کره شمالی از تصمیم آمریکا برای ارسال تانک به اوکراین انتقاد کرد

کیم گفت که دولت بایدن با ارسال تانک های اصلی خود به اوکراین “بیشتر از خط قرمز عبور می کند” و این تصمیم نشان دهنده “نیت شوم برای تحقق هدف هژمونیک خود با گسترش بیشتر جنگ نیابتی برای نابودی روسیه است.”

سئول، کره جنوبی (AP) – کره شمالی روز جمعه تصمیم ایالات متحده برای تامین تانک های جنگی پیشرفته به اوکراین برای کمک به مقابله با تهاجم روسیه را محکوم کرد و گفت واشنگتن در حال تشدید یک “جنگ نیابتی” شوم با هدف نابودی مسکو است.

وی با بیان اینکه کره شمالی همیشه این کار را انجام خواهد داد، گفت: من شک ندارم که هرگونه سخت افزار نظامی که ایالات متحده و غرب به آن می بالند، در برابر روحیه جنگی و قدرت تسلیم ناپذیر ارتش و مردم قهرمان روسیه، تکه تکه خواهد شد. با روسیه در یک سنگر بایستید.

این کشور همچنین از حواس پرتی ناشی از جنگ برای تسریع توسعه تسلیحات خود استفاده کرده و تنها در سال 2022 بیش از 70 موشک را آزمایش کرده است، از جمله تسلیحات بالقوه دارای قابلیت هسته ای که تصور می شود می توانند کره جنوبی و سرزمین اصلی ایالات متحده را هدف قرار دهند.

کره شمالی به جز روسیه و سوریه، تنها کشوری است که استقلال دونتسک و لوهانسک، دو منطقه جدایی‌طلب مورد حمایت روسیه در شرق اوکراین را به رسمیت می‌شناسد و همچنین به برنامه‌هایی برای اعزام کارگران به آنجا برای کمک به تلاش‌های بازسازی اشاره کرده است.



منبع

اظهارات خواهر بانفوذ رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، بر همسویی عمیق این کشور با روسیه بر سر جنگ در اوکراین، در حالی که با ایالات متحده و متحدان آسیایی اش بر سر برنامه تسلیحات هسته ای و موشکی رو به رشد خود مقابله می کند، تاکید کرد.

ایالات متحده کره شمالی را متهم کرده است که برای حمایت از حملات این کشور در اوکراین، تجهیزات زیادی از گلوله های توپخانه و سایر مهمات به روسیه ارسال کرده است، اگرچه کره شمالی بارها این ادعا را رد کرده است.

اظهارات کیم یو جونگ که توسط خبرگزاری مرکزی رسمی کره منتشر شد، پس از آن بیان شد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده 31 تانک M1 آبرامز را به اوکراین می فرستد و استدلال های ماه ها واشنگتن مبنی بر اینکه این تانک ها برای سربازان اوکراینی بسیار دشوار است را معکوس می کند. عملیات و نگهداری این تصمیم ایالات متحده به دنبال موافقت آلمان برای ارسال 14 تانک لئوپارد 2 A6 از ذخایر خود بود.

وی گفت: “آمریکا جنایتکار بزرگی است که امنیت استراتژیک روسیه را تهدید و چالش جدی می کند و وضعیت منطقه را به مرحله سخت کنونی سوق می دهد.”

کره شمالی ایالات متحده را مسئول بحران اوکراین دانسته و تاکید کرده است که «سیاست سلطه جویانه» غرب روسیه را مجبور به اقدام نظامی برای حفاظت از منافع امنیتی خود کرده است.