«کتاب بازی» ترامپ برای براندازی انتخابات

بورز آریزونا داستان هایی از مردم بیرون از خانه اش با بلندگو و مردی با تفنگ که همسایه اش را به صورت شفاهی تهدید می کرد، تعریف کرد. او وقتی از دخترش صحبت می کرد که به گفته او “به شدت بیمار است” اشک می ریخت و همسرش با ازدحام مردم در بیرون ناراحت می شد.

رافن اسپرگر گفت که او و تیمش «تک تک ادعاها» و «حفره‌های خرگوش» را که ترامپ و متحدانش به مقامات انتخابات ایالتی ارائه کردند، زیر پا گذاشتند. اما ترامپ آن را نمی پذیرد. او به Raffensperger گفت که این فقط می تواند عدم صداقت یا بی کفایتی باشد که آنها نمی توانند مقدار لازم رای را پیدا کنند.

راستی باورز، رئیس مجلس نمایندگان ایالت جمهوری خواه آریزونا، که شخصاً در این جلسه شهادت داد، در مورد تماس های تلفنی ترامپ و متحدانش صحبت کرد که از او می خواستند رأی دهندگان قانونی آریزونا را تایید کند و آنها را جایگزین کند. باورز گفت که او بارها از وکلای ترامپ خواسته است تا شواهدی دال بر تقلب گسترده ارائه دهند، اما آنها هرگز ارائه نکردند.

“آنها کار خود را انجام دادند”

این هیئت به روایتی فشرده ادامه می‌دهد، زیرا به افکار عمومی آمریکا می‌گوید که تلاش‌های ترامپ برای براندازی شکست مستقیماً به خشونت در ساختمان کنگره در 6 ژانویه منجر شد، زمانی که صدها نفر از حامیان او به ساختمان کنگره نفوذ کردند و صدور گواهینامه را قطع کردند. از پیروزی بایدن

جوسلین بنسون، وزیر امور خارجه میشیگان، در مورد اینکه چگونه یک شب پس از انتخابات، هنگامی که فرزندش را به رختخواب می‌سپرد، وقتی صدای معترضان را در خارج از خانه‌اش شنید، چگونه شکمش فرو رفت. او فکر می کرد که آیا آنها اسلحه دارند یا می خواهند به خانه او حمله کنند. بنسون که نمی دانست چه اتفاقی قرار است بیفتد، گفت: “این ترسناک ترین لحظه بود.”

شدیدترین فشار ترامپ در گرجستان بود، جایی که بایدن پس از سال‌ها پیروزی حزب جمهوری‌خواه در ریاست‌جمهوری در این ایالت، با اختلاف کمی پیروز شد. برد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا و گیب استرلینگ، معاونش، در مورد تبدیل شدن به دو هدف اصلی رئیس جمهور در حالی که او تئوری های توطئه را مطرح می کرد و آنها حاضر به عقب نشینی از فشارهای او نشدند، شهادت دادند.

حتی پس از اینکه کاتلر از آنها خواست توقف کنند، تماس ها ادامه یافت. جولیانی در یکی از پیام‌ها گفت: «می‌دانم که نمی‌خواهی با من صحبت کنی».

استرلینگ گفت که رقابت با اظهارات دروغ ترامپ مانند “بیل در تلاش برای خالی کردن اقیانوس” بود. او گفت که نمی تواند حتی برخی از اعضای خانواده اش را متقاعد کند که نتیجه انتخابات معتبر است.

در ابتدای جلسه، تامپسون به یک بن بست در نیومکزیکو اشاره کرد که در آن مقامات GOP در یکی از شهرستان ها از تایید انتخابات در هفته های اخیر به دلیل نگرانی های نامشخص در مورد سیستم های رای گیری Dominion خودداری کردند. ماشین‌های رای‌گیری ابتدا به‌طور بی‌اساس توسط برخی از وکلای ترامپ هدف قرار گرفتند، زیرا آنها دروغ‌هایی را درباره تقلب گسترده رای‌دهندگان در انتخابات 2020 منتشر کردند. یکی از مقامات نیومکزیکو اخیرا به دلیل ورود به محوطه کاپیتول در جریان شورش 6 ژانویه محکوم شد.

