کلانترهای تبلیغ کننده توطئه ادعای اختیارات گسترده انتخاباتی دارند

با او کلانترهای دار لیف از شهرستان بری در جنوب غربی میشیگان و کریس اشمالینگ از شهرستان راسین در ویسکانسین، در جنوب میلواکی روی صحنه بودند. هر دو می گویند که در حال بررسی ادعاهای تقلب در انتخابات هستند و هر دو مقامات دولتی را به نقض قوانین انتخابات متهم می کنند.

اکنون او کارآگاهانی را گماشته است تا آنچه را که او ادعا می کند تقلب در انتخابات است بررسی کنند، حتی اگر هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده یا دستکاری دستگاه های رای گیری در سال 2020 وجود نداشته باشد. کالوین هیدن در شهرستان جانسون، که حومه شهر کانزاس را پوشش می دهد، تنها کلانتر نیست. در ایالات متحده تلاش کنند تا نقش بزرگتری برای دفتر خود در تحقیق در مورد انتخابات ایفا کنند.

مروجین تئوری‌های توطئه بی‌اساس مبنی بر اینکه آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری از ترامپ دزدیده شده است، یک نظریه مشکوک را مطرح می‌کنند که کلانترهای شهرستان‌ها می‌توانند به ماشین‌های رای‌گیری دسترسی داشته باشند و در نحوه برگزاری انتخابات مداخله کنند – و همچنین قدرت عملاً کنترل‌ناپذیری در مناطق خود دارند.

گروه کلانتری قانون اساسی در وب سایت خود اعلام می کند که قدرت کلانتری در یک شهرستان از هر مقام دیگری بیشتر است و “حتی جایگزین اختیارات رئیس جمهور است.” لیف در ماه ژوئن علیه دادستان کل و وزیر امور خارجه میشیگان شکایت کرد و آنها را به تلاش برای خفه کردن تحقیقات وی متهم کرد. او گفت که یک کلانتر “هیچ مافوقی در شهرستان خود ندارد.”

___

هیدن در این گردهمایی گفت: «ما خودمان را درباره انتخابات آموزش می‌دهیم. “من کارآگاهانم را فرستادم – من یک مرد سایبری دارم. من او را فرستادم تا ارزیابی کند که چه اتفاقی در ماشین‌ها می‌افتد.»

هیچ مدرکی برای حمایت از ادعای ترامپ مبنی بر دزدیده شدن انتخابات در سال 2020 یا دال بر تقلب گسترده یا دستکاری در دستگاه های رأی گیری یا صندوق های رأی وجود ندارد. ده ها ادعای حقوقی ترامپ و متحدانش پس از انتخابات توسط قضات رد شد، از جمله مواردی که ترامپ منصوب کرد.

ترنت گفت که هیدن استفاده از صندوق های رای در کتابخانه ها را زیر سوال برد، خواستار محدود کردن ساعات در دسترس بودن آنها شد و به کارکنانش پیشنهاد داد که برگه های رای را جمع آوری کنند. او گفت که کارکنان او همچنین درخواست کردند که یک معاون در اتاق داشته باشد، زیرا آراء شمارش می شود.

استفان مک آلیستر، دادستان ارشد فدرال کانزاس در اکثر دوره های دولت ترامپ، گفت: «این مانند بسیاری از این تئوری ها است – از نظر قانونی هیچ مبنایی ندارد. «آنها تابع قوانین ایالتی هستند. آنها مطمئناً تابع قوانین فدرال هستند. آنها به نوعی شاهان کوچک عالی در کشور خود نیستند، چه اینطور فکر کنند یا نه.»

حامیان حقوق رای و کارشناسان انتخابات گفتند که هرگونه تلاش مجریان قانون برای مداخله در انتخابات هشداردهنده و گسترش تهدید ناشی از انتشار مداوم دروغ های ترامپ در مورد انتخابات 2020 خواهد بود.

او در یادداشت 7 ژوئیه که برای هیدن، کمیشنرهای شهرستان و مدیر بخش ارسال شد، نوشت: «همانطور که بحث کردیم، نگرانی من این است که این درخواست‌ها به نظر می‌رسد که کلانتری تلاش می‌کند در انتخابات دخالت کند.

هیدن در جریان گردهمایی لاس وگاس گفت که نگرانی‌های او در مورد تقلب در انتخابات پس از اینکه جو بایدن دموکرات شهرستان جانسون را در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 برعهده گرفت، افزایش یافت زیرا این شهرستان به طور مداوم برای بیش از یک قرن به جمهوری‌خواهان رأی داده بود. اما این استدلال – که توسط مروجان توطئه انتخاباتی ارائه شده است – نادیده می گیرد که دموکرات ها چندین بار در رقابت های فرمانداری، از جمله در مبارزات انتخاباتی لورا کلی در سال 2018، شهرستان جانسون را چندین بار در رقابت های فرمانداری شرکت داده اند.

هیدن در اوایل ماه جاری در “FreedomFest” در لاس وگاس که توسط انجمن کلانترهای قانون اساسی و افسران صلح برگزار شد، ظاهر شد، اگرچه دفتر او گفت که او عضو این گروه نیست.

هیدن بیانیه‌ای صادر کرد که «کاملاً با گزارش او از این دیدار مخالف است».

به گزارش واشنگتن پست، مشخص نیست که چه تعداد کلانتر بخشی از این جنبش هستند، اگرچه ریچارد مک، بنیانگذار این گروه ملی، سال گذشته گفت که حدود 300 کلانتر از 3000 کلانتر کشور عضو این جنبش هستند. مک این هفته به درخواست های تلفنی و ایمیلی برای مصاحبه پاسخ نداد.

