کمک کنندگان محافظه کار «پول سیاه» را به پرونده ای می ریزند که می تواند قانون رای گیری ایالات متحده را تغییر دهد

داده‌های حسابداری نشان می‌دهد که سرمایه‌دار اصلی پول تاریک گروه‌های محافظه‌کار که گزارش‌های دوستانه را ارسال کردند، DonorsTrust بود که ۷۰.۵ میلیون دلار کمک کرد.

در یک جبهه حقوقی مرتبط، امتناع ایستمن از تحویل 101 سند به هیئت مجلس نمایندگان باعث شد تا دیوید کارتر قاضی فدرال امسال حکم کند که شواهد قابل توجهی وجود دارد که ایستمن با ترامپ توطئه کرده است تا کنگره را از تایید نتایج انتخابات 2020 ممانعت کند. کارتر نوشت: «غیرقانونی این طرح آشکار بود».

بر اساس تحلیلی که اخیرا انجام شده است، اهداکنندگان از چندین گروه حمایت کردند که در حمایت از قانونگذاران کارولینای شمالی در مورد مور در مقابل هارپر، دادخواست‌های دوستانه دادگاه عالی ارائه کرده‌اند. آنها برای صدور حکمی فشار می آورند که تصمیمات نهایی را در مورد حقوق رای گیری و تسلیم شدن کنگره از دادگاه های ایالتی گرفته و این اختیارات را به مجالس ایالتی که جمهوری خواهان اکنون اکثریت آنها را در دست دارند، واگذار کند.

ISLT [independent state legislature theory] توماس ولف، معاون مدیر برنامه دموکراسی در برنان، توسط چندین مخالف قضات محافظه‌کار، و اظهارات دیگر، همراه با خلاصه‌های دوستانه و استدلال‌های عمومی که از اتاق‌های فکر، فروشگاه‌های دعوی قضایی، و سازمان‌های سیاسی حزبی حمایت می‌کنند، تقویت شده است. مرکز عدالت، به گاردین گفت.

پول تاریکی که به سمت برخی از این گروه ها هدایت می شد، مسیرهای چرخشی را طی کرد. به عنوان مثال، America First Works 4.8 میلیون دلار به DonorsTrust داد که برای پروژه انتخابات صادقانه در نظر گرفته شده بود، به گفته Accountable.

مربوط: دادگاه عالی ایالات متحده به پرونده ای رسیدگی می کند که می تواند انتخابات را به طور اساسی تغییر دهد

در کنار جانسون، وایت هاوس قانونی را معرفی کرده است که به موجب آن، amicus filers ملزم به افشای سرمایه‌گذارانی است که 100000 دلار یا بیش از 3 درصد از درآمد ناخالص خود را اهدا کرده‌اند.

محافظه‌کاران از دادگاه عالی می‌خواهند که نظریه مستقل قانون‌گذاری ایالتی را اتخاذ کند، ایده‌ای که زمانی حاشیه‌ای است که اکنون توسط گروهی از گروه‌های محافظه‌کار که اسناد دوستانه ارسال می‌کردند، از جمله پروژه انتخابات صادقانه، موسسه کلرمونت، و بنیاد حقوقی منافع عمومی ترویج می‌شد. این گروه ها به ترتیب با وکلای دست راستی لئونارد لئو، جان ایستمن و کلتا میچل روابط قوی دارند. ایستمن و میچل در جنگ صلیبی بی اساس دونالد ترامپ برای براندازی انتخابات 2020 متحد بودند.

تعدادی از این سنگرهای محافظه کار نیز مدافع قوانین محدودکننده رأی هستند.

این پرونده مملو از خلاصه‌های دوستانه در حمایت از خواهان‌ها است که یک واقعیت برجسته را حذف می‌کند: دکترینی که آنها این دادگاه را تشویق می‌کنند – نظریه «قانون‌گذار ایالتی مستقل» – یکی از تئوری‌های حقوقی حاشیه‌ای است که در یک توطئه قانونی شکست خورده برای براندازی نتایج به کار گرفته شده است. وایت هاوس و جانسون در گزارش خود نوشتند، انتخابات ریاست جمهوری 2020.



منبع

DonorsTrust که به عنوان دستگاه خودپرداز سمت راست شناخته می شود، در پروژه های دیگری که لئو به آنها کمک کرده است بسیار سخاوتمند عمل کرده است. به عنوان مثال، در سال 2021، صندوق لئو 85 – مجرای تاریک پول برای کمپین های حقوقی محافظه کار و سایر اولویت ها – بزرگترین کمک مالی خود را به مبلغ 17.1 میلیون دلار از DonorsTrust دریافت کرد که در آن سال نزدیک به 190 میلیون دلار هزینه کرد.

