کریس کریستی پیش از پیشنهاد احتمالی خود در سال 2024 یک Super PAC دریافت می کند

نامزدی کریستی در یک حزب جمهوری خواه که هشت سال پس از اولین کاندیداتوری کریستی برای ریاست جمهوری در چهره ترامپ بازسازی شده است، دیده می شود. ترامپ او را شکست داد و کریستی پس از کسب رتبه ششم در نیوهمپشایر، جایی که نامزدی خود را در اختیار داشت، از ادامه تحصیل کناره‌گیری کرد.

از آن زمان، کریستی به یک منتقد سرسخت ترامپ تبدیل شد و به عنوان یک دادستان فدرال سابق درباره مشقات حقوقی رئیس جمهور سابق صحبت کرد و او را به عنوان یک بازنده توصیف کرد که دیگر نمی تواند بر جمعیت هایی که قبلا انجام می داد، فرمان دهد. کاندیداتوری کریستی توسط اهداکنندگانی که یا از صحبت های او خوششان می آید یا او را بهترین فرصت برای آسیب رساندن به ترامپ می دانند، به ویژه از مرحله مناظره، زیر نظر گرفته می شود.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

ماریا کوملا، مشاوری که همچنین رئیس ستاد اندرو کومو فرماندار سابق نیویورک بود، و مایک دوهایمه، استراتژیست سیاسی ارشد کریستی در سال 2016، انتظار می رود در صورت اعلام کریستی همانطور که انتظار می رود، کمپین نهایی را اجرا کنند. آنتونی اسکاراموچی، مشاور صندوق تامینی که کمتر از دو هفته به عنوان مدیر ارتباطات در کاخ سفید ترامپ خدمت کرد و به یکی از منتقدان سرسخت ترامپ تبدیل شد، گفته است در صورت کاندیداتوری کریستی از او حمایت خواهد کرد.

یکی از چالش های اصلی این کمپین، توضیح تغییر شکل خود به رای دهندگان خواهد بود. او در سال 2016 از ترامپ حمایت کرد، در آماده سازی مناظره به او کمک کرد و در زمان ریاست جمهوری او گاهی به عنوان یک مشاور غیررسمی عمل کرد. سپس، در اولین ساعات 4 نوامبر 2020، کریستی زمانی که اظهارات ترامپ مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات را زیر سوال برد، از او جدا شد.

c.2023 شرکت نیویورک تایمز



منبع

جونز در بیانیه‌ای گفت: کریستی مایل است با حقایق سختی که در حال حاضر آینده حزب جمهوری‌خواه را تهدید می‌کند، مقابله کند. اکنون بیش از هر زمان دیگری به رهبرانی نیاز داریم که شجاعت آن را داشته باشند که نه آنچه می‌خواهیم بشنویم بلکه آنچه را که باید بشنویم بگویند.»

نامزدی کریستی احتمالاً تا حدودی بر ایجاد تضاد کامل با رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ متمرکز است. کریستی در سال 2016 از ترامپ حمایت کرد و در دوران ریاست جمهوری او با او کار کرد، اما آنها بر سر ادعای ترامپ در شب انتخابات سال 2020 مبنی بر دزدیده شدن رقابت از او اختلاف کردند.

«حالا به کجا می‌رویم که اگر در این کشور مخالفت کنید، دولت اجازه دارد شما را مجازات کند؟ برای من، این همان چیزی است که همیشه فکر می کردم لیبرال ها انجام می دهند. کریستی ماه گذشته گفت و اکنون ناگهان ما با یک فرماندار جمهوری خواه در این امر شرکت می کنیم.

و مانند برخی از نامزدهای دیگر، مانند معاون رئیس جمهور سابق مایک پنس، به نظر می رسد کریستی بر این باور است که بقایای کافی از حزب جمهوری خواه قدیمی وجود دارد که او می تواند به آن متوسل شود.

کریستی اخیراً گفته است که اگر باور داشته باشد می تواند برنده شود، نامزد خواهد شد، اما او اشاره کرده است که مسائل سازمانی وجود دارد که باید آنها را کشف کند. وجود super PAC و اعلامیه معلق نشان می دهد که این مسائل حل شده است.

در حالی که نیوهمپشایر به عنوان یک ایالت بالقوه مطلوب در نظر گرفته می شود که کریستی می تواند در آن نفوذ کند، انتظار نمی رود مشاوران او نامزدی او را در یک ایالت خاص معلق کنند. در عوض، انتظار می‌رود که او تلاش کند تا جایی که ممکن است توجه رسانه‌ها را با یک کمپین غیرمتعارف که به مکان‌هایی سفر می‌کند که پیام او جذاب‌ترین است، جلب کند.

او به عنوان فردی که منسجم ترین پرونده را علیه ترامپ دارد وارد رقابت 2024 خواهد شد و در عین حال استدلال می کند که این مبارزه باید مستقیماً به رئیس جمهور سابق کشیده شود.

کریستی در یک حضور در ABC News گفت: «ما امروز چیزی در مورد هیچ مدرکی نشنیدیم. «این نوع کارها، تنها کاری که انجام می‌دهد بدون اطلاع‌رسانی ملتهب است. و ما نمی توانیم بدون اطلاعات اجازه التهاب بدهیم.»

یکی از افراد مطلع در این باره گفت، افرادی که سال‌ها به کریستی نزدیک بوده‌اند، گروه بیرونی Tell It Like It Is را رهبری می‌کنند، که زمینه را برای اعلامیه قریب‌الوقوع فراهم می‌کند. برایان جونز، دستیار مشاور سناتور جان مک کین در سال 2008 و میت رامنی در سال 2012، این تلاش را اداره خواهد کرد.

به گفته یکی از مقامات این گروه و دیگران که در جریان قرار دارند، متحدان فرماندار سابق کریس کریستی از نیوجرسی، یک سوپر PAC را برای حمایت از او در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان تشکیل داده اند، زیرا او برای شروع احتمالی کمپین انتخاباتی در دو هفته آینده آماده می شود. موضوع.

کریستی امیدوار است برخی از نارضایتی‌هایی را که از زمانی که ترامپ نامزد این حزب در سال 2016 شد به ریشه‌های گفتمان سیاسی در حزب جمهوری‌خواه نفوذ کرده است، کاهش دهد. متحدان می‌گویند کریستی با هدف ارائه پیامی امیدوارکننده به رقابت نزدیک می‌شود.

ویلیام پی. پالاتوچی، مشاور قدیمی کریستی و یکی از اعضای کمیته ملی جمهوری خواه، رئیس خواهد بود. یکی دیگر از مشاوران قدیمی کریستی، راس شریفر، به عنوان مشاور ارشد بر پیام رسانی نظارت خواهد کرد. و برنت سیبورن، یک گورو کهنه کار داده، بر هدف قرار دادن رأی دهندگان تمرکز خواهند کرد.

اما کریستی همچنین بارها به سمت فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، که در اکثر نظرسنجی‌های عمومی دومین نفر پس از ترامپ است، تیراندازی کرده است و مبارزه دیسانتیس با دیزنی را به‌ویژه به‌عنوان یک تجاوز توصیف کرده است.