کتی هابز دموکرات، منکر انتخابات کری لیک را برای فرمانداری آریزونا شکست داد، پروژه های AP

در روزهای پایانی کمپین، لیک پس از پیشی گرفتن از هابز، پیشتاز طولانی مدت، در نظرسنجی ها، سوژه مورد توجه رسانه های ملی شد. برخی از استراتژیست های دموکرات حتی شروع به گمانه زنی در مورد لیک به عنوان یکی از رقبای آینده کاخ سفید کردند.

با گزارش تقریباً 98 درصد از حوزه‌ها، AP رقابت را برای هابز اعلام کرد، که با بیش از 20000 رأی در عصر دوشنبه بعد از اینکه مقامات آریزونا نزدیک به یک هفته را صرف جمع‌آوری آخرین دسته از برگه‌های رأی برای تعیین برنده کردند، پیشتاز شد. حاشیه پیروزی هابز بر لیک – مجری سابق اخبار فونیکس و مورد علاقه خاص دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق – کمتر از 1 درصد بود.

هابز در آن زمان گفت: «هیچ ادعایی مبنی بر تقلب گسترده رای دهندگان در آریزونا مطلقاً هیچ دلیلی ندارد.

آسوشیتدپرس پیش بینی کرد که کیتی هابز دموکرات با اختلاف اندکی بر کری لیک جمهوری خواه پیروز شده و فرماندار بعدی آریزونا می شود و اطمینان می دهد که یکی از برجسته ترین منکران انتخابات 2020 آمریکا بر رأی گیری سال 2024 در ایالت نوسانی نظارت نخواهد کرد.

کنترل قوه مقننه ایالتی نامشخص است. اگر جمهوری خواهان حتی یک مجلس را تشکیل دهند، احتمالاً در هر مرحله در برابر دستور کار هابز مقاومت خواهند کرد.

نامزد جمهوریخواه فرمانداری آریزونا، کری لیک، در یک گردهمایی مبارزاتی در کلیسای شهر رویا در 7 نوامبر 2022 در فینیکس، آریزونا، با هواداران صحبت می کند. (جان مور/گتی ایماژ)

دیوید اکسلرود، دستیار سیاسی ارشد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، به آکسیوس گفت: «اگر نامزدی را انتخاب کنید که مهارت های اجرای یک مجری تلویزیون محلی در بازار اصلی و فلسفه و تفکر استیو بنن را داشته باشد، این ترکیبی قوی و خطرناک است. ماه گذشته. “به ایتالیا نگاه کن.”

صرف نظر از این، لیک بایدن را به عنوان یک «احمق نامشروع» مورد حمله قرار داد که تنها به این دلیل که انتخابات «دزدیده و فاسد» بود، رئیس جمهور است. او تقریباً تمام تئوری‌های توطئه نادیده گرفته شده در سال 2020 را بدون عذرخواهی ترویج کرد. سال‌ها بعد، او ادامه داد. مطالبه کردن عدم تایید نتیجه آریزونا. او در آستانه برگزاری انتخابات مقدماتی خود گفت: «ما در حال شناسایی سرقت هایی هستیم که در جریان است. “اگر ما برنده نشویم، تقلب هایی در جریان است.”

در جورجیا – ایالتی که در سال 2020 تقریباً به اندازه آریزونا نزدیک بود – برایان کمپ، فرماندار جمهوری خواه پس از مقاومت در برابر تلاش های ترامپ برای براندازی آن انتخابات، تقریباً 8 امتیاز برنده شد. در اوهایو، فرماندار جمهوری خواه مایک دی واین، که مدت هاست رئیس جمهور سابق را در دستان خود نگه داشته است، بیش از 25 امتیاز برای انتخاب مجدد پیشی گرفت.

اما هیچ یک از 24 چالش ثبت شده در Maricopa، بزرگترین شهرستان ایالت، در دادگاه تایید نشد. ممیزی های متعدد (از جمله شمارش خصوصی که توسط حامیان ترامپ تامین شده است) هیچ مدرکی دال بر تقلب پیدا نکردند. در واقع، ممیزی حزبی حزب جمهوری خواه در نهایت 360 رای حاشیه پیروزی جو بایدن را افزایش داد.

کتی هابز، نامزد دموکرات برای فرمانداری آریزونا، در یک مهمانی شبانه انتخابات میان دوره ای ایالات متحده در سال 2022 در فینیکس، آریزونا، ایالات متحده، 8 نوامبر 2022 واکنش نشان داد. (جیم اورکوهارت/ رویترز)

نظرسنجی های اولیه خروج از آریزونا این خوانش را تقویت می کند. هابز در میان مستقل‌ها – که با 40 درصد سهم بیشتری از رای‌دهندگان آریزونا را تشکیل می‌دهند، نسبت به دموکرات‌ها (27 درصد) یا جمهوری‌خواهان (33 درصد) – با اختلاف 52 تا 45 درصد، لیک را شکست داد. به طور معمول، حزب رئیس جمهور در سال های میان دوره ای، مستقل ها را با دو رقمی از دست می دهد. هابز در میان میانه روهایی که خود را میانه رو توصیف می کنند – 42 درصد از رای دهندگان آریزونا – با 20 درصد برنده شد.