وایت هاوس و جانسون نوشتند: «بسیاری از دوستان متقاضیان در واقع تلاش کردند با تکیه بر این نظریه، انتخابات 2020 را تضعیف کنند. «دیگر دوستان با گروه‌ها و افرادی که در این تلاش‌ها نقش داشتند، ارتباط دارند. هنوز دیگران در حال حاضر در تلاش برای سرکوب رأی دهندگان و براندازی انتخابات هستند.

تظاهرکنندگان در خارج از دادگاه عالی ایالات متحده جمع می شوند و قاضی ها به استدلال های شفاهی در مور در مقابل هارپر می شنوند.

استدلال های شفاهی در مور علیه هارپر توسط دادگاه عالی در 7 دسامبر شنیده شد. سه قاضی با گرایش لیبرال دادگاه مخالفت شدید خود را با موضع قانونگذاران کارولینای شمالی ابراز کردند و برخی از قضات محافظه کار از جمله ایمی کونی بارت و برت کاوانا نیز تردید خود را در مورد برخی از نسخه های حداکثری این نظریه نشان دادند.

تظاهرکنندگان در خارج از دادگاه عالی ایالات متحده جمع می شوند و قاضی ها به استدلال های شفاهی در مور علیه هارپر می شنوند. عکس: Evelyn Hockstein/Reuters

مربوط: میلیاردها “پول سیاه” بر سیاست ایالات متحده تأثیر می گذارد. ما به قوانین افشا نیاز داریم | دیوید سیروتا و جوئل وارنر

وایت هاوس در مصاحبه ای گفت که لایحه پیشنهادی وی همزمان با تلاش های دیگری است که وی برای تغییر قوانین گزارش دهی دادگاه عالی برای پرونده های amicus با حمایت پول سیاه انجام داده است.

تیموتی مور، قانونگذار کارولینای شمالی، از حکم دادگاه عالی ایالت درخواست تجدیدنظر کرد و رای دهنده ای به نام ربکا هارپر در اعتراض به نقشه های جعلی ایالت، شاکی بود.

<span>عکس: ساموئل کوروم/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/wpkhYu9y9ktKI7Y0DUFxqw–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/e049a72442195b501cfab539f360473b” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/wpkhYu9y9ktKI7Y0DUFxqw–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/e049a72442195b501cfab539f360473b”/></div>
</div>
</div>
<p>تشخيص اينكه تا چه حد اظهارنامه‌هاي دوستانه كلرمونت و ساير گروه‌هاي محافظه‌كار با پشتيباني پول سياه بر حكم دادگاه عالي در مورد نظريه قانونگذاري مستقل تاثير مي‌گذارد، به سختي قابل تشخيص است.</p>
<p>منتقدان تلاش جناح راست برای پیشبرد نظریه قانونگذار ایالتی مستقل، به تأثیر قوی گروه‌های محافظه‌کار دارای بودجه خوب همراه با چندین قاضی همفکر اشاره می‌کنند.</p>
<p><figcaption class=عکس: ساموئل کوروم/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ

به طور قابل توجهی، کارولینای شمالی یکی از شش ایالتی است که دادگاه های ایالتی در سال های اخیر حکم داده اند که طرح های تقسیم بندی مجدد حزبی برای کنگره، قوانین اساسی ایالت را نقض می کند.

دیگر اهداکنندگان برتر پول تاریک به گروه‌هایی که خلاصه‌های دوستانه را ارسال کردند، عبارتند از بنیاد Lynde و Harry Bradley و America First Works، که به ترتیب 6.1 و 4.8 میلیون دلار به گروه‌هایی که از نظریه قانونگذار ایالتی مستقل حمایت می‌کردند، اهدا کردند. بنیاد محافظه‌کار بردلی مدت‌هاست که میچل را در هیئت مدیره خود می‌بالد، در حالی که موسسه غیرانتفاعی America First Works از زمان تأسیس در سال 2016 با نام دیگری با ترامپ متحد شده است.

آنها افزودند: «به ندرت چنین مجموعه مضری از آمیسی ها در این دادگاه ظاهر شده است، و پنهان کاری آنها در مورد تأمین کنندگان مالی و ارتباطات آنها به این دادگاه آسیب جدی وارد می کند.

