کمپین سنای هرشل واکر برای فراموش کردن

برای دیگران، این ارزیابی به اندازه کافی برای توصیف ناامیدی آنها پیش نرفت.

در 4 ژانویه 2021، دو روز قبل از یورش گروهی از حامیان ترامپ به ساختمان کنگره ایالات متحده در تلاش برای جلوگیری از انتقال مسالمت آمیز قدرت به بایدن، واکر به نواختن تئوری های توطئه بی اساس ترامپ ادامه داد.

داستان این که واکر، یک برنده سابق جایزه هاییسمن بدون تجربه سیاسی قبلی، چگونه نامزد GOP شد، در سال 1984، یک سال پس از امضای قرارداد او برای بازی فوتبال برای نیوجرسی جنرالز در لیگ نوپا فوتبال ایالات متحده آغاز می شود. دونالد ترامپ تیم را خرید و به سرعت از مربیش خواست که توپ بیشتری به واکر بدهد. در نتیجه، واکر رکورد عجله در یک فصل را برای یک لیگ حرفه ای فوتبال ثبت کرد.

به گزارش سی ان ان، گفته می شود که واکر ترامپ را تشویق کرده است تا نامزدی ریاست جمهوری 2016 خود را آغاز کند. و هنگامی که ترامپ در سال 2020 از جو بایدن شکست خورد، واکر به عنوان یک متحد کلیدی ظاهر شد.

هرشل واکر. (تصویر عکس: جک فوربز؛ عکس ها: جاستین سالیوان/گتی ایماژ، پل هنسی/ تصاویر سوپا/ لایت راکت از طریق گتی ایماژ، الکس ونگ/گتی ایماژ)

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، با هرشل واکر در راهپیمایی Save America در نمایشگاه ملی جورجیا در سپتامبر 2021 دست می‌دهد. (دمتریوس فریمن/ واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

در پی شکست هرشل واکر بزرگ سابق فوتبال در روز سه شنبه از سناتور رافائل وارنوک در دور دوم انتخابات مجلس سنای ایالات متحده در جورجیا، بسیاری از جمهوری خواهان از انتخاب واکر به عنوان نامزد حزبش ابراز ناامیدی کردند.

با این حال، USFL در حال جوانه زدن در سال 1986 به دنبال یک شکایت طولانی مدت ضد انحصار توسط ترامپ علیه NFL که به ورشکستگی لیگ کمک کرد، دچار مشکل شد.

ترامپ زمانی که او را از برنامه اخراج کرد، به سابق خود که در حال بازگشت در برنامه بود، گفت: «دوستت دارم، دوستت دارم». “من یک همجنسگرا نیستم و دوستت دارم هرشل.”

هرشل واکر.

در کل، ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی پا به گرجستان نگذاشت. وضعیت او به عنوان یک پادشاه جمهوری خواه به دلیل سلسله از دست دادن نامزدهای برجسته ای که در انتخابات میان دوره ای تایید کرده بود تنزل یافت، ترامپ در عوض صلاح دید که به ترویج این دروغ ادامه دهد که «هرگز نمی توانید انتخابات عادلانه و آزاد با رای گیری پستی داشته باشید. “

شکایتی که به اداره تحقیقات جورجیا ارسال شد، با درپوش سیلاب مطبوعات منفی، ادعا کرد که واکر با رای دادن در انتخابات جورجیا مرتکب جنایت شده است در حالی که مدعی معافیت خانه‌داری برای خانه‌ای که در تگزاس دارد، شده است.

با این حال، آنچه پس از آن انجام شد، یکی از ناامیدکننده‌ترین کمپین‌ها برای جمهوری‌خواهان در تاریخ ایالات متحده بود.

از همان ابتدا، آسیب پذیری های سیاسی بالقوه واکر به یک موضوع تبدیل شد. در ژوئیه سال گذشته، آسوشیتدپرس داستانی را منتشر کرد که در آن جزئیات “تاریخچه شخصی آشفته” او، از جمله تشخیص اختلال هویت تجزیه ای که واکر در سال 2008 درباره آن نوشت، منتشر کرد. آزار واکر نسبت به همسر سابقش، از جمله تهدید با اسلحه، منجر به صدور حکم حمایتی از سوی قاضی شد و واکر اعتراف کرد که در طول زندگی‌اش «بیش از شش بار» رولت روسی بازی کرده است.

شاید تا حدی به دلیل تضمین های ترامپ، وارناک به راحتی واکر را در رای گیری اولیه در دور دوم شکست داد.

ترامپ واکر را بازتوئیت کرد و پیام خود را اضافه کرد: “هرشل حقیقت را می گوید!”

