کانیه وست می گوید پیراهن «زندگی سفید مهم است» را به دلیل «ارتباط با خدا» و «درخشش» پوشیده است.

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع

این خواننده رپ گفت که او “غریزه ای” برای پوشیدن این پیراهن دارد که به نظر او “خنده دار” است.

  • در یک مونولوگ از هم گسیخته، وست تصمیم خود را برای پوشیدن پیراهن «زندگی‌های سفید مهم است» با اسکیت‌باز روی یخ تونیا هاردینگ که در سال 1991 تریپل اکسل را فرود آمد، مقایسه کرد.

    اما وست پیشنهاد کرد که این عبارت بحث برانگیز است زیرا جامعه می‌خواهد جامعه سیاه‌پوستان را «جدا کند».

    پس از اینکه خواننده رپ در یک پست اینستاگرامی که اکنون حذف شده است به طور علنی از کارفا جانسون و لباس او انتقاد کرد، حدید او را “قلدر و شوخی” نامید.

    او به کارلسون گفت که این خواننده رپ که اکنون با نام Ye شناخته می شود، این پیراهن را در نمایش مد Yeezy خود در هفته مد پاریس در روز دوشنبه به تن کرد و جنجال برانگیخت در فضای مجازی و در حلقه خودش.

    کانیه وست روز پنجشنبه در مصاحبه ای تقریبا یک ساعته با تاکر کارلسون، پیراهن «زندگی سفید مهم است» را که اوایل این هفته پوشیده بود، خطاب کرد و به مجری فاکس گفت که فکر می کند این لباس «خنده دار» است.

    او گفت: “من کارهای خاصی را از روی یک احساس انجام می‌دهم. من فقط انرژی را هدایت می‌کنم، احساس درستی می‌کنم.” “این با استفاده از غریزه درونی، ارتباط با خدا، و فقط درخشندگی است.”

    کانیه وست در مصاحبه ای به پیراهن “زندگی سفید مهم است” که اوایل این هفته پوشیده بود پرداخت.

  • اتحادیه ضد افترا گفته است که این عبارت مفاهیمی عمیقاً نژادپرستانه دارد و به عنوان یک شعار توسط برخی گروه های برتری طلب سفیدپوست استفاده شده است.

    اما وست گفت که برایش اهمیتی نمی‌دهد که دیگران در مورد انتخاب‌های مد یا دیدگاه‌های سیاسی‌اش چه فکر می‌کنند و به کارلسون گفت که “غریزه‌ای” برای پوشیدن این پیراهن دارد.

    وست گفت: «پاسخ به این که چرا من «زندگی سفیدها مهم است» را روی پیراهن پوشیدم این است که آنها این کار را می کنند.

  • وست گفت: “فقط یک مرد سیاهپوست که چیزهای بدیهی را بیان می کند.”

    کانیه وست در حالی که کوله‌پشتی روی شانه‌اش آویزان است از یک پیاده‌رو راه می‌رود

    وست گفت: دیشب یک نفر با من تماس گرفت و گفت هر کسی که پیراهن «زندگی سفید مهم است» را بپوشد، چراغ سبز می گیرد. “این یعنی کتک زدن.”

    وست گفت: «پاسخ به این که چرا من روی پیراهن نوشتم «زندگی سفیدها مهم است» این است که آنها این کار را می کنند. “این چیز بدیهی است.”

    کانیه وست.تصاویر گاتهام/جی سی

    • در طول مصاحبه، وست همچنین به گابریلا کارفا جانسون، سردبیر Vogue و جیجی حدید اشاره کرد که علناً از پوشیدن این پیراهن و نمایش آن در فشن شوی YZYSZN9 خود در پاریس انتقاد کرد.

      وست همچنین به کارلسون گفت که پدرش که یک پلنگ سیاه سابق بود، در مورد این پیراهن به او پیام داد و گفت که فکر می کند خنده دار است.

      Karefa-Johnson انتخاب های وست را “خطر” خواند، زیرا این پیام “حبس دسته جمعی، قتل دسته جمعی، در واقع حتی ظهور برده داری را توجیه می کند.”