کلایبرن از کارولینای جنوبی می گوید متقاعد شده است که بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری خود را انتخاب کند

دموکرات‌ها در حال حاضر ۲۱۲ کرسی در مجلس دارند و ۲۱۸ امضا برای درخواست برکناری لازم است. کلایبرن گفت که او دموکرات ها را تشویق نمی کند که در ابتدا این طومار را ارائه کنند زیرا معتقد است جمهوری خواهان باید این روند را آغاز کنند.

کلایبرن گفت: “من معتقدم آنچه که ما به عنوان دموکرات باید انجام دهیم این است که به جمهوری خواهانی که ممکن است وجود داشته باشند و بخواهند در این مورد کاری انجام دهند، بپیوندیم، بنابراین اگر یک جمهوری خواه طومار برکناری ارائه کند، من قطعا آن را امضا خواهم کرد.”

کلایبرن گفت: “از راه خود دوری کنید. و اگر اسناد دیگری کشف شد، کاری را که او قبلا انجام داده است انجام دهید، فورا آنها را تحویل دهید.”

رئیس جمهور در مصاحبه با اسکات پلی افزود: «ببینید، همانطور که برای شروع گفتم، قصد من این است که دوباره نامزد شوم. “اما این فقط یک قصد است. اما آیا این تصمیم قاطعانه ای است که من دوباره کاندیداتوری کنم؟ باید دید.”

ناسا طرح‌هایی را برای هواپیمای آزمایشی جدید دوستدار محیط زیست آغاز کرد



منبع

کلایبرن گفت که رئیس جمهور به طور خاص در مورد این موضوع با او صحبت نکرده است. کلایبرن استدلال کرد که هیچ نشانه ای وجود ندارد که رئیس جمهور عمداً اسنادی را برداشته است و گفت که تحقیقات به جلو خواهد رفت. او گفت که رئیس جمهور و کاخ سفید باید به وزارت دادگستری اجازه دهند کار خود را انجام دهد.

در مصاحبه ای گسترده با CBS News، کلایبرن همچنین به برخی از مبرم ترین مسائل و مناقشات پیش روی مجلس جدید تحت اکثریت جمهوری خواهان.

کلیبرن در مورد نبرد قریب الوقوع سقف بدهی که کنگره با آن مواجه است، گفت که او معتقد است دموکرات ها و گروه کوچکی از جمهوری خواهان ممکن است در نهایت نیاز به همکاری برای رفع محدودیت بدهی داشته باشند. گام‌ها برای ادامه پرداخت صورت‌حساب‌های ایالات متحده و جلوگیری از نکول ممکن است در ماه ژوئن پس از آن به پایان برسد ایالات متحده در 19 ژانویه به سقف بدهی خود می رسد.

نماینده باسابقه کنگره از کارولینای جنوبی گفت که معتقد است با نماینده جمهوری خواه مبارزه کرده است. جورج سانتوس نیویورک باید از سمت خود استعفا دهد. او همچنین به دموکرات‌ها اشاره کرد که با جمهوری‌خواهان برای انجام اقدامات قانونی علیه سانتوس همکاری خواهند کرد، خواه او را از کمیته‌ها محروم کنند یا از مجلس اخراج کنند. کلایبرن گفت که مایل است حداقل پنج جمهوری خواه، دادخواست برکناری خود را آغاز کنند.

کلایبرن گفت که به طور منظم با آقای بایدن صحبت می کند و کلایبرن گفت که او رئیس جمهور را تشویق کرده است که “انتخاب مجدد را اعلام کند” زیرا معتقد است که آقای بایدن “قوانین مترقی تر از هر رئیس جمهوری از زمان لیندون بینز جانسون” را تصویب کرده است.

آقای بایدن در اوایل ماه جاری در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه زمانی تصمیم خود را اعلام خواهد کرد، گفت: «به موقع».

جیم کلیبرن نماینده آمریکا  / اعتبار: CBS News

کلایبرن گفت: “من همیشه از کارولینای جنوبی برای اولین بار در جنوب دفاع کرده ام.” من هرگز طرفدار این نبودم که کارولینای جنوبی در کشور اول باشد، بنابراین وقتی با من تماس گرفتم که می‌گفت رئیس‌جمهور این توصیه را می‌کند، برای من تعجب‌آور بود.»

اظهارات کلایبرن در حالی مطرح می شود که دموکرات ها در سطح ملی همچنان منتظر حضور آقای بایدن در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 هستند که از قبل شامل دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، که در ماه نوامبر نامزدی خود را اعلام کرد، حضور دارد.

او اشاره کرد که زمینه های دیگری وجود دارد که قانونگذاران می توانند در مورد کاهش هزینه ها صحبت کنند.

کلایبرن درباره چالش احتمالی آقای بایدن در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها گفت: «فکر نمی‌کنم او این کار را انجام دهد و فکر نمی‌کنم که باید انجام دهد. “تاریخ بسیار روشن است که چه اتفاقی می افتد وقتی یک رئیس جمهور فعلی را به این شکل به چالش بکشید.”

