کلیسای مورمون از قانون ازدواج همجنس‌گرایان حمایت می‌کند

سالت لیک سیتی (AP) – کلیسای عیسی مسیح مقدسین روز سه‌شنبه اعلام کرد از قانون پیشنهادی فدرال برای محافظت از ازدواج‌های همجنس‌گرایان حمایت می‌کند، که نشان‌دهنده آخرین نمایش حمایت از این اقدام از سوی گروه‌های محافظه‌کار است.

قانون احترام به ازدواج نه به طور کامل تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده را که حق فدرال برای ازدواج همجنس‌گرایان را تثبیت می‌کند، تدوین می‌کند و نه جزئیات مربوط به تمام نگرانی‌های مربوط به آزادی مذهبی کسانی که به آن اعتراض دارند، ارائه می‌کند.

چهار عضو کنگره یوتا – که همگی اعضای کلیسا هستند – هر کدام در اوایل سال جاری از این قانون حمایت کردند.

این دین با قوانینی مخالفت می‌کند که کلیساها اجازه نمی‌دهند که زوج‌های همجنس در ملک خود ازدواج کنند. اما از تلاش‌های دولتی برای تصویب قوانینی که تبعیض شغلی و مسکن را منع می‌کند، تا زمانی که احترام به آزادی مذهبی را روشن می‌کند، حمایت کرده است.

این لایحه که مورد حمایت دموکرات ها و جمهوری خواهان قرار گرفته است، قرار است روز چهارشنبه در سنا به رای آزمایشی گذاشته شود و در همین هفته یا اواخر این ماه به رای نهایی می رسد. این امر پس از آن صورت می گیرد که دادگاه عالی ایالات متحده حق قانونی سقط جنین را باطل کرد و قاضی کلارنس توماس نظر موافقی صادر کرد که نشان می داد تصمیم قبلی دادگاه عالی برای حمایت از ازدواج همجنس گرایان ممکن است در معرض تهدید قرار گیرد.

برادی مک کومبز سردبیر اخبار آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

سازمان شولتز از آزادی مذهبی به نمایندگی از ائتلافی که به این موضوع مربوط می شود – ائتلافی که شامل کلیسای عیسی مسیح مقدسین روزهای آخر است، دفاع می کند.

ویلیامز که یکی از اعضای کلیسا است، گفت: «علیرغم تفاوت‌هایی که ممکن است داشته باشیم، همیشه می‌توانیم زمینه‌های مشترکی را در قوانینی که از تقویت همه خانواده‌ها حمایت می‌کنند، کشف کنیم.

حمایت از قانون احترام به ازدواج که در کنگره در حال بررسی است، آخرین گام کلیسا برای اتخاذ موضعی خوشایندتر نسبت به جامعه دگرباشان جنسی است و در عین حال بر اعتقاد خود مبنی بر گناه آمیز بودن روابط همجنسگرایان پایبند است. با این حال، موضع آن نسبت به افراد LGBTQ – از جمله کسانی که در کلیسا بزرگ می شوند – برای بسیاری دردناک است.

پاتریک میسون، استاد مطالعات دینی در دانشگاه ایالتی یوتا، گفت که موضع کلیسا هم انحراف و هم ادامه مواضع گذشته آن است – به قوانین احترام می‌گذارد و در عین حال برای حفظ آزادی مذهبی تلاش می‌کند و تضمین می‌کند که آنها مجبور به انجام همجنس‌بازی نخواهند شد. ازدواج یا اعطای مجوز رسمی کلیسا به آنها.

___

موضع عمومی کلیسا در تضاد کامل با ۱۴ سال پیش است، زمانی که اعضای آن از بزرگترین مشارکت کنندگان کمپین در حمایت از پروپ 8 کالیفرنیا بودند، که ازدواج را بین یک مرد و یک زن در پاسخ به شهرهایی مانند سانفرانسیسکو که اعطای ازدواج را تعریف می کرد. مجوز به زوج های همجنس

این دین با ازدواج همجنس‌گرایان و صمیمیت جنسی مخالف است، اما در سال‌های اخیر موضع استقبال بیشتری از افراد LGBTQ اتخاذ کرده است. در سال 2016، اعلام کرد که جذابیت همجنس‌گرایان گناه نیست، در حالی که عمل کردن به آن گناه است.

او گفت: «این بخشی از الهیات کلی کلیسا است که اساساً قانون کشور را حفظ می کند، و تشخیص می دهد که آنچه که آنها برای اعضای خود از نظر رفتارشان دیکته می کنند و اجرا می کنند با معنای بخشی از یک جامعه کثرت گرا متفاوت است.

این عضو تقریباً 17 میلیونی، مذهبی مستقر در یوتا، در بیانیه ای گفت که دکترین کلیسا همچنان روابط همجنس گرایان را خلاف دستورات خدا می داند. با این حال، این سازمان گفته است که از حقوق زوج‌های همجنس حمایت می‌کند، تا زمانی که آنها حق گروه‌های مذهبی را برای باور کردن به دلخواه خود نقض نکنند.

او گفت: «ازدواج همجنس‌گرایان تا حد زیادی در فرهنگ ما جذابیت زیادی پیدا کرده است، زیرا افراد معتقد به ازدواج سنتی را زیر پا نگذاشته است.

تیم شولتز، رئیس شراکت متمم اول، گفت که گروه‌های مذهبی آن را وسیله‌ای برای تصویب حمایت‌های آزادی مذهبی می‌دانند که در گذشته قادر به انجام آن نبوده‌اند.

این قانون قانون دفاع از ازدواج دوران کلینتون را لغو می‌کند و ایالت‌ها را ملزم می‌کند تا همه ازدواج‌هایی را که در جایی که انجام شده‌اند قانونی به رسمیت بشناسند. همچنین با الزام ایالت ها به رسمیت شناختن ازدواج های قانونی بدون توجه به “جنس، نژاد، قومیت، یا منشاء ملی” از ازدواج های بین نژادی محافظت می کند.

ما معتقدیم که این رویکرد راه رو به جلو است. کلیسا در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر شد، گفت: از آنجایی که ما با هم برای حفظ اصول و اعمال آزادی مذهبی همراه با حقوق افراد LGBTQ کار می‌کنیم، می‌توان کارهای زیادی را برای بهبود روابط و تقویت درک بیشتر انجام داد.

تروی ویلیامز، مدیر اجرایی Equality یوتا، گفت که دیدن بخش کلیسا از ائتلاف در حمایت از این قانون “هیجان انگیز” است.