کارولینای شمالی چهلمین ایالتی شد که Medicaid را گسترش داد

نزدیک به 11 سال از زمانی که دیوان عالی حکم داد که ایالت ها مجبور به گسترش Medicaid – برنامه بیمه درمانی دولتی برای افراد کم درآمد – تحت قانون مراقبت مقرون به صرفه نیستند، می گذرد. تقریباً نیمی از ایالت‌ها منصرف شدند. اخیراً، ترقی خواهان به گسترش Medicaid در هفت ایالت کمک کرده اند – همه آنها با دولت های تحت کنترل جمهوری خواهان یا دارای دولت های تقسیم شده – با طرح مستقیم این سؤال برای رأی دهندگان. در نوامبر، داکوتای جنوبی توسعه Medicaid را از طریق صندوق رای پذیرفت.

اما واداشتن مقامات منتخب جمهوری خواه به کنار گذاشتن مخالفت خود با گسترش برنامه آسان نبوده است. آخرین ایالتی که مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان به گسترش Medicaid رای داد ویرجینیا در سال 2018 بود. فرماندار آن زمان یک دموکرات به نام رالف نورتام بود.

بیمارستان‌ها، به‌ویژه بیمارستان‌های روستایی که با مشکل مواجه هستند، مشتاق درآمد اضافی هستند که بازپرداخت Medicaid به همراه خواهد داشت. دولت فدرال 90 درصد از هزینه های بازپرداخت را تحت این توسعه بر عهده می گیرد و در کارولینای شمالی، بیمارستان ها 10 درصد دیگر را پرداخت خواهند کرد. ایالت برنامه Medicaid خود را اصلاح کرده است و آن را از یک برنامه هزینه در ازای خدمات به برنامه ای متکی بر مراقبت مدیریت شده – هدفی که جمهوری خواهان مدت ها به دنبال آن بودند- تغییر داده است.

امضای لایحه روز دوشنبه تنها 10 ایالت را باقی می‌گذارد – همه با رهبری تقسیم‌شده یا جمهوری‌خواه، و بیشتر آنها در جنوب – که هنوز Medicaid را گسترش نداده‌اند. مدافعان می گویند اکنون آلاباما را در نظر گرفته اند، جایی که فرماندار کی آیوی، یک جمهوری خواه، می تواند برنامه ایالت خود را با اختیارات خود گسترش دهد.

در کارولینای شمالی دلایل مختلفی برای تغییر نظر اخیر جمهوریخواهان وجود دارد. بسیاری از مخالفان در ایالت و جاهای دیگر هم ایدئولوژیک و هم حزبی بوده اند – که بازتابی از بیزاری عمیق جمهوری خواهان از اوباما است. اما اکنون مشخص شده است که قانون مراقبت مقرون به صرفه، معروف به Obamacare، برای ماندن در اینجا آمده است. جمهوری خواهان در واشنگتن نتوانسته اند این قانون را لغو کنند و به نظر می رسد تا حد زیادی از مبارزه با آن دست کشیده اند و به هموار کردن راه برای گسترش در کارولینای شمالی کمک کرده اند.

فرماندار قبل از امضای این مصوبه اعلام کرد: «امروز گامی تاریخی به سوی کارولینای شمالی سالم‌تر است». هنگامی که یک خبرنگار او را تحت فشار قرار داد که چه زمانی این گسترش اعمال می شود، او گفت: “فقط این مسئله این است که چه زمانی، نه اگر.”

c.2023 شرکت نیویورک تایمز



منبع

فرماندار روی کوپر، یک دموکرات، چند روز پس از تایید نهایی این اقدام توسط مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان، طی مراسمی بعد از ظهر آفتابی در چمن خانه اجرایی، قانونی را امضا کرد که برنامه مدیکید ایالت را گسترش می دهد. او توسط بیماران، مدافعان و برخی از همان رهبران جمهوری خواه که قبلاً مانع گسترش در ایالت شده بودند، احاطه شده بود.