مور در مقابل هارپر همچنین جرقه‌ای ضربه‌های حقوقی قابل توجهی را از سوی برخی از وکلای برجسته با شجره‌های محافظه‌کار از جمله جی مایکل لوتیگ، قاضی سابق دادگاه تجدیدنظر که وکیل طرفین دعوی مخالف نظریه قانون‌گذاری مستقل ایالتی است، برانگیخته است.

دو دموکرات کلیدی در کنگره، سناتور شلدون وایت هاوس و نماینده هنک جانسون، گزارشی دوستانه ارائه کردند که در آن به شدت علیه نظریه قانونگذار ایالتی مستقل استدلال می‌کردند و نقش گروه‌های محافظه‌کار را که از پول سیاه حمایت مالی می‌شدند و از تلاش‌های سرکوب رأی‌دهندگان حمایت می‌کردند، برجسته کردند.

پیدایش پرونده مور علیه هارپر، حکم دادگاه عالی ایالت کارولینای شمالی در اوایل سال 2022 بود که بخش‌هایی را که توسط قانون‌گذار تحت کنترل جمهوری‌خواهان ترسیم شده بود، به این دلیل که آنها یک «جنبان حزب‌گرای فاحش و عمدی» بودند، باطل کرد و به‌طور ناعادلانه به نفع جمهوری‌خواهان بود.

او در مورد پول تاریک پشت چندین پرونده پرمخاطب گفت: «من دادگاه عالی را تحت فشار قرار داده ام تا الزامات گزارش خود را به روز کند، اما تا به امروز دادگاه «هیچ علاقه ای نشان نداده است».

نظریه قوه مقننه ایالتی مستقل نقشی کلیدی در جنگ صلیبی شکست خورده ترامپ ایفا کرد تا ایالت ها نتایج انتخابات 2020 را باطل کنند. .

پروژه انتخابات صادقانه، که در سال‌های اخیر یکی از مدافعان اصلی قوانین رای‌گیری سخت‌تر بوده است، توسط لئو، یک جمع‌آورنده کمک مالی افسانه‌ای، وکیل و رئیس مشترک انجمن قدرتمند فدرالیست تأسیس شد. لئو در مشاوره دادن به ترامپ در مورد سه نامزد محافظه کار او در دادگاه عالی نقش مهمی داشت.

حامیان محافظه‌کار ده‌ها میلیون دلار «پول سیاه» ناشناس را به گروه‌هایی که از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه حمایت می‌کنند در یک پرونده دادگاه عالی که می‌تواند قانون انتخابات آمریکا را تغییر دهد، ریخت.

دخالت ایستمن با تلاش بی‌اساس ترامپ برای لغو نتایج انتخابات 2020، که شامل ترویج یک طرح انتخابی جایگزین برای جلوگیری از تایید کنگره جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور بود، می‌تواند هیئت 6 ژانویه را که در مورد شورش کنگره تحقیق می‌کند، رهبری کند تا یک ارجاع جنایی برای او به وزارت دادگستری ارائه کند. بر اساس گزارش اخیر CNN، و همچنین ترامپ و دیگران.

او گفت که خطرات بالای دموکراسی در پشت مور علیه هارپر و دیگر پرونده‌های اخیر دادگاه عالی مربوط به گروه‌هایی که از پول تاریک حمایت می‌کنند، وایت‌هاوس را دچار مشکل می‌کند.

مور در مقابل هارپر که توسط دعوای جنایتکارانه کارولینای شمالی آغاز شد، مخالفت شدید بسیاری از کارشناسان حقوقی لیبرال و برخی محافظه‌کاران را به خود جلب کرد که آن را حمله حزبی به حق رای توسط گروه‌های محافظه‌کار برجسته می‌نامند. مخالفان این پرونده می گویند که از یک نظریه حقوقی بی اعتبار برای تقویت ثروت سیاسی جمهوری خواهان در انتخابات آینده استفاده می کنند.

مربوط: آیا دادگاه عالی ایالات متحده می تواند به مجالس قانونگذاری ایالتی اختیارات انتخاباتی کنترل نشده بدهد؟

به گفته Accountable.US، یک گروه دیده‌بان لیبرال که فساد دولتی را ردیابی می‌کند، هشت گروه محافظه‌کار که پرونده‌های دوستانه را در پرونده دادگاه عالی ارائه کردند، از سال 2016 نزدیک به 90 میلیون دلار از اهداکنندگان پول سیاه دریافت کرده‌اند.