کره شمالی دلار می خواهد این نشانه مشکل است.

دنبال پول

کره شمالی اکنون در حال شلیک موشک به یک کلیپ سریع و گاه روزانه است. واشنگتن، سئول و توکیو همگی هشدار داده اند که کیم ممکن است به زودی آزمایش هسته ای انجام دهد که اولین آزمایش از سال 2017 است.

تجارت این کشور با جهان خارج ویران شده است، کره شمالی در حال تقلا برای دلار آمریکا و سایر ارزهای سخت است، نه فقط برای تغذیه مردمش، بلکه برای تامین مالی جاه طلبی های نظامی و اقتصادی کیم. در حال قاچاق زغال سنگ و سرقت ارزهای دیجیتال است. همچنین تلاش می‌کند تا هر ذره‌ای از پول نقد مردم را جمع کند، گوشی‌های هوشمند و سایر کالاهای وارداتی را به طبقه پولدار بفروشد، و همچنین کمک‌های «وفاداری» را در ازای لطف‌های سیاسی جمع‌آوری کند.

گزینه های او در حال کاهش است. مجموع کسری تجاری این کشور – شکاف بین کالاها و خدماتی که وارد می‌کند و میزان صادرات آن – بین سال‌های 2017 تا 2021 به 8.3 میلیارد دلار تخمین زده شده است. به گفته محققان موسسه استراتژی امنیت ملی، یک اندیشکده وابسته به سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی، کسری بودجه ممکن است همچنان حداقل به 1.9 میلیارد دلار برسد.

بر اساس گزارش آژانس آمار کره جنوبی، کره شمالی از تأثیر فاجعه بار قحطی دهه 1990 خارج شد و به طور متوسط ​​بین سال های 2012 و 2016 سالانه 1.2 درصد رشد داشت. اما این قبل از تحریم ها و همه گیری بود.

بر اساس برآورد پروژه اطلاعات هسته‌ای با فدراسیون آمریکا، اگرچه برخی آزمایش‌های اخیر ICBM ناموفق بوده است، اما اعتقاد بر این است که کره شمالی دارای پلوتونیوم و اورانیوم غنی‌شده کافی برای تولید 45 تا 55 سلاح هسته‌ای است و احتمالاً 20 تا 30 کلاهک مونتاژ کرده است. دانشمندان.

در جبهه نظامی، کیم، 38 ساله، بیش از پدر و پدربزرگش که قبل از او حکومت می کردند، ارائه کرده است و برنامه های هسته ای و موشکی کشور را تسریع می بخشد.

یک آرسنال در حال گسترش

اصلاحات اقتصادی

اگرچه کره شمالی دهه ها را صرف توسعه تسلیحات خود کرده است، اما کیم می تواند اعتبار بخش عمده این پیشرفت ها را بر عهده بگیرد. در دوران حکومت او، این کشور اولین دشمن ایالات متحده از زمان جنگ سرد بود که هم یک موشک بالستیک قاره پیما و هم بمب هیدروژنی را آزمایش کرد. چهار آزمایش از شش آزمایش هسته ای زیرزمینی این کشور زیر نظر او انجام شد.

زرادخانه او نه تنها یک عامل بازدارنده جنگ برای تأمین امنیت رژیمش در برابر تهاجم خارجی است، بلکه اهرمی دیپلماتیک برای کسب امتیازات اقتصادی و سایر موارد است. کیم به عنوان بخشی از دیپلماسی خود با ترامپ، آزمایش های هسته ای و ICBM را متوقف کرد. اما زمانی که شکست خورد، سعی کرد قدرت چانه زنی خود را با افزایش برنامه تسلیحاتی خود تقویت کند.

کیم در سال 2018 پیامی به واشنگتن ارائه کرد: «ایالات متحده باید به وضوح آگاه باشد که این فقط یک تهدید نیست، بلکه یک واقعیت است». دکمه هسته ای همیشه روی میز دفتر من است.

سال گذشته، کیم چندین منطقه مسکونی جدید در حومه شهر ایجاد کرد. او گفت تا سال 2025، هشتادمین سالگرد حزب، 50000 خانه جدید برای کمک به کاهش کمبود مسکن و جایگزینی خانه‌های قدیمی شهر وجود خواهد داشت. بسیاری از آنها آپارتمان های گران قیمتی هستند که باید به نخبگان به امید حفظ وفاداری آنها واگذار شوند.

در کنگره حزب در ژانویه 2021، کیم به دولتش دستور داد که هم «کلاهک‌های هسته‌ای فوق‌العاده بزرگ» بسازد و هم «سلاح‌های هسته‌ای کوچک‌تر، سبک‌تر و تاکتیکی‌تر» کند. او خواستار توسعه موشک های مافوق صوت، ICBM های زیردریایی، زیردریایی های هسته ای و ماهواره های جاسوسی شده است. او در آوریل متعهد شد که نیروهای هسته‌ای خود را «با سریع‌ترین سرعت ممکن» گسترش دهد.

