کمیته 6 ژانویه مجلس احضاریه ترامپ را پس گرفت

بنی تامپسون، رئیس کمیته، در نامه سه‌شنبه‌ای به دیوید وارینگتون، وکیل ترامپ، نوشت: «با توجه به پایان قریب‌الوقوع تحقیقات ما، کمیته منتخب دیگر نمی‌تواند اطلاعات خاصی را که تحت احضاریه است پیگیری کند.» بنابراین، از طریق این نامه، من رسماً احضاریه صادر شده برای رئیس جمهور سابق ترامپ را پس می‌گیرم و به شما اطلاع می‌دهم که او دیگر موظف به رعایت یا ارائه سوابق در پاسخ به احضاریه مذکور نیست.»

این عقب نشینی زمانی انجام می شود که اختیارات کمیته برای فعالیت زمانی که کمیته به پایان می رسد، به پایان می رسد کنگره جدید تحت کنترل جمهوری خواهان در ژانویه آغاز می شود. نیویورک تایمز برای اولین بار گزارش داد که کمیته احضاریه های باقیمانده خود را پس گرفته است، اعتراف به اینکه زمان کمیته برای دریافت اطلاعات درخواستی خود تمام شده است.

بنیامین نتانیاهو اسرائیل به عنوان نخست وزیر دولت جناح راست سوگند یاد کرد

نحوه واکنش اوکراین به آخرین حمله هوایی روسیه



منبع

هفته گذشته کمیته گزارش نهایی خود را منتشر کردو مقصر این حمله را متوجه ترامپ و متحدانش می کند. این کمیته همچنین در روزهای اخیر رونوشت های متعددی را منتشر کرده است. کمیته دارد توصیه شده به وزارت دادگستری مبنی بر اینکه ترامپ با اتهامات جنایی متعددی روبرو است، اما این کاملاً به وزارت دادگستری بستگی دارد که با این توصیه‌ها چه کند. این هیئت همچنین برای جان ایستمن، وکیل ترامپ، که نظریه نادرستی را مبنی بر اینکه مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق می تواند روند صدور گواهینامه انتخابات را متوقف یا کند کند، ترویج داد، پیشنهاد کرد. این گزارش همچنین خواستار منع ترامپ از مناصب دولتی در آینده شد.

تامپسون و نماینده لیز چنی، نایب رئیس کمیته، به ترامپ نوشتند که «شواهد بسیار زیادی از جمله ده‌ها نفر از منصوبان و کارمندان سابق شما جمع‌آوری کرده‌اند که نشان می‌دهد شما شخصاً یک تلاش چندجانبه برای براندازی انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 را سازماندهی و نظارت کرده‌اید. و مانع از انتقال مسالمت آمیز قدرت شود.»

کمیته منتخب مجلس در حال بررسی حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آن را پس گرفته است احضاریه بر اساس نامه رئیس کمیته به وکیل ترامپ و دریافت شده توسط CBS News، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا.

رئیس‌جمهور سابق هیچ نشانه‌ای مبنی بر تبعیت از آن ارائه نکرد. چند تن از متحدان ترامپ احضاریه ها را رعایت نکردند و استیو بنن، استراتژیست سابق کمپین انتخاباتی او به دلیل امتناع از شهادت در مقابل کمیته، به دلیل اهانت به کنگره محاکمه و محکوم شده است.

کمیته به اتفاق آرا رای دادند به احضار رئیس جمهور سابق در ماه اکتبر برای شهادت و اسناد.

اولین داروخانه قانونی تفریحی ماری جوانا در نیویورک افتتاح شد