کاوش در متهمان در محاکمه سوگند داران

او به سرعت افزود: “پس وظیفه ما به عنوان آمریکایی است که برای حقوق خود بجنگیم، بکشیم و بمیریم.”

دلیل خوبی بود: شواهد دولت نشان می دهد که رودز نیروی مرکزی بود که گروه راست افراطی را به نادیده گرفتن نتایج انتخابات 2020 و در نهایت تلاش برای جلوگیری از انتقال قانونی قدرت ریاست جمهوری از دونالد ترامپ به جو بایدن سوق می داد.

هیئت منصفه در نهایت شواهدی را می شنود که نشان می دهد هارلسون تفنگ ها را به مسافرخانه ای در آرلینگتون، ویرجینیا، به عنوان بخشی از یک به اصطلاح “نیروی واکنش سریع” آورده است که برای هجوم به واشنگتن و کمک به نگهبانان سوگند در کنگره در صورت مشکل پیش آمد طراحی شده است.

توماس کالدول

پیام‌های فیس‌بوک نشان می‌دهد که تقریباً در همان زمان، مگز ادعا کرد که یک “ائتلاف” بین نگهبانان سوگند و سایر گروه‌های راست افراطی – از جمله پسران مغرور و بخش فلوریدا از جنبش شبه‌نظامیان سه درصد سازماندهی کرده است. در حالی که به نظر می‌رسد بیشتر برنامه‌ریزی‌ها حول محور تلاش‌ها برای مبارزه با فعالان چپ‌گرای آنتی‌فا بوده است، که انتظار می‌رفت حامیان ترامپ را در 6 ژانویه آزار دهند، مگز درباره آوردن گرز، ماسک‌های ضد گاز و باتوم به واشنگتن برای تظاهرات آن روز بحث کرد.

او به چند نفر از اعضای گروه اجازه داد در ملک 30 هکتاری او در بریویل، ویرجینیا بمانند، در حالی که آنها در به اصطلاح راهپیمایی میلیونی MAGA در 14 نوامبر 2020 شرکت کردند.

او در نوامبر 2020 به یکی از همکارانش نوشت: «ممکن است هنوز رئیس جمهور ما باشد. اگر او باشد، شیوه زندگی ما آنطور که می دانیم به پایان رسیده است».

اما همانطور که محاکمه در چند هفته آینده آشکار می شود، کانون توجه متهمان همکار رودز قرار می گیرد: کلی مگز، کنت هارلسون، جسیکا واتکینز و توماس کالدول. داستان‌های آن‌ها نشان می‌دهد که چگونه این گروه نقش برجسته‌ای در تلاش برای حفظ ترامپ در کاخ سفید علی‌رغم شکست او در انتخابات ایفا کرد.

وکلای هارلسون ترجیح دادند که بیانیه افتتاحیه را به هیئت منصفه ایراد نکنند، اما آنها گفته اند که او نمی دانست که نگهبانان سوگند قصد هجوم به کاپیتول را داشتند و فقط برای شرکت در کار امنیتی گروه به واشنگتن رفته بود. نیروهای واکنش سریع نیز هرگز سلاح های خود را از ویرجینیا به واشنگتن نیاوردند.

سپس، پیش از برگزاری دومین تظاهرات طرفدار ترامپ در شهر در 12 دسامبر، کالدول – فردی که خود را “مرد اطلاعاتی سرسخت” توصیف می کرد – یک “برنامه عملیاتی” نوشت و به هموطنانش توصیه کرد “سلاح های ضربتی” و احتمالاً سلاح گرم بیاورند. به رویداد او نوشت، اسلحه ها و هر گلوله آنها باید قبل از جمع آوری کاملاً پاک شود و پس از استفاده دور انداخته شود.

هنگامی که هفته گذشته محاکمه توطئه فتنه انگیز پنج عضو شبه نظامیان سوگند در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در واشنگتن آغاز شد، دادستان ها بیشتر توجه خود را بر بنیانگذار و رهبر این سازمان، استوارت رودز متمرکز کردند.

اما اطلاعات زیادی در مورد فعالیت ها یا اعتقادات هارلسون در هفته های منتهی به 6 ژانویه در دست نیست، تا حد زیادی به این دلیل که او هیچ حساب کاربری در رسانه های اجتماعی نداشت و بیشتر پیام های تلفن همراه خود را پس از خروج محافظان سوگند از واشنگتن در آن روز حذف کرد.

در 6 ژانویه 2020، حامیان رئیس جمهور دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در واشنگتن حمله کردند. (کنی هولستون/نیویورک تایمز)

مگز، یک فروشنده خودرو از دانلون، فلوریدا، شهر کوچکی در شمال تمپا، در 6 ژانویه رهبر بخش فلوریدا نگهبانان سوگند بود که دو هفته قبل از رئیس قبلی آن، مایکل آدامز، این سمت را به عهده گرفت. آدامز که هفته گذشته در دادگاه شهادت داد، گفت که در اعتراض به زبان خشونت آمیز روزافزون رودز، از جمله درخواست برای “جنگ خونین” علیه دولت بایدن، از سمت خود استعفا داده است.

