کشورهای غربی می توانند اختلافات خود را بر سر ریو گرانده محاصره شده حل و فصل کنند

تریشیا اسنایدر، مدیر موقت برنامه رودخانه‌های وحشی گروه نگهبانان زمین وحشی، گفت که سیاست‌گذاران باید به طور اساسی درباره نحوه مدیریت و ارزش‌گذاری سیستم‌های رودخانه تجدیدنظر کنند.

مرحله اول آزمایشی پاییز گذشته با شهادت کشاورزان، هیدرولوژیست ها، مدیران آبیاری و دیگران تکمیل شد. انتظار می رفت که شهادت فنی بیشتر بخشی از مرحله بعدی باشد.

او گفت: «مانند بسیاری از حوضه های رودخانه در سراسر غرب آمریکا، ما به یک نقطه بحران نزدیک می شویم. «تغییر اقلیم شکاف‌ها در مدیریت و سیاست‌گذاری آب غرب و تخصیص ناپایدار آب را که در آن گنجانده شده است را تسکین می‌دهد.»

دفتر دادستان کل تگزاس، کن پکستون، فوراً به سؤالات در مورد مذاکرات یا توافق احتمالی پاسخ نداد.

آلبوکرکه، NM (AP) – جنگ بین تگزاس و نیومکزیکو بر سر مدیریت یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های آمریکای شمالی ممکن است به پایان خود نزدیک شود، زیرا تاریخ از سرگیری محاکمه به تعویق افتاده است تا مذاکرات در انتظار حل و فصل سال‌ها باشد. پرونده طولانی در دادگاه عالی ایالات متحده

پس از اینکه مدیران آب ایالتی و فدرال هشدار دادند که بخش‌هایی از رودخانه نزدیک‌تر به آلبوکرک احتمالاً تابستان امسال خشک می‌شود، ریوگرانده تا حدودی به ریوگرانده آرامش بخشید.

ما بهترین تیم حقوقی و علمی در کشور را گرد هم آوردیم تا رد کنیم که کشاورزان و جوامع ما میلیاردها خسارت به تگزاس بدهکار هستند و اکنون در آستانه یک توافقنامه شهرک تاریخی هیجان انگیز هستیم که از آب نیومکزیکو برای نسل های آینده محافظت خواهد کرد. بالدراس در بیانیه ای گفت.

هکتور بالدراس، دادستان کل نیومکزیکو، روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک استاد ویژه منصوب شده از سوی دادگاه، راه را برای مذاکرات در حال انجام باز کرده و تاریخی را در ماه جولای برای به‌روزرسانی وضعیت تعیین کرده است.

آخرین نقشه فدرال نشان می دهد که حدود سه چهارم غرب ایالات متحده با سطحی از خشکسالی روبرو هستند. یعنی کمتر از سه ماه پیش. اما مقامات کشاورزی فدرال روز سه‌شنبه گزارش دادند که انباشت بارندگی هفتگی برای چندین مکان هنوز بسیار پایین‌تر از میانگین است.

رودخانه ای که از میان بخش های نیومکزیکو می گذرد امسال بار دیگر جریان های کم رکوردی را ثبت کرد که در نتیجه برخی از کشاورزان به طور داوطلبانه مزارع را برای کمک به ایالت در انجام تعهدات پایین دستی که توسط قراردادهای تقسیم آب که مربوط به دهه ها قبل است، انجام دادند.

تگزاس استدلال کرده است که پمپاژ آب زیرزمینی در جنوب نیومکزیکو جریان رودخانه را کاهش می دهد و میزان آب را به آن سوی مرز کاهش می دهد. نیومکزیکو استدلال می کند که در سهم خود از رودخانه کوتاه شده است.

نبرد بر سر ریو گراند در منطقه ای که منابع آب به دلیل افزایش تقاضا همراه با خشکسالی و دمای گرمتر ناشی از تغییرات اقلیمی در حال کاهش است، به پرونده ای چند میلیون دلاری تبدیل شده است.

اسنایدر و دیگران گفته‌اند که وضعیت موجود منجر به بهره‌برداری از منابع آب در غرب شده است و همه استفاده‌کنندگان – از شهرها و صنعت گرفته تا کشاورزان و قبایل بومی آمریکا – در بحث‌های آینده در مورد چگونگی زندگی در داخل میز مذاکره نیاز دارند. وسیله یک رودخانه

در نیومکزیکو، خشک‌ترین نواحی در سمت شرقی این ایالت بوده است، جایی که میزان بارندگی در آن 25 درصد نرمال یا کمتر بوده است. این امر بر محصولات پنبه و یونجه و همچنین گله های گاو و گوسفند تأثیر گذاشته است.



منبع

دیوان عالی باید هر توافقی را که بین ایالت ها حاصل می شود تأیید کند. در صورت بن‌بست، محاکمه اواخر امسال ادامه خواهد یافت.