فروش تلفن همراه و زمان پخش نیز به یک تجارت پرسود برای رژیم کیم تبدیل شده است. اعتقاد بر این است که بیش از 1 نفر از هر 5 کره شمالی تلفن همراه دارند.

سئول، کره جنوبی – زمانی که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، بیش از یک دهه پیش به قدرت رسید، دو وعده را که خانواده اش از زمان تأسیس کشور در سال 1948 داده اند تکرار کرد: تقویت ارتش و بهبود اقتصاد. .

میزان انگیزه اقتصادی کیم به وضوح در پیونگ یانگ، خانه نخبگان وفادار، به نمایش گذاشته شده است. شهر روشن‌تر شده است، قفسه‌های سوپرمارکت‌های آن پر از واردات و کالاهای تولید داخل است. خط افق آن نیز پر از برج های آپارتمانی بلند و تازه ساخته شده است. بسیاری از تغییرات زیبایی است، بسیاری از ساختمان های فرسوده با رنگ های پاستلی پوشیده شده اند.

فروشگاه های دولتی مانند فروشگاه های پایتخت پیونگ یانگ، بخش مهمی هستند. مشتریان می توانند از دلار آمریکا برای پرداخت برندهای بین المللی رشته فرنگی فوری، دئودورانت، پوشک و شامپو استفاده کنند، در حالی که پول خرد به وون کره شمالی برگردانده می شود.

برای جذب خرج‌کنندگان با پس‌اندازهای خارجی، فروشگاه‌های بزرگ پر از کالاهای وارداتی، از جمله ساعت‌های مچی رولکس و تیسوت، دوربین‌های دیجیتال سونی و کانن، و همچنین لوازم آرایشی دیور و لانکوم می‌شوند – همه اقلام لوکس که تحت تحریم‌های سازمان ملل ممنوع شده‌اند.

اما کیم همچنین می‌دانست که تنها از طریق مذاکره با ایالات متحده، که منجر به فشار برای تحریم‌های بین‌المللی شد، می‌توان به یک پیشرفت واقعی برای کشورش دست یافت. هنگامی که در سال 2018 با دونالد ترامپ ملاقات کرد، اولین رهبر کره شمالی بود که با رئیس جمهور ایالات متحده دیدار کرد.

به نظر می رسد کیم با مبادله بخشی از زرادخانه خود برای رفع تحریم ها به این نتیجه رسیده است که اجرای وعده قدرت نظامی خود بهترین امید او برای دستاوردهای اقتصادی است. تحلیلگران می گویند سیل اخیر آزمایش های موشکی، بخشی از تلاش او برای به رخ کشیدن تهدید فزاینده خود و بازگرداندن واشنگتن به میز مذاکره بود.

در حالی که سایر شهرها بسیار عقب مانده اند، کیم منابع خود را بر پایتخت متمرکز کرده است و پیونگ یانگ را به عنوان یک مدل توسعه شهری قرار داده است. در زمان کیم، کره شمالی ترمینال جدیدی را در فرودگاه بین‌المللی شهر افتتاح کرد، ایستگاه‌های مترو را بازسازی کرد و پارک‌های تفریحی جدیدی افتتاح کرد.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

در جبهه اقتصادی، او با مشکل مواجه شده است، کشوری که قبلاً منزوی شده بود، سال‌ها تحریم‌های بین‌المللی به خاطر برنامه هسته‌ای‌اش و بسته شدن مرزها از زمان همه‌گیری کروناویروس، بیشتر شده است.

این کشور استفاده از دلار آمریکا را در بازارهای غیردولتی سرکوب کرده است تا مردم را مجبور به تبدیل آن به ارز محلی کنند. به گفته مقامات اطلاعاتی کره جنوبی، یک صرافی بدون مجوز به دلیل اخلال در نرخ ارز اعدام شد. دولت مردم را تشویق کرده است که پس اندازهای دلاری خود را در بانک ها سپرده گذاری کنند تا آنها را تحت نظارت دولتی قرار دهند.

شهرهای تفریحی که برای جذب گردشگران خارجی ساخته می شدند نیمه کاره یا خالی مانده اند.

هنگامی که کیم اولین سخنرانی را در سال 2012 انجام داد، همچنین گفت که اطمینان حاصل خواهد کرد که مردمش “کمربندهای خود را دوباره نبندند”، قولی که پدر و پدربزرگش داده بودند اما به آن عمل نکردند.

از آنجایی که او اهداف دوگانه خود را دنبال می کند، از ترکیبی از تبلیغات و ترور استفاده کرده است و هر کسی را که سر راهش قرار می گیرد پاکسازی یا اعدام می کند، در حالی که در رسانه های دولتی خود را به عنوان یک رهبر “مردم دوست” معرفی می کند. او با ایراد سخنرانی های مکرر و تصمیم گیری از طریق جلسات گسترده حزبی، دولت را نسبتاً کمتر شفاف کرده است. کیم حتی برای کاستی های خود عذرخواهی کرد و افسانه یک رهبر بی عیب و خداگونه را کنار زد.

