کارن باس اولین شهردار زن لس آنجلس شد

گوئرا گفت، اما باس در چالش‌هایی که با آن روبه‌رو می‌شود چند مزیت دارد: خانم کنگره یک سبک مدیریتی مؤثر دارد و «آشتی‌گر است و مردم را دور هم جمع می‌کند».

جفت لبخند می زند و دست می دهد

پیروزی او پس از یک رقابت غیرمنتظره سخت با یک میلیاردر که زمانی به عنوان جمهوری خواه ثبت شده بود، به دست آمد، زیرا جمهوری خواهان پس از پیروزی در رقابت های کلیدی کنگره در کالیفرنیا، کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند.

باس که پس از افشاگری ها خواستار اتحاد شد، سابقه طولانی در سازماندهی در خطوط نژادی در جنوب لس آنجلس دارد و در واکنش شهر به قیام سال 1992 که پس از ضرب و شتم رادنی کینگ، راننده سیاهپوست توسط افسران پلیس سفیدپوست انجام شد، یک صدای تأثیرگذار جامعه بود. .

گوئرا گفت: از دست دادن کاروسو علیرغم اجرای کمپین او “بهترین تلاش با بودجه و متمرکز لاتین برای رای گیری در تاریخ لس آنجلس”، تلاشی که بر محله های لاتین تبار در سمت شرق لس آنجلس، از جمله در دره سن فرناندو

مربوط: رهبر در حال ظهور لاتین لس آنجلس بر اثر نوارهای نژادپرستانه فاش شده: “آنها ما را به دهه ها قبل بردند”

ویلانووا، یک دموکرات که از زمان انتخابش در سال 2018 چرخش سختی به راست کرد، به دلیل جریان مداوم جنجال هایش در مورد پرونده های انسداد، سوء استفاده و رفتار نادرست، توسط برخی به عنوان «دونالد ترامپ لس آنجلس» مورد تمسخر قرار گرفت. او به شدت ناظران و مقامات منتخب را هدف قرار داده است که وظیفه پاسخگویی او را داشتند، و اداره او اخیراً به خانه یک ناظر شهرستان که از منتقدان سرسخت بود یورش برد.

لونا متعهد شده است که بخش و سیستم زندان را اصلاح کند و به “اختلال و هرج و مرج” دوره تصدی ویلانووا پایان دهد. او در شرق لس‌آنجلس بزرگ شد، محله‌ای که مدت‌هاست توسط اداره کلانتر به شدت تحت نظارت بوده است. با این حال، کلانتر آینده هنگام خدمت به عنوان رئیس لانگ بیچ از سال 2014 تا 2021 با رسوایی هایی از جمله ادعاهای نژادپرستی در این وزارتخانه و نگرانی در مورد قتل و زور بیش از حد توسط افسران خود مواجه شد.



منبعباس در جنوب لس آنجلس بزرگ شد، همان منطقه ای که او در کنگره نمایندگی کرده است. او در اوایل کار خود، به عنوان دستیار پزشک اورژانس کار کرد و در ادامه یک سازمان غیرانتفاعی اجتماعی را با تمرکز بر عدالت اجتماعی، مصرف مواد و فقر در محله تأسیس کرد. در سیاست، او از نماینده ایالت کالیفرنیا به رئیس مجلس ایالتی تا نماینده کنگره در فهرست نهایی بایدن برای معاونت رئیس جمهور ارتقا یافت.

باس، که دومین شهردار سیاه پوست در تاریخ لس آنجلس نیز خواهد شد، بر یک ضرر مالی بزرگ غلبه کرد. کاروسو بیش از 100 میلیون دلار (87 میلیون پوند) از پول خود را در کمپین انتخاباتی خود ریخت که تقریباً ده برابر بیشتر از مبلغی که خانم کنگره هزینه کرد.

مربوط: رادنی کینگ: 30 سال پس از ضرب و شتم وحشیانه، فعالان می گویند لس آنجلس هنوز فاسد و خشن است.

این رسوایی منجر به خشم و محکومیت گسترده جو بایدن شد و تنش‌های نژادی طولانی مدت و نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان برخی از قانون‌گذاران در شهری که تقریباً 50 درصد لاتین و 9 درصد سیاه‌پوست هستند را آشکار کرد. سه دموکرات میانه‌رو که در این افشاگری‌ها دستگیر شدند، همچنین مترقی‌ها را مورد تمسخر قرار دادند، در حالی که به طور زمخت درباره راه‌هایی برای کاهش قدرت اجاره‌کنندگان و همکاران سیاه‌پوست آنها در فرآیند تقسیم‌بندی مجدد بحث می‌کردند، که باعث تحقیقات دولتی شد.

او گفت که کاروسو با او تماس گرفته بود تا انتخابات چهارشنبه شب را واگذار کند و گفت که امیدوار است “به مشارکت مدنی خود در شهری که هر دو دوست داریم” ادامه دهد.

در رقابت دیگری که از نزدیک تماشا شد، رای دهندگان لس آنجلس کلانتر فعلی منطقه، الکس ویلانووا، یک رهبر رسوایی بزرگترین اداره کلانتری در ایالات متحده را برکنار کردند. رابرت لونا، رئیس پلیس سابق شهر لانگ بیچ، روز سه‌شنبه توسط AP برنده اعلام شد، ناراحتی بزرگ و تنها دومین بار در بیش از یک قرن است که یک رقیب یک رئیس فعلی را شکست می‌دهد.

