کنگره آمریکا انتظار داشت لایحه حمایت از ازدواج همجنس گرایان را تصویب کند

نویسنده مویرا واربرتون

بر اساس آمار اداره سرشماری ایالات متحده، حدود 568000 زوج همجنس متاهل در ایالات متحده زندگی می کنند.

دموکرات ها تصویب این لایحه را در سنا به عنوان یک پیروزی حقوق مدنی برای حقوق دگرباشان جنسی در زمانی که برخی از ایالت ها اقداماتی را با هدف محدود کردن حقوق تراجنسیتی ها دنبال کرده اند، تشویق کردند. حامیان جمهوری خواه از تأیید حمایت از گروه های مذهبی که با اکثریت کشور مخالف هستند، استقبال کردند.

این قانون به طور محدود نوشته شده است تا به عنوان یک پشتوانه محدود برای تصمیم دادگاه عالی سال 2015 عمل کند که ازدواج همجنس گرایان را در سراسر کشور قانونی کرد، معروف به Obergefell v. Hodges. این به دولت فدرال و ایالت‌ها اجازه می‌دهد تا ازدواج‌های همجنس‌گرا و بین نژادی را تا زمانی که در ایالت‌هایی که در آن انجام می‌شوند قانونی باشند، به رسمیت بشناسند. به ویژه برای گروه ها و نهادهای مذهبی که از چنین ازدواج هایی حمایت نمی کنند، امتیاز می دهد.

این قانون توسط گروهی از سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه در پاسخ به ترس از اینکه دادگاه عالی، با اکثریت محافظه کار فزاینده خود، می تواند روزی حکم اوبرفل را لغو کند، نوشته شده است و به طور بالقوه ازدواج همجنس گرایان را در سراسر کشور به خطر می اندازد. دادگاه تمایل خود را برای تغییر سوابق خود نشان داده است، همانطور که در ژوئن زمانی که حکم تاریخی خود در سال 1973 را که سقط جنین را در سراسر کشور قانونی می کرد، لغو کرد.

هنگامی که سنا آن را با رای 61 به 36 تصویب کرد، 12 جمهوری خواه به همراه 49 دموکرات از آن حمایت کردند، اما اکثر جمهوری خواهان مجلس به آن رای منفی دادند.

(گزارش توسط مویرا واربرتون؛ ویرایش توسط ویل دانهام و اسکات مالون)



منبع

نسخه گسترده تر این لایحه – بدون حمایت صریح از آزادی مذهبی – در ماه اوت با 435 کرسی مجلس نمایندگان با حمایت همه دموکرات ها و 47 جمهوری خواه تصویب شد. اکثر جمهوری خواهان مجلس به آن رای منفی دادند. اما برای به دست آوردن 60 رای لازم در سنا برای ادامه این قانون در میان مخالفت بسیاری از سناتورهای جمهوری خواه، حامیان آن اصلاحیه ای را اضافه کردند که تصریح می کند گروه های مذهبی نمی توانند تحت این قانون شکایت کنند.

واشنگتن (رویترز) – مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه در آستانه تصویب نهایی کنگره با قانونی بود که به رسمیت شناختن ازدواج‌های همجنس‌گرایان توسط فدرال را تضمین می‌کند، اقدامی که ناشی از نگرانی است که دیوان عالی می‌تواند حمایت خود از چنین ازدواج‌هایی را لغو کند.

پس از تصویب مورد انتظار مجلس نمایندگان، این اقدام برای امضای قانون به میز جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات خواهد رفت. قانون احترام به ازدواج، همانطور که از آن نام برده می شود، در ماه گذشته مورد تایید سنا قرار گرفت.

اما این قانون، ایالت‌ها را از مسدود کردن ازدواج‌های همجنس‌گرا یا بین نژادی منع نمی‌کند، اگر دادگاه عالی به آنها اجازه چنین کاری را بدهد.