اما حتی برای برخی از جمهوری‌خواهانی که شخصاً رای دادند، مجموع مبارزات انتخاباتی واکر باعث شد که بسیاری با سناتور بلانت، از جمله جف دانکن، فرماندار سابق جمهوری‌خواه گرجستان، موافق باشند.

سناتور روی بلانت، رئیس جمهور آمریکا، “ما به نامزدهای بهتری نیاز داریم.” گفت صبح چهارشنبه در حالی که گرد و غبار شروع به فرونشستن کرد و حزب جمهوری خواه متعجب شد که چگونه در ایالتی که جمهوری خواهان در هر کمپین دیگری در میان دوره ای پیروز شدند، رقابت را باخت.

من می توانم به شما تضمین بدهم، جو بایدن نتوانسته است 50 میلیون نفر به او رای دهند. اما مردم فکر می‌کنند که او در این انتخابات پیروز شده است.»

ترامپ و واکر همچنان در تماس بودند و پس از بازنشستگی واکر از فوتبال حرفه‌ای، در سال 2009 از او دعوت شد تا به عنوان یک شرکت کننده در برنامه «کارآموز مشهور» ترامپ ظاهر شود.

به هر حال، شهرت فوتبال کافی بود تا تامی توبرویل، سرمربی سابق دانشگاه آبرن را به پیروزی در مسابقه سنای ایالات متحده در آلابامای همسایه سوق دهد.

با پیشرفت کمپین، رسوایی های پیرامون واکر بالا گرفت. او درگیر یک بن بست عمومی با دو نفر از فرزندانش بود که هرگز آنها را تصدیق نکرده بود. او ادعاهای نادرستی در مورد سابقه تحصیل خود و دخالت اغراق آمیز با اجرای قانون داشت. زنان که خود را به شدت ضد سقط جنین اعلام کرده بودند، پا پیش گذاشتند تا ادعاهای خود را مبنی بر اینکه واکر به آنها فشار آورده و برای سقط جنین پول پرداخت کرده است، توضیح دهند.

ترامپ در بیانیه‌ای با حمایت از واکر گفت: «هرشل واکر هرگز شما را ناامید نخواهد کرد».

توقف مبارزات انتخاباتی او مطالبی را برای مخالفان سیاسی‌اش فراهم کرد که ظاهراً بی‌پایانی از آن‌ها تبلیغات علیه او را حذف کردند، از جمله زمانی که او اعلام کرد که ایالات متحده باید به استفاده از «ماشین‌های گازسوز» که «گازهای گلخانه‌ای خوب» تولید می‌کنند ادامه دهد. در واقع، یکی از تبلیغات مؤثرتر این چرخه، یک صفحه نمایش تقسیم شده را نشان می‌دهد که پاسخ‌های رأی‌دهندگان را به خطوطی که واکر در مسیر کمپین ارائه می‌کرده بود، به تصویر می‌کشید.

هرشل مانند سقوط هواپیما با قطاری بود که به آتش سطل زباله تبدیل شد. و یتیم خانه سپس پناهگاه حیوانات. دن مک‌لاگان، مشاور سیاسی حزب جمهوری‌خواه، به آتلانتا ژورنال Constitution گفت: باید به‌گونه‌ای آن را تماشا می‌کردید که از یک چشم بین انگشتانتان خم می‌شود.





منبع

دانکن گفت: “این ناامید کننده ترین برگه رای بود که در تمام عمرم به آن خیره شده بودم.” جان برمن از CNN عصر چهارشنبه من دو نامزد دریافت کردم که برای من منطقی نبود که رای خود را پشت سر بگذارم. بنابراین از آن صندوق رای بیرون آمدم و برای رای دادن حاضر شدم، اما به هیچ کدام از آنها رای ندادم.»

دونالد ترامپ جونیور در کتاب خود با عنوان “محرک: چگونه چپ در مورد نفرت رشد می کند و می خواهد ما را ساکت کند”، سفر سال 1984 به دنیای دیزنی با خانواده واکر و همچنین دیدارهای بزرگ فوتبال در خانه ترامپ در گرینویچ، کان را بازگو کرد.

دونالد ترامپ و هرشل واکر با هم دست می دهند.

ترامپ با درک ترکیب قدرتمند بالقوه فوتبال و سیاست، با ایده جدیدی به واکر نزدیک شد: کمپین انتخاباتی برای مجلس سنای ایالات متحده در ایالتی که او به خاطر موفقیت‌های فوتبالی‌اش در دانشگاه مورد احترام بود و دانشگاه جورجیا را به قهرمانی ملی در سال 1980 رساند.