در طول جلسه استماع کنگره در تابستان گذشته، جان پلامب، دستیار وزیر دفاع پنتاگون در امور سیاست فضایی، تأیید کرد که بیشتر موشک‌های بالستیک کره شمالی «ظرفیت حمل محموله‌های هسته‌ای» را دارند.

این کشور در ماه های اخیر تعداد گیج کننده ای از سلاح ها را آزمایش کرده است که یکی از آنها دورتر و بالاتر از ICBM های قبلی خود پرواز می کرد. اما کره شمالی هرگز موشکی را روی برد کامل ICBM بین 6000 تا 9300 مایل پرتاب نکرده است، که این شک و تردید را ایجاد می کند که کلاهک های هسته ای کاملاً کارآمدی دارد که می تواند از “ورود مجدد” خشونت آمیز به جو زمین جان سالم به در ببرد و اهداف را در سراسر اقیانوس هدف قرار دهد.

سال گذشته، کیم درباره یک بحران غذایی احتمالی هشدار داد و از مردمش خواست تا برای روزهای سخت آینده آماده شوند. او همچنین به آنها گفته است که آماده باشند تا دوباره کمربندهایمان را ببندند.

این اصلاحات کمک چندانی به بهبود چشم انداز اقتصادی کشور نکرده است.

تا کنون، تمام موشک‌های ICBM خود را در زوایای عمدی پرتاب کرده است، موشک‌هایی که به سمت فضا پرواز می‌کنند. به گفته کارشناسان موشکی، رانش آن‌ها به اندازه‌ای قوی بود که اگر در زوایای معمولی پرتاب شوند، می‌توانستند از نظر تئوری به بخش‌هایی یا کل ایالات متحده برسد.

چنین معاملات و سایر فعالیت‌های غیرقانونی به کیم اجازه داده است تا دلارهای آمریکایی را به خزانه خود سرازیر کند. این به او ابزاری برای گسترش زرادخانه و قابلیت های کشور، از جمله آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما در این ماه، داده است.

در سال 2017، کره شمالی اولین پرتاب موفقیت آمیز آزمایشی موشک ICBM به نام هواسونگ-15 را انجام داد که کیم گفت می تواند با یک کلاهک هسته ای بزرگ به ایالات متحده حمله کند. از زمانی که دیپلماسی او با ترامپ شکست خورد، او بر روی متنوع‌تر کردن و پیچیده‌تر کردن زرادخانه‌اش تمرکز کرد و مجموعه‌ای از تسلیحات جدید، از نسل بعدی ICBM، Hwasong-17، تا موشک‌های کوتاه برد با قابلیت حمل هسته‌ای را رونمایی و سپس آزمایش کرد.

اقتصاد دوباره در سال 2017 شروع به انقباض کرد. هیچ یک از مناطق اقتصادی برنامه ریزی شده کیم ساخته نشده است.

عروج به قدرت

رژیم کیم اکنون به شدت تلاش می‌کند تا بیشترین میزان ممکن را از مردم، به‌ویژه از مردم کره شمالی که چنین پس‌اندازهایی را با قاچاق کالا از چین جمع‌آوری کرده‌اند، جذب کند.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

کیم برای عمل به وعده هایش به پول نقد فوری نیاز دارد. او در شهریورماه به مجلس گفت که مهمترین وظیفه دولت حل مشکل سطح معیشت مردم است. بر اساس برآوردهای محققان کره جنوبی و آمریکایی، آزمایش های موشکی امسال صدها میلیون دلار برای کره شمالی هزینه داشت.

در 15 آوریل 2012، کیم جمعیت زیادی را در پیونگ یانگ جمع کرد تا اولین سخنرانی عمومی خود را به عنوان رهبر کره شمالی انجام دهد. او گفت که کشور را از طریق هر مانع یا چالشی به سوی سعادت هدایت خواهد کرد، با این حال وی تصریح کرد که اولویت اول او “تقویت ارتش خلق از هر جهت” خواهد بود.

مجموعه ای از تلفن های همراه، مونتاژ شده در کره شمالی با اجزای وارداتی از چین، به فروش می رسد و در تلویزیون دولتی تبلیغ می شود. آنها لغت نامه های از پیش نصب شده و تبلیغات دولتی را حمل می کنند، اما همچنین برنامه هایی برای ناوبری ترافیک و بازی ها، از جمله سوپر ماریو و پرندگان خشمگین، و حتی برنامه ای که وعده دفع پشه ها را با صدا می دهد، ارائه می دهند.

او اصلاحاتی را ارائه کرد که به کارخانه ها و مزارع استقلال بیشتری داد و در عین حال آنها را تحت مالکیت دولتی نگه داشت. او بازارهای بیشتری را برای تکمیل سیستم شکننده جیره‌بندی کره شمالی که در دهه 1990 سقوط کرد و به قحطی ویرانگر کمک کرد باز کرد. او قول داد که فساد و طرفداری را از بین ببرد. وی از برنامه ریزی برای افتتاح مجموعه ای از مناطق آزاد اقتصادی برای جذب سرمایه گذاران خارجی خبر داد.