجارهای تثبیت شده توسط رئیس جمهور سابق، همخوانی دارد.

این می‌تواند مسیری را برای ترامپ یا هر رئیس‌جمهور همفکر دیگری باز کند تا سطحی از کنترل را بر مقامات با نفوذ سیاستگذاری که در قرن‌ها دیده نشده بود، اعمال کند.