عکس: دامیان دوارگانس/AP

آسوشیتدپرس روز چهارشنبه، نزدیک به یک هفته پس از انتخابات، گزارش داد که دموکرات که بیش از یک دهه به عنوان نماینده ایالات متحده خدمت کرده است، با شمارش 70 درصد آرا، نزدیک به 47000 رای برتری غیرقابل حلی به دست آورده است. کاروسو در اولین شمارش پس از بسته شدن رای گیری ها کمی پیش افتاد، اما باس به زودی از او پیشی گرفت و با شمارش آرا به طور پیوسته برتری خود را افزایش داد.

<span>عکس: دامیان دوارگانس/AP</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/zrHaPYBsBvFKmfEraYWHeA–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/8e2be2928bdbd136209c9084cd179f18″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/zrHaPYBsBvFKmfEraYWHeA–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/8e2be2928bdbd136209c9084cd179f18″/></div>
</div>
</div>
<p>باس در بیانیه ای به مناسبت پیروزی خود گفت: “مردم لس آنجلس پیام روشنی ارسال کرده اند: زمان تغییر و زمان فوریت فرا رسیده است.”  “امشب، 40000 آنجلنو بدون خانه خواهند خوابید – و پنج نفر از خواب بیدار نخواهند شد.  جرم و جنایت در حال افزایش است و خانواده ها از محله های خود قیمت گذاری می شوند.  این باید تغییر کند.»</p>
<figure class=
باس که توسط حامیان احاطه شده است

باس در یک مهمانی شب انتخابات صحبت می کند. عکس: پاتریک تی فالون/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ

باس، 69 ساله، در یک لحظه خاص برای شهرداری لس آنجلس، در حال افزایش است. فایل‌های ضبط‌شده‌ای که ماه گذشته به بیرون درز کرد، سه عضو شورا را دستگیر کرد که اظهارات متعصبانه و نژادپرستانه‌ای را درباره سیاه‌پوستان، بومیان، یهودیان، ارمنی‌ها و همجنس‌گرایان در حالی که در پشت درهای بسته بحث می‌کردند، بیان می‌کردند. اظهارات سه عضو لاتین تبار، از جمله رئیس شورا که استعفا داد، شامل کلیشه‌های توهین‌آمیز درباره اواکساکان‌ها در لس‌آنجلس و اظهارات تحقیرآمیز درباره کودک نوپای سیاه‌پوست یکی از اعضای شورا بود.

مربوط: در حالی که پلیس با بی خانمان ها سرکوب می کند، بی خانمان ها به صحرای موهاوه می رسند

گوئرا گفت، پس از یک مسابقه نزدیک تر از حد انتظار، باس احتمالاً با فشار ترقی خواهان تازه منتخب در دولت شهر مواجه خواهد شد تا از یک برنامه تفکر رو به جلوتر استقبال کند. او افزود که انتظار دارد آنها در انتقال باس که بیشتر یک فرد میانه رو به نظر می رسد، به سمت چپ موفق باشند.

او همچنین در زمانی که بحران بی خانمانی در منطقه به یک فاجعه انسانی تبدیل شده است، شهرداری را تصاحب می کند. شهرستان لس آنجلس در برآورد سالانه امسال 69000 نفر را ثبت کرده است که بیش از 48000 نفر در خارج از خانه زندگی می کنند. هر دو عدد کم شمار در نظر گرفته می شوند. باس متعهد شده است که در اولین سال زندگی خود بیش از 17000 نفر را به داخل خانه منتقل کند و به “کمپ های خیابانی” پایان دهد.

باس و کاروسو پس از یک مناظره با یکدیگر احوالپرسی می کنند. عکس: Allen J Schaben/AP

کاروسو، یک توسعه‌دهنده مرکز خرید و جمهوری‌خواه سابق که اخیراً به‌عنوان دموکرات ثبت‌نام کرده بود، پیام‌های سختگیرانه در مورد جرم و جنایت را اتخاذ کرده بود و در یک مقطع زمانی پیشنهاد دستگیری افراد بی‌سرپرستی را داد که از نقل مکان به پناهگاه‌ها خودداری می‌کنند. اما فعالان چپ و مدافعان افراد بی‌سرپرست گفته‌اند که نگران این هستند که تعهد باس برای ریشه‌کن کردن اردوگاه‌ها منجر به سرکوب یا تشدید حملاتی شود که مردم را بدون دریافت مسکن دائمی به اطراف پرتاب کند. باس گفته است: “شما نمی توانید راه خود را برای خروج از این موضوع بازداشت کنید”، اما برخی از مترقیان از طرح او برای گسترش بخش پلیس لس آنجلس ابراز ناامیدی کرده اند.

کارن باس، نماینده کنگره به عنوان شهردار لس آنجلس انتخاب شد و با شکست دادن میلیاردر توسعه دهنده املاک و مستغلات، ریک کاروسو، تبدیل به اولین زنی شد که دومین شهر بزرگ ایالات متحده را اداره می کند.

فرناندو گوئرا، دانشمند علوم سیاسی که دهه‌ها سیاست لس آنجلس را مطالعه کرده است، گفت که باس که همیشه پیشتاز کمپین بود، در نهایت برنده شد، شگفت‌انگیز نبود.

گوئرا گفت که رای دهندگان لس آنجلس نیز با تصویب طرحی که مالیات بر فروش ملک را بالای 5 میلیون دلار افزایش می دهد، پول بیشتری برای مقابله با بحران مسکن در این شهر فراهم کرده اند، سیاستی که انتظار می رود سالانه یک میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

او گفت: “او همان چیزی است که من فکر می کنم لس آنجلس آرزوی آن را دارد.”