نماینده کنگره جیمز کلیبرن از کارولینای جنوبی، دستیار رهبر دموکرات‌ها و متحد اصلی کاخ سفید بایدن، در مصاحبه‌ای به سی‌بی‌اس نیوز چهارشنبه گفت که متقاعد شده است که بایدن رئیس‌جمهور به دنبال انتخاب مجدد خواهد بود، اگرچه رئیس‌جمهور هنوز به طور رسمی نامزدی دیگری را اعلام نکرده است.

کلیبرن روز چهارشنبه پیش‌بینی کرد که آقای بایدن در رقابت‌های مقدماتی ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها در سال 2024 با یک رقیب مواجه نخواهد شد و به دموکرات‌هایی که ممکن است در حال بررسی پیشنهادهایی برای مقاومت در برابر هر گونه درخواست برای به چالش کشیدن رئیس‌جمهور باشند، هشدار داد.

کلایبرن در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است دموکرات‌هایی که با گروه کوچکی از جمهوری‌خواهان کار می‌کنند به محدودیت بدهی‌ها در پایان روز رسیدگی می‌شود، گفت: «بله، دارم. “این چیز غیرعادی نیست.”

داو جونز پس از انتشار گزارش خرده فروشی در دسامبر، افت سریعی را تجربه می کند

کلایبرن در پاسخ به این سوال که آیا متقاعد شده است که بایدن به دنبال نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 باشد، گفت: بله، من هستم.

یک کهنه کار مرد چاقویی را در Walmart می زند

از آنجایی که برخی از جمهوری خواهان خواستار کاهش هزینه ها به عنوان بخشی از هرگونه توافق محدودیت بدهی هستند، کلیبرن گفت که به مذاکره و سازش اعتقاد دارد، اما او گفت که دموکرات ها با هیچ چیزی موافقت نمی کنند که بیمه درمانی، تامین اجتماعی یا امنیت ایالات متحده را به خطر بیندازد.

جیم کلیبرن نماینده آمریکا / اعتبار: CBS News

کلایبرن گفت: ما نمی توانیم ایمان و اعتبار کامل ایالات متحده آمریکا را تهدید کنیم. به نظر من این بدترین سناریوی ممکن برای هر رئیس مجلس برای شروع دوره ریاستش خواهد بود.»

سال گذشته با «60 دقیقهآقای بایدن گفت: «من به سرنوشت احترام می‌گذارم. و بنابراین، کاری که من انجام می دهم این است – من کارم را انجام می دهم. من می روم آن کار را انجام دهم. و در چارچوب زمانی که پس از این چرخه انتخابات بعدی در اینجا منطقی است، در سال آینده، در مورد اینکه چه کاری باید انجام شود، قضاوت کنید.”

در ماه دسامبر، آقای بایدن دستور جدیدی را برای تقویم نامزدی دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ پیشنهاد کرد که کارولینای جنوبی، ایالتی که نامزدی موفقیت‌آمیز او در سال ۲۰۲۰ را لغو کرد، را در رتبه نخست در کشور قرار می‌دهد. این اولین وضعیت اولیه ریاست جمهوری نیوهمپشایر برای اولین بار در بیش از یک قرن گذشته است. کلایبرن به CBS News گفت که او هیچ ارتباطی با پیشنهاد انتقال کارولینای جنوبی به خط مقدم ندارد.

کلایبرن گفت: «مردم آمریکا به تامین اجتماعی پول می دهند و به مدیکر پول می دهند. و اینکه پس از اینکه آنها این سرمایه‌گذاری‌ها را انجام دادند، پس از برنامه‌ریزی کل حرفه‌شان در تامین اجتماعی و مدیکر، در مورد از بین بردن آن عالی و قدرتمند باشیم، این چیزی است که اصلاً نباید در مورد آن مصالحه کنیم.»

کلایبرن خاطرنشان کرد که چالش اولیه سناتور ادوارد ام. کندی در برابر جیمی کارتر، رئیس جمهور وقت، برای نامزدی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 1980، دموکرات ها را پیش از مبارزات انتخاباتی عمومی علیه نامزد جمهوری خواه، رونالد ریگان، تقسیم کرد. همراه با میراث پرزیدنت جانسون که در سال 1968 پس از نمایش قدرتمند سناتور یوجین مک کارتی در نیوهمپشایر، نامزد نشد.

نماینده کنگره گفت: “این همکار آنها است و آنها باید این اقدام را آغاز کنند.” کلایبرن گفت که جمهوری خواهان به تنهایی می توانند علیه سانتوس اقدام کنند و خاطرنشان کرد که آنها وظایف کمیته را به او داده اند و می توانند آنها را از بین ببرند.

Clyburn همچنین به کشف اسناد طبقه بندی شده در خانه آقای بایدن در ویلمینگتون و دفترش در مرکز پن بایدن در واشنگتن دی سی. از زمان معاونت او.