کالدول، یک افسر سابق نیروی دریایی که زمانی دارای مجوز فوق سری بود، با وجود اینکه او یکی از اعضای حقوق بگیران سوگندنامه نبود، پس از انتخابات درگیر هر یک از رویدادهای نگهبانان سوگند در واشنگتن بود.

به عنوان یک زن تراجنسیتی، واتکینز ممکن است جالب ترین داستان شخصی هر یک از متهمان سوگند را داشته باشد، و وکیل او، جاناتان کریسپ، هفته گذشته در بیانیه افتتاحیه خود گفت که قصد دارد از آن برای انسانی کردن او برای هیئت منصفه استفاده کند.

در اینجا نگاهی به هر یک از آنها و آنچه که هیئت منصفه ممکن است در مورد نقش های فردی آنها در توطئه حمله به کاپیتول و برهم زدن روند دموکراتیک در 6 ژانویه 2021 بشنوند، آورده شده است.

دادستان ها می گویند دو روز قبل از حمله به کنگره، مگز هارلسون، یک جوشکار و کهنه سرباز ارتش از تیتوسویل، فلوریدا را به عنوان رهبر “تیم زمینی” خود معرفی کرد.

از همان ابتدا، مگز که از نتایج انتخابات خشمگین شده بود، بر اساس پیام‌های فیسبوکی که توسط دولت ضبط شده بود، به نظر می‌رسید آماده پیوستن به این جدال است. و پس از اینکه ترامپ در 19 دسامبر 2020 توییتی را منتشر کرد و حامیان خود را به یک تظاهرات “وحشیانه” در واشنگتن در 6 ژانویه دعوت کرد، مگز با شور و شوق واکنش نشان داد.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

در 6 ژانویه 2020، حامیان رئیس جمهور دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در واشنگتن حمله کردند. (کنی هولستون/نیویورک تایمز)

کنت هارلسون

در حالی که جزئیات نامشخص است، کریسپ گفت که واتکینز گذراندن سال‌ها در سازمان‌های ابرمرد مانند ارتش و نگهبانان سوگند را دشوار می‌دانست.

با نزدیک شدن به 6 ژانویه، کالدول مسئولیت جمع آوری “نیروی واکنش سریع” مسلح را که در مسافرخانه کامفورت در آرلینگتون، ویرجینیا مستقر می شد، به عهده گرفت. شواهد نشان می‌دهد که در یک مقطع، او طرحی را برای استفاده از یک قایق برای حمل سلاح از رودخانه پوتوماک به همکار خود در کاپیتول در نظر گرفت.

جسیکا واتکینز

در 6 ژانویه، مگز بخشی از یک “پشته” به سبک نظامی بود که وارد سمت شرقی ساختمان کنگره شد و به گفته دادستان ها، در جستجوی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان از طریق روتوندا به سمت مجلس نمایندگان حرکت کرد. همانطور که انتظار می‌رفت رودز در دادگاه شهادت دهد، احتمالاً می‌گوید که مگز با رفتن به داخل ساختمان «ماموریت» را ترک کرد و این کار را بدون دستور هیچ یک از رهبران سوگند انجام داد.

اعضای هیئت منصفه احتمالاً خواهند شنید که چگونه هارلسون با یکی از “پشته های” نظامی وارد ساختمان شد و در جستجوی پلوسی به مگز پیوست.

مگز همچنین نقش مهمی در به دست آوردن وظیفه نگهبانان سوگند در تامین امنیت راجر استون، مشاور سیاسی قدیمی ترامپ، که قرار بود در گردهمایی های 5 و 6 ژانویه سخنرانی کند، ایفا کرد. وکلای این گروه از امنیت استفاده کرده اند. این کار به عنوان بخشی از استراتژی دفاعی آنها بود، که نشان می‌دهد نگهبانان سوگند برای حمله به ساختمان کنگره به واشنگتن نرفتند، بلکه برای محافظت از مقامات طرفدار ترامپ به واشنگتن رفتند.

کلی مگس

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

در 6 ژانویه، واتکینز از یک برنامه واکی تاکی دیجیتالی به نام Zello برای برقراری ارتباط با همکار خود و ده‌ها نفر دیگر که در همان کانال بودند، استفاده کرد. دادستان ها قصد دارند ضبط شده ای از صحبت های خود را برای هیئت منصفه پخش کنند و یک گزارش واقعی و واقعی از راهپیمایی واتکینز به سمت ساختمان کنگره و ورود به ساختمانی ارائه کنند که در آن توپ های رنگی و نارنجک های شوکر پلیس با او روبرو شد.

او همه ما را به کاپیتول فراخواند و از ما می خواهد که آن را وحشی کنیم!!! او نوشت. “آقا بله قربان!! ما به دی سی می رویم.»

واتکینز، کهنه سرباز ارتش و صاحب بار از روستایی اوهایو، شبه نظامیان خود را در آن ایالت اداره می کرد و در حوالی زمان انتخابات به محافظان سوگند پیوست. اسناد دادگاه می‌گویند که او نیز مانند سایر اعضای گروه، از نتایج انتخابات ناراحت بود و دورنمای ریاست جمهوری بایدن را “یک تهدید وجودی” می‌دانست.