مراسم امضای قرارداد دوشنبه در نوبت‌های تلخ و جشن بود. کاساندرا بروکس، که آکادمی مؤمن کوچک را اداره می کند، یک مرکز مراقبت روزانه در منطقه رالی، با یادآوری دو تن از معلمانش که به گفته او جان خود را از دست داده بودند، اشک هایش را خفه کرد.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

برای کوپر، که در دوره دوم ریاست جمهوری خود است و از او به عنوان نامزد احتمالی دموکرات برای سنا یا حتی رئیس جمهور نام برده می شود، امضای این لایحه یک پیروزی قابل توجه بود. او زمانی که برای اولین بار در سال 2017 به قدرت رسید، به دنبال گسترش مدیکید بود و جمهوری خواهان از دادگاه فدرال شکایت کردند تا او را از انجام این کار منع کنند.

نبرد بر سر Medicaid به ویژه در کارولینای شمالی شدید بوده است. حامیان توسعه، صدها تظاهرات «دوشنبه های اخلاقی» را در کاپیتول ایالت برگزار کردند. در سال 2014، شهردار جمهوری خواه شهری که بیمارستان خود را از دست داد، تمام راه را تا واشنگتن طی کرد تا از توسعه حمایت کند.

او گفت: “اینجا به گسترش Medicaid در کارولینای شمالی است.” “در اینجا برای حمایت از کسب و کار کوچک در کارولینای شمالی است. در اینجا رشد مداوم در کارولینای شمالی است. من به کارولینای شمالی اعتقاد دارم.»

فشار برای توسعه سال گذشته، زمانی که مجلس نمایندگان و سنای ایالت اقدامات جداگانه ای را تصویب کردند، شدت گرفت. اما این دو مجلس نتوانستند اختلافات را با هم آشتی دهند.

فرماندار روی کوپر لایحه ای را برای گسترش پوشش Medicaid در عمارت اجرایی کارولینای شمالی در رالی، NC، در روز دوشنبه، 27 مارس 2023 امضا می کند. (ایمون کوئین/نیویورک تایمز)

رالی، NC – کارولینای شمالی روز دوشنبه به چهلمین ایالتی تبدیل شد که تحت قانون مراقبت مقرون به صرفه Medicaid را گسترش داد، آخرین نشانه ای از تضعیف مخالفت جمهوری خواهان با این اقدام بهداشتی بیش از یک دهه پس از آن که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا آن را به قانون تبدیل کرد.

فرماندار روی کوپر لایحه ای را برای گسترش پوشش Medicaid در عمارت اجرایی کارولینای شمالی در رالی، NC، در روز دوشنبه، 27 مارس 2023 امضا می کند. (ایمون کوئین/نیویورک تایمز)

او گفت: “آنها معلمان عالی دوران کودکی بودند که بیمه درمانی نداشتند و به دلیل شرایط بهداشتی قابل پیشگیری از دنیا رفتند.” او این اقدام توسعه را به عنوان یک موهبت برای کسب و کارهای کوچکی که با حاشیه های ناچیز کار می کنند و نمی توانند به کارکنان خود پوشش دهند، می داند.

این لایحه Medicaid را به بزرگسالانی که 138 درصد از سطح فقر فدرال را تشکیل می دهند، یا حدود 41000 دلار برای یک خانواده چهار نفره گسترش می دهد. مقامات ایالتی می گویند که این توسعه حدود 600000 نفر را تحت پوشش قرار می دهد. کوپر در مصاحبه ای پیش از مراسم امضا گفت که این زمانی که دولت بودجه ای را تصویب کند، احتمالاً تا ماه ژوئن، اجرایی خواهد شد.

فردریک ایساسی، مدیر اجرایی Families USA، یک گروه حامی مراقبت های بهداشتی مستقر در واشنگتن، گفت: «این استدلال که این به نوعی تأیید اوباماکر است، ارزش سیاسی زیادی را از دست می دهد، حتی در میان محافظه کاران.

تیم مور، رئیس مجلس نمایندگان ایالت و یک جمهوری خواه، در مراسم امضای قرارداد گفت: «این روز طولانی بوده است، اما نتیجه اصلاحات زیادی بوده است. او گفت که تغییرات به ما این امکان را داد که در موقعیتی قرار بگیریم که امروز در آن هستیم تا بتوانیم این پوشش را گسترش دهیم.