کمیسیون GOP از تأیید رأی اولیه نیومکزیکو خودداری کرد

هیئت‌های بررسی شهرستان‌ها تا 17 ژوئن فرصت دارند تا نتایج انتخابات را قبل از صدور گواهینامه ایالتی و آماده‌سازی برگه‌های رأی‌گیری عمومی تأیید کنند.

کمیسیون شهرستان اوترو هفته گذشته به بازشماری آرا در انتخابات اولیه ایالتی به صورت دستی، حذف صندوق های رای اجباری ایالتی که رأی گیری غیابی را تسهیل می کند و استفاده از دستگاه های جدول بندی آرا Dominion در انتخابات عمومی را متوقف کرد، رأی داد.

روز دوشنبه، هولمز گفت که این دستورالعمل‌ها با قانون انتخابات ایالتی و فدرال در تضاد است و او فقط بر اساس حکم دادگاه، انتخابات را با دست بازشماری می‌کند.

هولمز خاطرنشان کرد که دستگاه‌های دولتی فهرست‌بندی آرا از Dominion توسط مقامات Otero County در معرض دید عموم آزمایش می‌شوند و این دستگاه‌ها نیز از قبل به طور مستقل تأیید شده‌اند. گریفین گفت که او و کمیسیونرهای دیگر این روند را قابل اعتماد نمی دانند.

کمیسیون های شهرستان نمی توانند بلافاصله برای اظهار نظر در روز سه شنبه تماس بگیرند.

سیستم های Dominion از زمان انتخابات 2020 توسط افرادی که این باور غلط را پذیرفته بودند که انتخابات از رئیس جمهور سابق ترامپ دزدیده شده است به طور غیر قابل توجیهی مورد حمله قرار گرفته است. این شرکت در پاسخ به ادعاهای نادرست و ظالمانه متحدان بلندپایه ترامپ، شکایت هایی را برای افترا تنظیم کرده است.

جیمنز در مورد کمیشنران کانتی اوترو گفت: «آنها هیچ مبنایی ندارند – به جز اینکه «ما فقط به ماشین اعتماد نداریم» – برای تأیید نکردن انتخابات.

ویکی مارکوارت، کمیسر شهرستان اوترو، دوشنبه گفت: “من نگرانی های زیادی در مورد این دستگاه های رای گیری دارم.” “وقتی چیزهایی را تأیید می کنم که نمی دانم درست است، احساس می کنم که دارم بی صداقت هستم زیرا در قلبم نمی دانم درست است یا نه.”

«قانون انتخابات به من اجازه نمی‌دهد که این آراء را جمع‌آوری کنم یا حتی هیئتی برای این کار تشکیل دهم. هولمز، یک جمهوری خواه، گفت: من نمی توانم. “و من از قانون پیروی خواهم کرد.”

ماشین‌های Dominion نیومکزیکو بارها توسط دیوید و ارین کلمنتز از لاس کروسس در بررسی انتخابات 2020 در اوترو کانتی و فهرست‌های ثبت نام رأی‌دهندگان به درخواست کمیسیون مورد تحقیر قرار گرفته‌اند.

اگرچه ترامپ در سال 2020 نزدیک به 62 درصد از آرا را در کانتی اوترو به دست آورد، کمیسیونرهای شهرستان گفته اند که از نتایج ممیزی شمارش آرا توسط ایالت و تضمین های منشی منطقه جمهوریخواه خود مبنی بر دقیق بودن انتخابات امسال راضی نیستند.

“و خب پس چی؟ آیا آنها ما را به پوکی می فرستند؟» او گفت.

ماریو خیمنز از گروه ناظر مترقی Common Cause نیومکزیکو گفت که عموم مردم می توانند آزمایش ماشین های شمارش آرا را قبل از انتخابات در هر شهرستان مشاهده کنند و اعلامیه های صدور گواهینامه در هر دستگاهی که رای دهندگان می توانند آنها را ببینند، ارسال می شود.

این زوج مدافعان مسافرتی برای بررسی های “پزشکی قانونی” انتخابات 2020 هستند و خدمات خود را به عنوان کارشناسان و ممیز انتخابات به دولت های محلی ارائه می دهند. مقامات انتخاباتی از جمله کارمند کانتی رابین هولمز می گویند که کلمنت ها ممیزان تایید شده یا کارشناسان پروتکل های انتخاباتی نیستند.

