کامالا هریس درباره سقط جنین صحبت می کند و از رای دهندگان در میلواکی درخواست می کند

بر اساس سرشماری سال 2020، حدود 7.6 درصد از جمعیت ویسکانسین اسپانیایی یا لاتین تبار هستند. بیشترین تمرکز در میلواکی است و به شهرستان‌های کنوشا و راسین نزدیک می‌شود.

اورتیز گفت که برای جمهوری خواهان و دموکرات ها رای داده است، اما فقط در انتخابات ریاست جمهوری رای می دهد. دلیل او ساده است و نشان‌دهنده چالشی است که هر دو حزب برای بسیج رای‌دهندگان در سال جاری با آن روبرو هستند: “من فکر می‌کنم هر کسی که در صدر قرار دارد، همه چیز را کنترل می‌کند. مهم نیست هر کسی که می‌خواهد چه کار کند اگر باید از مردم بزرگ بپرسد.”

هریس همچنین از جمهوری‌خواهانی که قوانینی را که رای دادن را دشوارتر می‌کنند و از «ممیزی‌های ساختگی» در نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 حمایت می‌کنند، مقصر دانست.

در این چرخه انتخابات، هر دو حزب تلاش های خود را بر جلب حمایت رای دهندگان لاتین تبار در میلواکی، بزرگترین پایگاه دموکرات ها در ایالت متمرکز کرده اند.

با این حال، طبق گزارش AP VoteCast، در سال 2020، لاتین تبارها حدود 3 درصد از رای دهندگان ویسکانسین را تشکیل می دادند. این رقم نشان می دهد که تعداد زیادی از لاتین تبارهای واجد شرایط به حمایت از هیچ یک از احزاب رأی نمی دهند.

هریس همچنین در جلسه انجمن دادستان های کل دموکرات صحبت کرد و از آنها خواست تا برای حقوق سقط جنین و علیه کسانی که او آنها را “افراط گرا و به اصطلاح رهبران” می نامد که تلاش می کنند رای دادن را دشوارتر کنند، “مقابله کنند”.

هریس، دادستان کل دموکرات، جاش کال را که برای انتخاب مجدد در نوامبر در نظر گرفته است، به دلیل طرح دعوی برای به چالش کشیدن ممنوعیت سقط جنین در ویسکانسین در سال 1849 که هیچ استثنایی برای تجاوز جنسی یا زنای با محارم ندارد، متمایز کرد.

جمهوری‌خواهان در ویسکانسین لوایح متعددی را تصویب کرده‌اند که رأی‌گیری غایب را دشوارتر می‌کرد، اما اورز همه آنها را وتو کرد. جمهوری خواهان همچنین تحقیقاتی را در مورد انتخابات 2020 تایید کردند که هیچ مدرکی برای زیر سوال بردن پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در ایالت به دست نیاورد. رابین ووس، رئیس مجلس، ماه گذشته بازپرس، قاضی سابق دادگاه عالی ویسکانسین، مایکل گیبلمن را اخراج کرد.

____

اسکات بائر، نویسنده آسوشیتدپرس، در این گزارش از مدیسون مشارکت داشت. او را در توییتر دنبال کنید https://twitter.com/sbauerAP و Harm Venhuizen را دنبال کنید https://twitter.com/HarmVenhuizen. Venhuizen یکی از اعضای سپاه برای Associated Press/Report for America Statehouse News Initiative است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل پنهان گزارش دهند.





منبع

پریا سامسوندار، مدیر ارتباطات حزب جمهوری خواه در غرب میانه گفت: «جامعه اسپانیایی تبار هم از نظر مالی و هم از نظر اجتماعی بسیار محافظه کار است. او افزود که تلاش‌ها و رویدادهای مرکز اجتماعی تاکنون در جذب رای‌دهندگان لاتین تبار به حزب جمهوری‌خواه موفق بوده است.

RNC بیش از یک سال پیش مرکز جامعه اسپانیایی زبان خود را در میلواکی به عنوان بخشی از تلاش‌های سراسری برای دستیابی به رأی دهندگان اقلیت افتتاح کرد و از ژوئن رویدادهای «صداقت انتخاباتی» را در آنجا برگزار می‌کند که هدف آن جذب ناظران نظرسنجی حزبی است.

اما علی‌رغم تلاش‌های حزب، فقط یک مایل آنطرفتر در یک کافه و رستوران پورتوریکویی کوچک در سمت جنوبی، رأی‌دهندگان اطلاعات کمی از مرکز اجتماعی اسپانیایی‌ها یا کسانی که امسال در رأی‌گیری بودند، نداشتند.

معاون رئیس جمهور همچنین با دانشجویان دیدار کرد و به طور خصوصی با رهبران محلی لاتین تبار در دانشگاه ویسکانسین-میلواکی دیدار کرد تا به دو گروهی که همیشه رای نمی دهند، انرژی بدهد.

هریس گفت: «امروز، ملت ما با تهدیدهای زیادی برای حقوق و آزادی‌های ما مواجه است و ما باید متحد باشیم.»

میلواکی (AP) – معاون رئیس جمهور کامالا هریس روز پنجشنبه با دانشجویان کالج و رهبران لاتین تبار در میلواکی دیدار کرد، دیداری که هدف آن انرژی بخشیدن به رای دهندگان درست کمتر از هفت هفته قبل از انتخاباتی بود که در آن فرماندار دموکرات تونی اورز و سناتور جمهوریخواه ایالات متحده ران جانسون در آن حضور دارند. برگه رای

خوان اورتیز از پشت یک نانوایی مملو از شیرینی‌های سنتی پورتوریکویی گفت: «من واقعاً افرادی را که می‌دوند نمی‌شناسم، و گاهی فکر می‌کنم که هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

پیش از سفر هریس، رهبری جمهوری خواهان ایالتی و نامزد این حزب برای دادستانی کل، دولت بایدن را به دلیل افزایش نرخ تورم و جرم و جنایت محکوم کردند. آنها در مرکز جامعه اسپانیایی اسپانیایی کمیته ملی جمهوری خواه در سمت جنوبی میلواکی صحبت کردند.

او با تشویق گفت: «جاش، دولت ما پشت توست.