کلانتر ماریپوسا می گوید از وجود «شبه نظامیان» محلی در میان آتش سوزی بلوط آگاه است.

یک جلسه اجتماعی برای ساعت 7 بعد از ظهر یکشنبه در دبیرستان کانتی ماریپوسا برنامه ریزی شده است.

کلانتر ماریپوسا در روز یکشنبه، ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۲، یک پست فیسبوکی منتشر کرد و در آن توضیح داد که شبه‌نظامی که در ماریپوسا دیده شده است را فعال نکرده است.

آتش سوزی که از بعدازظهر جمعه در شهرستان ماریپوسا شعله ور شد، در میان دستور تخلیه اجباری، حدود 6000 نفر را آواره کرده است. ده سازه ویران شده و تقریباً 2700 ساختمان در معرض تهدید قرار دارند.

“این پست قصد دارد روشن کند که ما آنها را فعال نکرده‌ایم، آنها به صلاحدید خود عمل می‌کنند. ما از تلاش های آنها و هر گونه تلاش گروه ها یا نهادهای خصوصی دیگر که به جامعه ما کمک می کنند، قدردانی می کنیم.”

پست کلانتری همچنین گفت در حالی که معاونان از گروه های اجتماعی برای کمک به افراد آسیب دیده از آتش بلوط “بی حمایت” نیستند، “ساختار کنترل و فرماندهی دقیقاً به همین منظور ایجاد شده است و برای ایمنی مردم و کارکنان ما مهم است. “

پیش از این روز یکشنبه، دفتر دادستانی منطقه ماریپوسا در فیس بوک پست کرد که هرگونه رویداد غارت یا کلاهبرداری را «در حد اکثر» قانون در رابطه با آتش سوزی بلوط تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

کلانتر ماریپوسا بعدازظهر یکشنبه بیانیه ای را منتشر کرد و گفت از وجود یک شبه نظامی در منطقه ماریپوسا در میان آتش سوزی بلوط مطلع است، اما اضافه کرد که این گروه توسط مجری قانون یا هیچ سازمانی که به آتش سوزی بلوط پاسخ دهد درخواست نشده است.

در این پست مشخص نشده است که آیا غارت یا کلاهبرداری اتفاق افتاده است یا خیر.

کلانتر گفت که پس از دریافت سوالات متعدد در مورد اینکه چرا این دفتر شبه نظامیان را “فعال کرده” پاسخ داده است.

طبق گزارش Cal Fire، آتش‌سوزی اوک در 14281 هکتار با 0 درصد مهار از یکشنبه گسترش یافته است.

کلانتر ماریپوسا در روز یکشنبه، ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۲، یک پست فیسبوکی منتشر کرد و در آن توضیح داد که شبه‌نظامی که در ماریپوسا دیده شده است را فعال نکرده است.



منبع