کلیسای مورمون برای تقویت دریاچه نمک در معرض خطر آب می دهد

زک فرانکل، مدیر اجرایی شورای ریورز یوتا، گفت: “رهبران ایالت ما در حل بحران دریاچه نمک بزرگ شکست خورده اند، زیرا آنها به راه حل های معنی دار برای ریختن آب در دریاچه پشت کرده اند.”

وادل که پس از یک لیست طولانی از دانشمندان و فرماندار جمهوریخواه اسپنسر کاکس صحبت می کرد، گفت که تمرکز کلیسا بر سرپرستی به دوران بریگام یانگ بازمی گردد، و خاطرنشان کرد که پدر این مذهب آنچه را که یکی از مورخان می گوید یک “مفهوم رادیکال” است – که آب یک مفهوم رادیکال است، تایید کرده است. منابع عمومی، نه فقط موضوع حقوق مالکیت خصوصی.

یک هکتار فوت آب برای تامین حدود دو تا سه خانوار آمریکایی برای یک سال کافی است و این دریاچه با کسری 1.2 میلیون فوتی جریب کار می کند.

او گفت که کلیسا برای زمستان مرطوب سپاسگزار است – اما با توجه به قدرت دعا، غافلگیر نشده است – و از اعضای ایمان خواست تا در مصرف آب صرفه جویی کنند و نگذارند برف فراوان فصل از بین برود.

با پیش‌بینی دانشمندان مبنی بر خشک شدن دریاچه در عرض پنج سال، تقاضاها از قانون‌گذاران برای متعهد به حفظ دریاچه در ارتفاع پایه – و در نظر گرفتن سیاست‌های تهاجمی‌تر برای اطمینان از تامین آب بیشتر در میان منافع رقیب مانند شهرداری بلندتر شده است. توسعه و مزارع فشرده آب

اگرچه در حال حاضر آب کمتری از میان رودخانه‌هایی که در طول تاریخ دریاچه را تغذیه کرده‌اند جریان دارد، شهرها و مزارع در حال رشد همچنان به جذب آب ادامه می‌دهند و باعث کاهش ارتفاع دریاچه می‌شوند. اگر این دریاچه به کوچک شدن ادامه دهد، ممکن است به یک فاجعه زیست محیطی، اقتصادی و بهداشت عمومی تبدیل شود. همانطور که گرد و غبار سمی بیشتری در خط ساحلی قرار می گیرد، احتمالا گونه های بومی را به خطر می اندازد، هوای جوامع اطراف را کثیف می کند و برف “اثر دریاچه” را که صنعت اسکی ایالت به آن متکی است کاهش می دهد.

نقش گسترده کلیسا در تلاش‌های حفاظتی یوتا در حالی صورت می‌گیرد که تعداد فزاینده‌ای از مؤسسات بزرگ اذعان می‌کنند که احتمالاً اقدامات بیشتری برای آماده شدن برای چالش‌های پیش رو در غرب ایالات متحده خشکسالی‌شده مورد نیاز است. با این حال، پرسش‌های مکرر گروهی از فعالان محیط‌زیست و دانشمندان در مورد اینکه آیا رهبران منطقه – در تجارت، سیاست و مذهب – به اندازه کافی تهاجمی برای مقابله با خشکسالی و پیامدهای قریب‌الوقوع آن عمل می‌کنند، دوباره برانگیخته است.

سخنان اسقف کریستوفر وادل در دانشگاه یوتا در روز جمعه تأکید کرد که چگونه کلیسا – یکی از بزرگترین دارندگان حقوق زمین و آب در غرب ایالات متحده – در حال گسترش نقش خود در حفاظت است و به دنبال راه حل هایی است که «آینده را برای همه خدا محافظت می کند. فرزندان.”

ابوت در مورد کمک مالی کلیسا گفت: “این یک افت در یک سطح است، اما همچنین یک افت بزرگ است.”

سناتور جمهوری خواه اسکات سندال در اوایل این ماه گفت: «طبیعت مادر واقعاً به ما کمک کرد. ما مجبور نبودیم آن اهرم را برای استفاده اضطراری بکشیم.»

