کره جنوبی در بحران جمعیتی قرار دارد زیرا بسیاری از آنها بچه دار نمی شوند

تا اواسط دهه 1990، کره جنوبی برنامه های کنترل تولد را حفظ کرد که در ابتدا برای کاهش سرعت انفجار جمعیت پس از جنگ در این کشور راه اندازی شد. این کشور قرص ها و کاندوم های ضد بارداری را به صورت رایگان در مراکز پزشکی دولتی توزیع کرد و برای مردان در صورت انجام وازکتومی، معافیت هایی را برای آموزش های ذخیره نظامی ارائه کرد.

ها، که یک بار کوکتل در سئول دارد، می‌گوید: «من می‌توانم بدون ازدواج یک زندگی سرگرم‌کننده داشته باشم و از زندگی‌ام با دوستانم لذت ببرم.

“همشون خیلی نازند. به همین دلیل است که من به زایمان نوزادان ادامه داده ام، حتی اگر این کار سخت باشد.»



منبع

بسیاری مانند یو در کره جنوبی وجود دارند که تصمیم گرفته اند یا بچه دار نشوند یا ازدواج نکنند. سایر کشورهای پیشرفته نیز روند مشابهی دارند، اما بحران جمعیتی کره جنوبی بسیار بدتر است.

کیم گفت که از دیدن هر یک از فرزندانش که با شخصیت‌ها و استعدادهای متفاوت رشد می‌کنند لذت می‌برد، در حالی که سئو احساس می‌کند مهارت‌های اجتماعی بچه‌هایشان در حین بازی و رقابت با یکدیگر در خانه کمک می‌شود.

لی سو یانگ، کارشناس سیاست جمعیتی در موسسه بهداشت و امور اجتماعی کره، گفت: «به طور خلاصه، مردم فکر می‌کنند که کشور ما مکان آسانی برای زندگی نیست. آنها بر این باورند که فرزندانشان نمی توانند زندگی بهتری از آنها داشته باشند، بنابراین می پرسند که چرا باید برای بچه دار شدن زحمت بکشند.

«این روزها، چند زن جوان (مجرد) را می بینم که با سگ ها در کالسکه راه می روند و می گویند که آنها مادرشان هستند. آیا آنها آن سگ ها را به دنیا آوردند؟ آنها واقعاً دیوانه هستند.»

خانواده سئو اخیراً به آپارتمانی بدون اجاره در شهر آنیانگ نقل مکان کرده اند که به طور مشترک توسط شرکت دولتی زمین و مسکن کره و شهر برای خانواده هایی با حداقل چهار فرزند ارائه شده است. سئو و همسرش، کیم دونگ اوک، 33 ساله، از حمایت های دولتی دیگری برخوردار می شوند، اگرچه از نظر اقتصادی هنوز هم بزرگ کردن چهار فرزند سخت است.

ها هیونجی هم اتاقی 26 ساله کانگ نیز پس از اینکه دوستان زن متاهلش به او توصیه کردند که ازدواج نکند، تصمیم گرفت مجرد بماند زیرا بیشتر کارهای خانه و مراقبت از کودکان به عهده آنهاست. هاا نگران پول هنگفتی است که برای آموزش خصوصی کودکان در آینده خرج خواهد کرد تا از عقب افتادن آنها در کشوری که شیفته آموزش هستند جلوگیری کند.

چوی یون کیونگ، کارشناس دانشگاه گفت، بسیاری از افرادی که موفق به ورود به مدارس خوب و کسب مشاغل مناسب نمی شوند، احساس می کنند که به “ترک تحصیل” تبدیل شده اند که “نمی توانند خوشحال باشند” حتی اگر ازدواج کنند و بچه دار شوند، زیرا کره جنوبی فاقد شبکه های ایمنی اجتماعی پیشرفته است. موسسه مراقبت و آموزش کودک کره او گفت که کره جنوبی در طول رشد اقتصادی انفجاری خود در دهه 1960 تا 1980 نتوانست چنین برنامه های رفاهی را ایجاد کند.

یو، کارمند مالی سئول، گفت که تا زمانی که به کالج برود، به شدت خواهان یک بچه بود. اما وقتی دید که همکاران زن دفتری که بچه‌هایشان را از توالت شرکت صدا می‌زنند تا وضعیتشان را بررسی کنند یا وقتی بچه‌هایشان مریض هستند، زودتر می‌روند، نظرش تغییر کرد. او گفت که همکاران مردش مجبور نیستند این کار را انجام دهند.

یو گفت: «بعد از دیدن این موضوع، متوجه شدم که تمرکزم در محل کار به شدت کاهش می‌یابد.

کانگ هان بیول، طراح گرافیک 33 ساله که تصمیم گرفته مجرد بماند، معتقد است کره جنوبی مکان مناسبی برای بزرگ کردن کودکان نیست. او ناامیدی از نابرابری‌های جنسیتی، جنایات جنسی دیجیتالی گسترده که زنان را هدف قرار می‌دهند، مانند دوربین‌های جاسوسی پنهان شده در سرویس‌های بهداشتی عمومی، و فرهنگی که کسانی را که برای عدالت اجتماعی تلاش می‌کنند نادیده می‌گیرد، ذکر کرد.