هابز به عنوان پیشتاز وارد رقابت فرمانداری شد و تا ماه اوت به طور میانگین 7 درصد لیک را رهبری کرد.

با این حال، در هفته‌های پایانی مبارزات انتخاباتی، لیک – که توسط بادهای دنباله‌دار ملی و انتخاب هابز برای عدم رویارویی با او در یک مناظره به پیش رانده شد – در نظرسنجی‌ها از رقیب خود پیشی گرفت. دموکرات‌های محلی و ملی شروع کردند به یادداشت هابز به‌عنوان بسیار مطیع و ملایم‌تر برای پیروزی.

کتی هابز دموکرات، منکر انتخابات کری لیک را برای فرمانداری آریزونا شکست داد، پروژه های AP

اما در نهایت این لیک بود که کوتاه آمد.

با این حال، لیک اکنون هفتمین نامزد همسو با ترامپ است که در رقابت شدید فرمانداری امسال، پس از شکست های مشابه در میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا، مین، نیویورک و کانزاس، شکست خورده است. این واقعیت که او با استعدادترین گروه در نظر گرفته می شد، نشانه دیگری است که جمهوری خواهان در سال 2022 با نامزد کردن برندهای آتشین MAGA به جای محافظه کاران جریان اصلی، فرصت بزرگی را ایجاد کردند.

هابز به عنوان فرماندار – یک مددکار اجتماعی که قبلاً هشت سال را در مجلس قانونگذاری آریزونا گذرانده بود، از جمله مدتی به عنوان رهبر دموکرات سنای ایالت – متعهد شده است که ممنوعیت ایالتی قبل از روئه برای همه سقط جنین‌ها به جز موارد ضروری برای محافظت از سلامت یا زندگی را لغو کند. از مادر او همچنین قول داده است که برای آموزش داوطلبانه پیش دبستانی، مهدکودک تمام روز، اعتبار مالیاتی سالانه برای کودکان و یک برنامه دائمی کمک به مراقبت از کودکان برای خانواده‌های کارگر فشار بیاورد.

نامزد جمهوریخواه فرمانداری آریزونا، کری لیک، در یک گردهمایی مبارزاتی در کلیسای شهر رویا در 7 نوامبر 2022 در فینیکس، آریزونا، با هواداران صحبت می کند.  (جان مور/گتی ایماژ)

کتی هابز، نامزد دموکرات برای فرمانداری آریزونا، در یک مهمانی شبانه انتخابات میان دوره ای ایالات متحده در سال 2022 در فینیکس، آریزونا، ایالات متحده، 8 نوامبر 2022 واکنش نشان داد. (جیم اورکوهارت/ رویترز)

و با وجود فضای سیاسی بسیار مساعد و رای‌دهندگان آریزونا که در سال‌های میان‌دوره‌ای متمایل می‌شوند، لیک عملکرد بسیار ضعیفی از فرماندار فعلی دولت جمهوری‌خواه، داگ دوسی، که دو بار با اختلاف دو رقمی برنده این مقام شد، داشت.

از سال آینده، هابز در موقعیتی خواهد بود که به شکل‌دهی قوانین انتخاباتی ایالت کمک کند – و مانع از هر گونه تلاش مجلس قانونگذاری جمهوری‌خواه برای سخت‌تر کردن رأی‌گیری (یا آسان‌تر کردن لغو انتخابات 2024) شود.

بنابراین، شاید ماندگارترین تأثیر هابز در منطقه ای باشد که او به عنوان وزیر امور خارجه نشان خود را نشان داد. پس از انتخابات 2020، فعالان و قانونگذاران جمهوری خواه راست افراطی آریزونا به سختی تلاش کردند تا 10457 رای از دست رفته ترامپ را جبران کنند – کمترین اختلاف در بین هر ایالتی در این کشور.

هابز گفته است که می خواهد فهرست رای دهندگان را با استفاده از پایگاه داده ملی تغییر آدرس پاک کند. تامین مالی حسابرسی های محدود کننده ریسک برای انتخابات آینده؛ و اجباری کردن حسابرسی غیرحزبی پس از انتخابات. او همچنین امیدوار است که با ثبت نام در همان روز و رای گیری حضوری زودهنگام که تا آخر هفته قبل از روز انتخابات ادامه دارد، دسترسی به رای را گسترش دهد.





منبع

در همین حال، در نوادای همسایه، جو لومباردو جمهوری‌خواه توانست تا حدودی با به دست آوردن رأی‌دهندگان مستقل، فرماندار دموکرات، استیو سیسولاک را برکنار کند. بر خلاف لیک، لومباردو بارها تاکید کرد که رقابت 2020 تقلب و دزدیده نشده است، در حالی که از توصیف ترامپ به عنوان یک رئیس جمهور “بزرگ” خودداری می کند.