ما سریعتر از آن چیزی که فکر می کردم می رویم. اما اگر شروع به مصادره مزارع و سهام آب کنیم، می بینید که سیاستمداران خیلی سریع پاسخ می دهند. کاکس گفت: مردم برای اینکه مطمئن شوند که دریاچه نمک بزرگ را نجات نمی دهیم، نامزد خواهند شد. آنها انتخاب خواهند شد. اینها چیزهایی هستند که باید به آنها فکر کنید.”



منبع

این مقام عالی رتبه کلیسا در سمپوزیومی درباره آینده دریاچه نمک بزرگ در دانشگاه یوتا گفت: «توانایی ما برای مباشران خردمند زمین به درک ما از منابع طبیعی که از آنها برکت داشته ایم بستگی دارد. کالج حقوق کوئینی

دانشمندان نگران هستند که اگر مسیر فعلی دریاچه ادامه یابد، مناطق اطراف می توانند به زمین های بایر متروک تبدیل شوند، مانند مناطق اطراف بخش هایی از دریای سالتون کالیفرنیا و دره اوونز.

مقامات کلیسا اوایل این هفته اعلام کردند که قصد دارند تقریباً 20000 فوت جریب حق آب به دریاچه نمک بزرگ اهدا کنند، دریاچه نمک که به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا ناشی از خشکسالی منطقه ای چندین دهه به پایین ترین سطح خود رسیده است. سالت لیک تریبون در ماه فوریه گزارش داد که کلیسا حداقل 75000 فوت جریب حق آب فعال دارد.

بر اساس تحقیقات گروهی از دانشمندان به سرپرستی بوم‌شناس دانشگاه بریگام یانگ، بن ابوت، اهدای کلیسا تقریباً به اندازه یک مخزن کوچک است و حدود 2 درصد از آنچه برای حفظ سطح فعلی دریاچه لازم است، است.

قانونگذاران یوتا انواع مختلفی از اقدامات مرتبط با خشکسالی را برای کارآمدتر کردن کشاورزی و پرداخت پول به صاحبان خانه برای جایگزینی مقداری علف به تصویب رسانده اند. با این حال، در بحبوحه بارش برف زمستانی که انتظار می‌رود بحران‌ها در دریاچه پاول در مرز یوتا-آریزونا و دریاچه نمک بزرگ را به طور موقت از بین ببرد، آنها پیشنهادات شدیدتری را همتراز با ایالت‌های همسایه ارائه نکرده‌اند.

اگرچه قانون‌گذاران و رهبران ایالتی تلاش‌های حفاظتی در حال انجام را ستایش می‌کنند، آنها همچنان قصد دارند رودخانه خرس – بزرگترین شاخه‌ای که دریاچه نمک بزرگ را تغذیه می‌کند – و خط لوله دریاچه پاول که آب را از مخزن کوچک‌تر که آب رودخانه کلرادو را برای هفت ایالات متحده ذخیره می‌کند خارج کند، سد کنند. ایالت ها و مکزیک

سالت لیک سیتی (AP) – اهدای حق آبه به ارزش یک مخزن کوچک به دریاچه نمک بزرگ یوتا. جایگزینی چمن با سنگ و محوطه سازی از نظر آب در اطراف کلیساهای مرتب. کاهش بیش از یک سوم مصرف آب در خارج از مقر در میدان معبد سالت لیک سیتی. اینها از جمله اقداماتی هستند که کلیسای عیسی مسیح قدیسان آخرالزمان مستقر در یوتا برای پرداختن به واقعیت های آینده ای خشک تر و به سرعت نزدیک تر انجام می دهد.

روز جمعه، کاکس در رد این ایده که رهبران سیاسی به اندازه کافی برای نجات دریاچه نمک بزرگ انجام نمی دهند، قاطعانه برخورد کرد. او به دانشمندان در مورد میزان اطمینانی که آنها پیش‌بینی‌های «عذاب و تاریکی» ارائه می‌کنند هشدار داد و به فعالان هشدار داد که تغییرات سیاست تهاجمی که آنها به دنبال آن هستند می‌تواند واکنش شدید عمومی را برانگیزد و پیشرفت را به خطر بیندازد.