کارگران راه آهن می گویند که این توافق نگرانی های مربوط به کیفیت زندگی را حل نمی کند

او از خانه خود در گلاسکو، مونتانا گفت: «اگر این گزینه را داشتم که یک روز مریض بگذرانم… هرگز در آن موقعیت قرار نمی‌گرفتم.

اینها از نوع معاوضه‌هایی است که کارگران راه‌آهن نگران آن هستند که پس از رای کنگره این هفته به تحمیل یک قرارداد برای جلوگیری از فاجعه اقتصادی ناشی از اعتصاب راه‌آهن، همچنان مجبور به انجام آن‌ها باشند. کارگران و اتحادیه های کارگری آنها می گویند که این معامله به اندازه کافی برای رفع نگرانی های کیفیت زندگی آنها انجام نداده و هیچ روز بیماری اضافه نکرده است.

پسرش را انتخاب کرد.

راه آهن موافقت کرد تا زمانی که حداقل 30 روز قبل برنامه ریزی شده باشد، سه روز بدون دستمزد برای مهندسان و راهبران ارائه دهد تا به نیازهای پزشکی رسیدگی کنند. آنها همچنین قول دادند که برای بهبود نحوه برنامه ریزی روزهای مرخصی معمولی مذاکره کنند تا به کارگران کمک کند بهتر بدانند چه زمانی مرخصی خواهند داشت.

راه‌آهن‌ها در پایان سه سال مذاکرات از اضافه کردن روزهای مریضی به قرارداد خودداری کردند، زیرا نمی‌خواستند بیش از آنچه که هیئت داوران ویژه منصوب شده توسط بایدن در تابستان امسال توصیه کرده بود، بپردازند. به علاوه، راه‌آهن‌ها می‌گویند که اتحادیه‌ها طی سال‌ها توافق کرده‌اند که مرخصی استعلاجی با حقوق را به نفع دستمزدهای بالاتر و مزایای کوتاه‌مدت از کارافتادگی که پس از چهار روز شروع می‌شود، کنار بگذارند.

پرزیدنت جو بایدن روز جمعه لایحه ای را برای جلوگیری از اعتصاب و مجبور کردن کارگران به پذیرش توافقاتی که رهبران اتحادیه در ماه سپتامبر انجام دادند، امضا کرد، حتی اگر چهار اتحادیه از 12 اتحادیه – که اکثریت کارگران راه آهن را شامل می شوند – به آنها رای دادند. گروه های تجاری هفته ها از بایدن خواسته بودند که مداخله کند.

می شنوید که وقتی در راه آهن استخدام می شوید، بعضی چیزها را از دست خواهید داد. اما قرار نیست شما همه چیز را از دست بدهید. “شما نباید دلتنگ بزرگ شدن فرزندانتان شوید. شما نباید لحظات مهم زندگی خانواده خود را از دست بدهید.»

اتحادیه ها می گویند که از مبارزه برای مرخصی استعلاجی با حقوق بیشتر دست نخواهند کشید، اما اکنون ممکن است باید منتظر مذاکرات بر سر قرارداد بعدی که از سال 2025 شروع می شود، بمانند.

برای شاف، او مطمئن نیست که آیا قرارداد جدید پیدا کردن یک روز مرخصی دیگر در سال آینده را برای پرداخت هزینه کاشت دندان مصنوعی در دهانش آسان‌تر می‌کند یا خیر.

رئیس گروه تجاری انجمن راه آهن آمریکا، ایان جفریز، اذعان کرد که «برای رسیدگی بیشتر به نگرانی‌های تعادل بین کار و زندگی کارکنان ما باید کارهای بیشتری انجام شود» اما او گفت که توافق‌های مصالحه‌ای که کنگره به تحمیل آنها رأی داد باید به ایجاد برنامه‌های بیشتر کمک کند. قابل پیش بینی است و در عین حال بیشترین افزایش درآمدی را که کارگران راه آهن در بیش از چهار دهه اخیر دیده اند، داشته اند.



منبع

شاف گفت که ناامیدکننده است، اما تعجب آور نیست که شاهد ورود کنگره برای حل و فصل اختلافات قرارداد قبل از ضرب الاجل جمعه آینده باشیم. قانون‌گذاران عادت کرده‌اند زمانی که راه‌آهن‌ها و اتحادیه‌های آن‌ها به آستانه اعتصاب می‌رسند – 18 بار از زمان تصویب قانون کار راه‌آهن در سال 1926 توسط اتاق بازرگانی ایالات متحده – به دلیل پیامدهای اقتصادی احتمالی، وارد عمل شوند و قراردادها را تحمیل کنند.

اوماها، نب (AP) – هنگامی که جاستین شاف، مدیر راه آهن BNSF، مجبور شد تابستان امسال از محل کار خود مرخصی بگیرد، مجبور شد یک انتخاب کند: به دندانپزشک مراجعه کند تا حفره دندان آسیاب خود را پر کند یا در یک مهمانی برای پسرش شرکت کند. تولد 7 سالگی

در طول شش سال گذشته، راه‌آهن‌های بزرگ تقریباً یک سوم مشاغل خود را با تعمیرات اساسی حذف کرده‌اند و کار را برای کسانی که باقی می‌مانند سخت‌تر کرده‌اند.

قراردادهای پنج ساله ای که کارگران راه آهن منعقد کردند شامل 24 درصد افزایش حقوق و 5000 دلار پاداش است. اما نگرانی‌ها در مورد نبود زمان مرخصی با حقوق و برنامه‌های سخت‌گیرانه که اتحادیه‌ها می‌گویند گرفتن یک روز مرخصی را برای کارگران سخت می‌کند، بر مذاکرات قرارداد غالب بود. اتحادیه های راه آهن می گویند که نتوانستند امتیازات بیشتری از راه آهن بگیرند زیرا شرکت های بزرگ می دانستند که کنگره مداخله خواهد کرد.

شاف گفت: “در نهایت تصمیم گرفتم روز را برای جشن تولد فرزندم مرخصی بگیرم. سپس وقتی بالاخره چهار، پنج، شش ماه بعد توانستم به دندانپزشکی بروم، دندان در آن مرحله برای ترمیم خیلی بد است. بنابراین من باید دندان را بکشم.»

بسیاری از کسب‌وکارها برای تحویل مواد خام و ارسال محصولات نهایی خود به راه‌آهن متکی هستند، بنابراین یک اعتصاب ریلی می‌تواند موجی فاجعه‌بار را در اقتصاد ایجاد کند. راه‌آهن‌های مسافری نیز دچار اختلال می‌شوند، زیرا بسیاری از آنها از مسیرهای متعلق به راه‌آهن باری استفاده می‌کنند.

اما برای مهندس بازنشسته جف کورتز، هنوز کارهای زیادی برای بازگرداندن کیفیت زندگی که قبل از ترک راه آهن در هشت سال پیش از آن لذت می برد، باید انجام شود. او شک دارد که کارگران راه آهن امروز بتوانند برای رویدادهای مهم خانوادگی در مدت کوتاهی مرخصی بگیرند، همانطور که وقتی فهمید پسرش درست قبل از کریسمس در سال 2009 در حال گرفتن دکترا است، مرخصی گرفت.