کشورهای ثروتمند فقیرترین ها را در معرض خطر قرار داده اند

مارکوس در یک پیروزی خیره کننده در انتخابات، 36 سال پس از آن که شورش «قدرت مردم» مورد حمایت ارتش، پدرش فردیناند مارکوس پدر را از مقام خود کنار زد و به بدنامی جهانی رسید، به قدرت رسید. مارکوس بزرگ به حکومت مستبد معروف بود، اگرچه پسرش برچسب دیکتاتور را رد کرده است.

می‌توانید با مت سدنسکی، نویسنده ملی AP در [email protected] و https://twitter.com/sedensky تماس بگیرید. برای پوشش بیشتر AP از مجمع عمومی سازمان ملل، به https://apnews.com/hub/united-nations-general-assembly مراجعه کنید.





منبع

او گفت: “منشور ما در سراسر جهان در حال صحبت کردن ما نقض می شود.”

مارکوس گفت: «تأثیر تغییرات آب و هوایی ناهموار است و منعکس کننده یک بی عدالتی تاریخی است: کسانی که کمترین مسئولیت را دارند بیشترین آسیب را می بینند. این بی عدالتی باید اصلاح شود و کسانی که نیاز به انجام بیشتر دارند باید همین الان اقدام کنند.»

مارکوس در طول سخنرانی خود در چندین نقطه به موضوع تقسیم ثروت و فقیر بازگشت و به بار بدهی های زیاد، عدم دسترسی به اینترنت و تأثیرات نامطلوب همه گیر COVID-19 اشاره کرد.

سازمان ملل متحد (AP) – فردیناند مارکوس جونیور رئیس جمهور فیلیپین روز سه شنبه در سازمان ملل اعلام کرد که ثروتمندترین افراد جهان فقیرترین خود را در معرض خطر قرار داده اند و برای اقدام در مورد نابرابری، سلاح های هسته ای و تغییرات آب و هوایی فشار می آورد.

مارکوس به نابرابری در پیچیده‌ای که در آن ایستاده بود اشاره کرد و برای یک کرسی در شورای امنیت فشار آورد. او گفت که بسیاری از پایه های سازمان ملل نادیده گرفته می شود، اما هیچ توضیحی ارائه نکرد.

او گفت: «کشورهای ثروتمندتر فوراً واکسن‌ها را به قیمت کسانی که نداشتند دریافت کردند. «کارکنان بهداشت فیلیپینی در بسیاری از کشورها در خط مقدم قرار داشتند… خطر می کردند و اغلب جان خود را فدا می کردند تا جان دیگران را نجات دهند.»

مارکوس در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای اولین بار از زمان آغاز به کار در ژوئن، گفت: «زمان صحبت در مورد «اگر» و «وقتی» در مورد تغییرات آب و هوایی مدت‌هاست گذشته است و او از کشورهای صنعتی خواست تا تعهدات خود را برای کاهش کاهش دهند. گازهای گلخانه ای و کمک به کشورهای در حال توسعه

___

مارکوس از جمله موارد دیگر خواستار کاهش سلاح های هسته ای و ایجاد مقررات حاکم بر فضای سایبری و تسلیحاتی شدن هوش مصنوعی شد.