مگی تولوز الیور، وزیر امور خارجه دموکرات، روز سه‌شنبه از دادگاه عالی ایالت خواست تا به کمیسیون سه نفره شهرستان اوترو دستور دهد تا نتایج انتخابات اولیه 7 ژوئن را تأیید کند تا اطمینان حاصل شود که رای‌دهندگان از حق رای محروم نمی‌شوند و نامزدهای سیاسی به رأی‌گیری عمومی در نوامبر دسترسی دارند.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



Source link

“فرایند بررسی پس از انتخابات یکی از اجزای کلیدی نحوه حفظ سطوح بالای یکپارچگی انتخاباتی خود در نیومکزیکو است و کمیسیون کانتی اوترو این فرآیند را با مماشات با تئوری های توطئه بی اساس و به طور بالقوه باطل کردن آرای هر رای دهنده کانتی اوترو که در آن شرکت کرده است به رخ می کشد. تولوز الیور در بیانیه ای گفت. او این کمیسیون را به نقض عمدی قانون انتخابات ایالتی متهم کرد.

او گفت: “این منبعی است که ما هیچ کنترل یا نفوذی روی آن نداریم.”

کوی گریفین، حامی ترامپ و مقام نیومکزیکو. (Gemunu Amarasinghe / Associated Press)

طبق قانون ایالتی، هیئت‌های کانواس شهرستان‌ها می‌توانند برای رسیدگی به تناقضات خاص، از هیئت حوزه رأی‌گیری دعوت کنند، اما هیچ مغایرتی در روز دوشنبه توسط کمیسیون شهرستان اوترو شناسایی نشد.

مارکوارت، کمیسر، دوشنبه با این پیشنهاد که ممکن است دادگاه در مناقشه انتخاباتی مداخله کند، خندید.

نیومکزیکو از برگه‌های رای کاغذی استفاده می‌کند که می‌توان آن‌ها را بعداً در همه انتخابات بررسی کرد، و همچنین به ماشین‌های جدول‌بندی برای شمارش سریع آرا و در عین حال به حداقل رساندن خطای انسانی متکی است. نتایج انتخابات نیز با نمونه‌گیری تصادفی حسابرسی می‌شود تا میزان دقت در شمارش آرا تأیید شود.

این زوج مشکلاتی را در طی ارائه های پراکنده و چند ساعته به کمیسیون در سال جاری برجسته کرده اند. مقامات انتخابات محلی بسیاری از یافته ها را اشتباه یا بی اساس رد می کنند.

روز دوشنبه، کمیسیون در نقش خود به عنوان هیئت بررسی شهرستان به اتفاق آرا به تأیید نتایج انتخابات مقدماتی بدون ایجاد نگرانی خاصی در مورد اختلافات، به دلیل اعتراض منشی شهرستان، رأی منفی داد.

اعضای کمیسیون کانتی اوترو شامل کوی گریفین، یکی از بنیانگذاران Cowboys for Trump است که به ادعاهای اثبات نشده مبنی بر پیروزی ترامپ در انتخابات 2020 نسبت می دهد. گریفین در میان شورش‌های 6 ژانویه 2021 به‌خاطر ورود غیرقانونی به محوطه‌های محدود کنگره آمریکا – البته نه به ساختمان – محکوم شد و قرار است در این ماه حکم صادر شود. وی اذعان کرد که بن بست در مورد این مقدماتی می تواند نتیجه رقابت های انتخابات محلی را به تاخیر بیندازد.

پس از اینکه یک کمیسیون تحت رهبری جمهوری خواهان از تایید نتایج اولیه انتخابات به دلیل بی اعتمادی به دستگاه های شمارش آرا Dominion خودداری کرد، آرا در یک جامعه نیومکزیکو در معرض خطر عدم شمارش قرار دارند.

پرونده - کوی گریفین، کمیسر شهرستان اوترو، نیومکزیکو، پس از دریافت حکم در محاکمه خود، در 22 مارس 2022 در واشنگتن، بیرون از دادگاه فدرال ایستاده است.  یک قاضی فدرال گریفین را به دلیل ورود غیرقانونی به محوطه های محدود شده کنگره ایالات متحده محکوم کرد، اما او را از دست داشتن در رفتارهای بی نظم در جریان شورش هایی که کنگره را در تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری مختل کرد، تبرئه کرد.  (AP Photo/Gemunu Amarasinghe، فایل)