یکی دیگر از مقامات میشیگان، رهبر اکثریت سنا، مایک شیرکی، به کمیته درباره دریافت 4000 پیامک پس از انتشار شماره تلفن ترامپ به صورت آنلاین گفت. کاتلر، رئیس مجلس پنسیلوانیا، گفت که اطلاعات او به صورت آنلاین نیز فاش شده است و باعث شد که معترضان زمانی که پسر 15 ساله اش در خانه تنها بود در خانه او حاضر شوند.

در این جلسه همچنین بررسی شد که تهدیدهای ترامپ چگونه مقامات دولتی را در معرض خطر قرار می دهد.

رئیس کمیته، بنی تامپسون، نماینده می سی سی پی، درباره ترامپ و متحدانش گفت: «فشار دادن به کارمندان دولتی برای خیانت به سوگندهایشان بخش اساسی کتاب بازی بود. و تعداد انگشت شماری از مقامات انتخاباتی در چندین ایالت کلیدی بین دونالد ترامپ و فروپاشی دموکراسی آمریکایی قرار گرفتند.

این کمیته صدای تماس را پخش کرد که در آن ترامپ از مقامات آنجا خواست «11780 رای بیابند که می تواند ایالت را برای جلوگیری از پیروزی بایدن در انتخابات تغییر دهد.

تمرکز بر گرجستان

باورز گفت که هیچ راه قانونی برای اجرای چنین درخواستی وجود ندارد و به آنها گفته است که هیچ کاری غیرقانونی برای ترامپ انجام نخواهد داد. باورز در پاسخ گفت: «شما از من می‌خواهید کاری خلاف سوگندم انجام دهم و من سوگند خود را نمی‌شکنم».

تامپسون گفت: «دروغ از بین نرفته است. این نهادهای دموکراتیک ما را فاسد می کند. افرادی که به این دروغ معتقدند اکنون به دنبال مناصب اعتماد عمومی هستند. و همانطور که در نیومکزیکو دیده‌ایم، سوگند آنها به افرادی که به آنها خدمت می‌کنند در جایگاه دومی قرار می‌گیرد و به دروغ بزرگ می‌رسد.»

لیزا ماسکارو و فرنوش امیری نویسندگان آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشتند.



Source link

شاهدان در جلسه سه‌شنبه، همه مقامات دولتی بودند که مستقیماً تحت لابی‌گری ترامپ قرار گرفتند یا پس از اینکه ترامپ میلیون‌ها نفر از پیروان خود را متقاعد کرد – بدون هیچ مدرکی – که واقعاً در انتخابات پیروز شده، نه باخت، تهدیدهایی برای انجام وظایف خود دریافت کردند.

“دروغ از بین نرفت”

رافنسپرگر گفت: «رای برای یافتن وجود نداشت.

تهدید برای مقامات دولتی

واشنگتن (AP) – یک کمیته منتخب مجلس نمایندگان که در مورد شورش در 6 ژانویه 2021 تحقیق می کند، به کمپین فشار دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بر مقامات ایالتی و محلی برای لغو شکست خود در انتخابات 2020 روی آورده است.

سایر مقامات ایالتی در شهادت های ضبط شده داستان های مشابهی را بیان کردند. برایان کاتلر، رئیس مجلس پنسیلوانیا گفت که از رودی جولیانی وکیل ترامپ و دیگر دستیاران ترامپ تماس های مکرری دریافت کرده است، اما او از پاسخ دادن به آنها خودداری کرده است.

آنها بعداً پس از فشار مقامات دولتی و دادگاه ها به تأیید نتایج رأی دادند.

___

در چهارمین جلسه استماع خود در ماه جاری، این هیئت در حال بررسی این موضوع است که چگونه ترامپ بر روی چند ایالت نوسانی تمرکز کرده است و مستقیماً از مقامات خواسته است تا پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را تایید کنند یا برای خود رای بیشتری بیابند. این بخشی از یک طرح بزرگ‌تر بود که شامل ده‌ها شکایت، فشار بر مقامات وزارت دادگستری و در نهایت لابی‌گری با مایک پنس معاون رئیس‌جمهور برای رد پیروزی بایدن در شمارش انتخابات کنگره در 6 ژانویه بود.