کاسپر رود با کسب امتیاز 55 شوت به نیمه نهایی یو اس اوپن راه یافت

نیویورک (AP) – کاسپر رود ادعا کرد که یک امتیاز 55 شوت برای پایان دادن به ست اول نیمه نهایی یو اس اوپن خود در حالی که در مقابل کارن خاچانوف برتری بزرگی داشت و برای پیروزی 7-6 (5)، 6-2، 5-7، 6-2 روز جمعه ادامه داد که او را در دومین گرند خود قرار داد. مسابقه عنوان قهرمانی اسلم سال.

او گفت: «احساس می‌کردم که این رالی طولانی را پشت سر گذاشته‌ایم، هر دو را حرکت می‌دادیم. من احساس کردم، “باشه، از دست دادن یک ست با این امتیاز دردناک است.” از طرف دیگر احساس کردم، “خوب، اکنون ما بسیار در حال حرکت هستیم، بیایید به راه خود ادامه دهیم.”

او امسال با رکورد فقط 14-13 در مهمترین رویدادهای این ورزش – 3-4 در نیویورک، جایی که بهترین نمایش قبلی او حضور در دور سوم در سال 2020 بود – وارد شد – سپس باید در مسابقات آزاد استرالیا حضور داشته باشد. ژانویه پس از پیچاندن مچ پای خود در تمرین روز قبل از شروع مسابقات.

هر چهار بازیکن نیمه نهایی مردان اولین بازی خود را در آن دور در نیویورک انجام می دادند. این اتفاق از سال 1881 در این رویداد رخ نداده بود، زمانی که کاملاً مجبور بود: این نسخه افتتاحیه چیزی بود که در آن زمان به عنوان مسابقات قهرمانی ایالات متحده شناخته می شد.

از آن به بعد؟ او در مسابقات اصلی در سال 2022 13-2 است.

خاچانوف نمی‌توانست رالی 55 شوت را در دوران حرفه‌ای خود به یاد بیاورد، و اگرچه از شکست دادن آن متنفر بود، اما در ابتدا با نحوه بازی او در پایان ست تشویق شد.

رود توسط پدرش، بازیکن حرفه‌ای سابق کریستین، مربیگری می‌شود و برنامه بازی در بیشتر روز در برابر خاچانوف رده‌بندی سی و یکم، یک روسی 6 فوتی 6 با یک سرویس قدرتمند که نیک کیرگیوس، نایب قهرمان ویمبلدون را حذف کرد، عالی عمل کرد. پنج ست در مرحله یک چهارم نهایی

رود بریک کرد و در ست دوم 2-1 پیش رفت و در راه بود. پس از اینکه خاچانوف در اواخر بازی سوم به اوج رسید تا اوضاع را کمی جذاب‌تر کند، رود در چهارمین مسابقه 2-1 پیش افتاد و یک برنده فورهند پایین خط را از کوچه دوبل خارج کرد.

پوشش بیشتر AP تنیس آزاد ایالات متحده: https://apnews.com/hub/us-open-tennis-championships و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

این نشان دهنده آخرین گام در یک حرکت واقعی رو به جلو برای رود در بازی گرند اسلم است.

خوب، او اینجاست، تنها چند ماه بعد به آن مرحله بازگشت. حریف او در این فینال روز یکشنبه شماره 3 کارلوس آلکاراز از اسپانیا یا شماره 26 فرانسیس تیافو از آمریکا خواهد بود. مانند رود، آلکاراز با شانس صعود به روز جمعه رفت تا جایگزین دانیل مدودف، قهرمان US Open 2021 در صدر جدول پس از مسابقات شود.

رود گفت: «بعد از رولان گاروس، البته بسیار خوشحال بودم، اما همچنین آنقدر متواضع بودم که فکر کنم این می تواند تنها پایان کار من باشد.»

___

برای کاهش تأثیر سرویس‌های خاچانوف، رود برای بازگشت، پشت خط پایه می‌ایستاد، سپس به دنبال تسلط بر تبادلات از خط پایه بود. رود از حرکت پاهای بی عیب و نقص برای دفاع پهلو به پهلو استفاده کرد و منافذی را برای ایجاد ضربه های عمیق به زمین یافت که می توانست امتیازات را به پایان برساند.

او با درخشش گاه به گاه، مانند برنده والی بالای شانه که او را 6-3 در تای بریک پیش انداخت، به میدان آمد. لحظاتی بعد، در سومین فرصت رود برای پایان دادن به آن ست، به امتیاز مسابقه رسید. این مسابقه 75 ثانیه به طول انجامید و 19 ضربه بیشتر از دومین رالی طولانی این دو هفته داشت که با یک بک هند پایین توسط رود به اوج رسید که در پاسخ با فورهند توری به پایان رسید.

وقتی پایان یافت، تماشاگران در استادیوم آرتور اشه نام او را صدا زدند: «روووود!» – و به نظر می رسید که به جای سلام کردن، هو می کنند.

رود، نایب قهرمان رافائل نادال در مسابقات آزاد فرانسه در ماه ژوئن، یک جوان 23 ساله از نروژ است که می تواند با کسب عنوان قهرمانی در فلاشینگ میدوز در روز یکشنبه، از شماره 7 به شماره 1 در رده بندی برسد.

بابا لبخند زد. بچه اش هر دو دستش را بالا برد و دو انگشتش را روی دست راستش گذاشت. می توانست فقط انگشت اشاره ای باشد که نشان دهنده شماره 1 باشد که به زودی می تواند در کنار نام او باشد.