اسکات شواب، وزیر امور خارجه کانزاس، مقام ارشد انتخابات ایالت، گفت که هیدن به عنوان بخشی از تحقیقات خود با دفتر خود تماس نگرفته است. شواب بارها گفته است که مطمئن است که انتخابات ایالتی در سال 2020 به خوبی برگزار شد.

اما ادعاهای نادرست در میان بسیاری از رای دهندگان جمهوری خواه تردید ایجاد کرده است، مقامات انتخاباتی را تهدید به مرگ کرده و به مجموعه ای از محدودیت های جدید رای در ایالت های تحت کنترل حزب جمهوری خواه منجر شده است. متحدان ترامپ به دنبال دسترسی به تجهیزات رای گیری بوده اند و روند عادی تایید نتایج انتخابات را به مناقشه تبدیل کرده اند.

کریس هاروی، مدیر سابق انتخابات ایالت جورجیا، گفت: «خطر پذیرش نظریه توطئه از دست دادن اعتماد به نتایج انتخابات است. اگر اجرای قانون باشد، یک خطر اضافی است. وظیفه آنها اجرای قوانین و حفظ نظم است. اگر دیده شود که آنها به آنچه در حال رخ دادن است اعتماد ندارند، بیشتر به جامعه سرازیر خواهد شد.»

دیویس همت، رهبر گروه حقوق رای لود لایت در کانزاس، گفت: “کانت جانسون به دنبال بایدن است – خوب، این یک ناهنجاری نیست.”

توپکا، کان (AP) – کلانتر در پرجمعیت‌ترین شهرستان کانزاس می‌گوید که برگزاری انتخابات محلی بدون مشکل را مسلم می‌دانست تا اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال 2020 در آنجا شکست خورد.

هاروی بخشی از گروه جدیدی است که مقامات انتخاباتی و مجریان قانون را گرد هم می آورد. کمیته انتخابات امن و ایمن متشکل از 32 مقام فعلی و سابق انتخابات و اجرای قانون است که هدف آن ایجاد روابط قوی تر و ارائه آموزش است.

هیدن، یک جمهوری خواه، جزئیات بیشتری ارائه نکرد و از مصاحبه در این هفته خودداری کرد و به گفته خودش تحقیقات در حال انجامش بود. مقامات انتخابات ایالتی و محلی در کانزاس گفتند که دفتر وی به دستگاه های رای گیری دسترسی پیدا نکرده است و دیگر مقامات کانتی جانسون گفتند که هیچ نشانه ای از هیچ مشکلی در انتخابات 2020 در آنجا وجود ندارد.

هیدن در یک بیانیه عمومی گفت که از پاییز 2021، بیش از 200 نکته در مورد تقلب در انتخابات محلی دریافت کرده است. او گفت که اداره او موظف است “هر گونه ادعای جنایی” را بررسی کند.

“به یکباره، مثل این است که چراغ ها روشن شدند. این کلانترها هستند. “این کسی است که می تواند این تحقیقات را انجام دهد. این کسی است که ما می توانیم اعتماد کنیم.»

جمهوری خواهان مزیت سنتی خود را در ثبت نام رأی دهندگان در آنجا حفظ می کنند، اما شهرستان جانسون نسبت به 30 سال پیش دموکرات تر است.

او گفت: “من فکر می کنم اکثر مردم به سیستم انتخابات اعتماد دارند.”

جان هانا را در توییتر دنبال کنید: https://twitter.com/apjdhanna





منبع

دیوید بکر، وکیل سابق وزارت دادگستری آمریکا گفت: «به استثنای تعداد کمی از موارد فردی تقلب در رأی‌دهی در سراسر کشور، هیچ دلیلی وجود ندارد که شک کنیم که در سال 2020 جرمی در رابطه با انتخابات انجام شده است.» و کارشناس حقوق انتخابات که اکنون مرکز تحقیقات و نوآوری های انتخاباتی را رهبری می کند.

___

مطمئناً، مجری قانون می‌تواند با به اشتراک گذاشتن اطلاعات، حفاظت از کارکنان و تجهیزات انتخاباتی و بررسی جرایم احتمالی انتخابات نقش مهمی در انتخابات ایفا کند. اما این معمولاً پس از درخواست کمک مدیران انتخاباتی انجام می شود.

اما یادداشتی از پگ ترنت، مشاور حقوقی ارشد شهرستان جانسون، پیشنهاد می‌کند که هیدن در جلسه 5 ژوئیه با او و مقامات انتخاباتی شهرستان پا را فراتر گذاشته است.

کسیدی از آتلانتا گزارش داد. علی سوئنسون، نویسنده آسوشیتدپرس در نیویورک نیز در این کار مشارکت داشت.

جنبش «کلانترهای قانون اساسی» در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است، زیرا برخی از کلانترها – از جمله هیدن – در برابر اجرای الزامات ماسک یا واکسیناسیون در طول همه‌گیری ویروس کرونا مقاومت کردند.

دیوید گفت: «چیزی که بارها و بارها دیده‌ایم این است که کسانی که از «دروغ بزرگ» حمایت می‌کنند، مجراهایی را برای گروه‌هایی از مردم پیدا می‌کنند که فکر می‌کنند می‌توانند به تداوم این تئوری توطئه کمک کنند و اعتماد به انتخابات را از بین ببرند و به طور بالقوه درباره آن‌ها در آینده تردید ایجاد کنند. لوین، یک مقام سابق انتخابات که اکنون همکار اتحاد برای تامین دموکراسی است، یک موسسه غیرحزبی با کارکنانی در واشنگتن و بروکسل که ماموریتش مبارزه با تلاش‌ها برای تضعیف نهادهای دموکراتیک است.