یو، یک کارمند 30 ساله شرکت مالی سئول، گفت: “من و شوهرم خیلی بچه ها را دوست داریم… اما چیزهایی وجود دارد که اگر بچه ها را بزرگ کنیم، باید آنها را قربانی کنیم.” بنابراین موضوع انتخاب بین دو چیز است و ما توافق کرده‌ایم که بیشتر روی خودمان تمرکز کنیم.»

آژانس آمار کره جنوبی در ماه سپتامبر اعلام کرد که نرخ باروری کل – میانگین تعداد نوزادان متولد شده از هر زن در سال های باروری – در سال گذشته 0.81 بوده است. این کمترین میزان در جهان برای سومین سال متوالی است.

سئول، کره جنوبی (AP) – مادربزرگ یو یونگ یی شش فرزند به دنیا آورد. مادرش دو نفر به دنیا آورد. یو هیچی نمیخواد

سئو جی سونگ، 38 ساله، گفت که افراد مسن اغلب او را یک وطن‌پرست می‌خوانند، زیرا او بچه‌های زیادی دارد، اگرچه او آنها را برای منافع ملی به دنیا نیاورد. او در ژانویه منتظر بچه پنجم است.

جمعیت برای اولین بار در سال 2021 کاهش یافت و این نگرانی را برانگیخت که کاهش جمعیت می تواند به شدت به اقتصاد – دهمین اقتصاد جهان – به دلیل کمبود نیروی کار و هزینه های رفاهی بیشتر با افزایش تعداد افراد مسن و کاهش تعداد مالیات دهندگان آسیب وارد کند.

رئیس جمهور یون سوک یول به سیاست گذاران دستور داده است تا گام های موثرتری برای مقابله با این مشکل بیابند. به گفته او، نرخ باروری در حال کاهش است، حتی اگر کره جنوبی 280 تریلیون وون (210 میلیارد دلار) را طی 16 سال گذشته صرف تلاش برای تغییر جزر و مد کرده است.

کره جنوبی انواع مشوق ها و سایر برنامه های حمایتی را برای کسانی که فرزندان زیادی به دنیا می آورند ارائه کرده است. اما چوی، کارشناس، گفت که نرخ باروری خیلی سریع در حال کاهش است که نمی‌توان اثرات محسوسی را مشاهده کرد. در جریان جلسه کارگروه دولت در ماه گذشته، مقامات گفتند که به زودی اقدامات جامعی را برای مقابله با چالش های جمعیتی تدوین خواهند کرد.

لی سونگ جی، یک 75 ساله ساکن سئول، گفت که ازدواج و به دنیا آوردن فرزندان برای بشر “نظم طبیعت” است.

کانگ گفت: «من می‌توانم ازدواج را زمانی در نظر بگیرم که جامعه ما سالم‌تر شود و موقعیت برابر تری به زنان و مردان بدهد.

بسیاری از جوانان کره جنوبی می گویند که بر خلاف پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ خود، احساس تعهدی برای داشتن خانواده نمی کنند. آنها به عدم اطمینان بازار کار تیره، مسکن گران، نابرابری جنسیتی و اجتماعی، سطوح پایین تحرک اجتماعی و هزینه های هنگفت تربیت کودکان در یک جامعه بی رحمانه رقابتی اشاره می کنند. زنان همچنین از فرهنگ مردسالارانه مداوم شکایت دارند که آنها را مجبور می‌کند تا در عین تحمل تبعیض در محل کار، بیشتر مراقبت از کودکان را انجام دهند.

در سال 2021، زمانی که یو و جو تصمیم خود را برای زندگی بدون فرزند در کانال یوتیوب خود با نام «You Young You Young» منتشر کردند، برخی از آنها پیام‌هایی را ارسال کردند که آنها را «خودخواه» خطاب کرده و از آنها می‌خواستند مالیات بیشتری بپردازند. این پیام‌ها همچنین جو را «عقیم» می‌خواندند و یو را به «گاز انداختن» شوهرش متهم می‌کردند.

شوهر 34 ساله او، جو جون هوی، گفت که فکر نمی کند بچه دار شدن ضروری باشد. جو، مترجم یک شرکت فناوری اطلاعات، گفت که می‌خواهد پس از سال‌ها جستجوی شغلی همه‌جانبه که باعث شد «احساس کند روی لبه‌ی صخره ایستاده‌ام» از زندگی‌اش لذت ببرد.

هیچ آمار رسمی مبنی بر اینکه چه تعداد از مردم کره جنوبی ازدواج نکرده یا بچه دار نشده اند، وجود ندارد. اما سوابق آژانس ملی آمار نشان می‌دهد که در سال گذشته حدود 193000 ازدواج در کره جنوبی رخ داده است که نسبت به اوج 430000 ازدواج در سال 1996 کاهش یافته است. و اوج 1 میلیون در سال 1971. ارقام اخیر کمترین ارقام از زمانی بود که آژانس آمار شروع به جمع آوری چنین داده هایی در سال 1970 کرد.

جامعه کره جنوبی هنوز برای کسانی که بدون فرزند یا مجرد می مانند، اخم می کند.

ارقام سازمان ملل نشان می دهد که یک زن کره جنوبی به طور متوسط ​​در دهه های 1950 و 60 حدود 4 تا 6 فرزند، در دهه 1970 سه تا چهار فرزند و در اواسط دهه 1980 کمتر از دو فرزند به دنیا آورده است.