کنگره اولین لایحه علف های هرز را برای بایدن ارسال کرد

بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی گفت که مطالعه ماری جوانا باید آسان‌تر باشد، و ماه گذشته فرمان اجرایی صادر کرد که به وزارت بهداشت و خدمات انسانی دستور داد تا روند بررسی تحقیقات موجود در مورد ماری‌جوانا را آغاز کند و توصیه‌ای به وزارت دادگستری ارائه کند. طبقه بندی مجدد یا طبقه بندی ماری جوانا از CSA.

زمینه کلیدی: ماری جوانا در جدول I قانون مواد کنترل شده طبقه بندی شده است، همان دسته هروئین. مواد جدول I به عنوان فاقد فواید پزشکی و تمایل زیاد به اعتیاد طبقه بندی می شوند. اما برخی تحقیقات که در دهه گذشته انجام شده است و حکایت های هزاران بیمار در سراسر کشور نشان می دهد که حشیش ممکن است برای برخی شرایط پزشکی مفید باشد.

بعدش چیه: این قانون همچنین بحث‌های جاری را در مورد قانون بانکداری ایمن، یک لایحه دو حزبی که چاک شومر، رهبر اکثریت سنا گفته است، می‌خواهد قبل از پایان این کنگره تصویب کند، تنظیم می‌کند.



منبع

مجلس سنا روز چهارشنبه لایحه ای را به تصویب رساند که برای توسعه تحقیقات پزشکی ماری جوانا طراحی شده بود، با موافقت اتفاق آرا.

این لایحه که انجام تحقیقات پزشکی در مورد ماری جوانا را برای دانشمندان آسان‌تر می‌کند و از پزشکانی که در مورد مزایا و معایب استفاده از این دارو با بیماران صحبت می‌کنند محافظت می‌کند، اکنون به میز رئیس جمهور جو بایدن می‌رود.

از آنجایی که شاهدانه جزء مواد جدول I است، تحقیق در مورد آن بسیار دشوار است. دانشمندان برای انجام مطالعات، که گاهی ممکن است سالها طول بکشد، نیاز به تایید چندین آژانس دارند. و تا همین اواخر، آنها فقط مجاز به استفاده از ماری جوانا بودند که توسط دانشگاه می سی سی پی پرورش داده می شد – که بیشتر شبیه علف های هرز موجود در خیابان در دهه 1970 بود، نه محصولات داروخانه های امروزی.

تصویب این قانون، که توسط سناتور دایان فاینشتاین (D-Calif.) و نماینده Earl Blumenauer (D-Ore.) در اتاق های مربوطه حمایت می شود، نشان دهنده یک دوره جدید در سیاست فدرال حشیش است: این اولین ماری جوانا مستقل است. لایحه مربوط به تصویب هر دو مجلس کنگره. مجلس نمایندگان در ماه ژوئیه این لایحه را نیز با توافق اتفاق آرا تصویب کرد.

بلومناور در بیانیه‌ای به پولیتیکو گفت: «پس از دهه‌ها کار روی موضوع اصلاح حشیش، سرانجام سد شروع به شکستن کرد.» در زمانی که بیش از 155 میلیون آمریکایی در جایی زندگی می‌کنند که استفاده بزرگسالان از شاهدانه در ایالت قانونی است. یا در سطح محلی و چهار میلیون کاربر ثبت شده ماری جوانای پزشکی با احتمال بیشتری برای خوددرمانی وجود دارد، ضروری است که بتوانیم اثرات مصرف حشیش را به طور کامل مطالعه کنیم.”

تصویب لایحه تحقیقات پزشکی با رضایت اتفاق آرا نشان می دهد که تصورات در مورد ماری جوانا در حال تغییر است. در حالی که تحقیقات گسترده احتمالا محافظه کارانه ترین اقدامی است که کنگره می تواند در مورد ماری جوانا انجام دهد، این چیزی است که یک دهه پیش غیرقابل تصور بود. این لایحه در ماه سپتامبر نزدیک بود به تصویب برسد، اما توسط سناتور جان کورنین (R-Texas) متوقف شد. کورنین در اوایل این هفته قیود را لغو کرد.