کاخ سفید می‌گوید بایدن احتمالاً از نوع BA.5 Omicron بیمار شده بود

واشنگتن – کاخ سفید روز شنبه تأیید کرد که گونه‌ای از ویروس کرونا که چند روز پیش پرزیدنت بایدن را آلوده کرد، احتمالاً BA.5 بوده است، نوع بسیار مسری Omicron که اکنون شامل اکثر عفونت‌های جدید در ایالات متحده است.

بایدن به طور کامل واکسینه شده است و دو واکسن تقویتی نیز انجام داده است – یادآوری این که کاخ سفید در تلاش بوده است تا به این نکته اشاره کند که تلقیح در پیشگیری از بیماری های جدی بسیار موثر است.

پرزیدنت بایدن پشت میزش با خودکاری در دست، خندان اما مبهوت.

در نامه صبح شنبه پزشک شخصی رئیس جمهور، دکتر کوین سی اوکانر، آمده است: “عامل ایجاد کننده رئیس جمهور به احتمال زیاد نوع BA.5 است.” وی افزود که تاییدیه که از توالی ژنتیکی اولیه بدست آمده است “به هیچ وجه بر برنامه درمانی تاثیر نمی گذارد.”

BA.5 اکنون هشت مورد از هر 10 مورد جدید کروناویروس در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد، و اگرچه افراد را نسبت به انواع قبلی بیمار نمی‌کند، اما به سرعت گسترش می‌یابد و از محافظت ایمنی ناشی از واکسن‌ها و عفونت‌های قبلی فرار می‌کند.

اوکانر گفت که بایدن «هیچ تنگی نفسی ندارد» و به استفاده از «آسپرین با دوز پایین به عنوان یک نوع جایگزین رقیق‌کننده خون» ادامه خواهد داد.

در نامه اوکانر آمده است: “علائم او همچنان رو به بهبود است.”

او قرار بود بعدازظهر پنجشنبه به پنسیلوانیا برود، سپس آخر هفته را در ساحل دلاور بگذراند. در عوض، او حداقل تا اواسط هفته آینده در کاخ سفید منزوی خواهد شد.



منبع

اوکانر نوشت: “صدای او عمیق است.”

رئیس جمهور همچنین در حال مصرف Paxlovid است، درمانی که احتمال ابتلا به بیماری شدید یا بحرانی را کاهش می دهد و با تیلنول درمان می شود. بایدن که در جوانی آسم داشت، برای سرفه «در صورت نیاز» از استنشاق آلبوترول نیز استفاده می‌کند.

بایدن علیرغم تشخیص کووید در این هفته، به کار خود ادامه داد – تبدیل شدن به بخشی از معضل کووید-ویدی که میلیون ها نفر دیگر در دو سال و نیم گذشته تجربه کرده اند.

پرزیدنت بایدن که روز پنجشنبه آزمایش کووید-19 مثبت اعلام شد، در این عکس منتشر شده توسط کاخ سفید در حال کار دیده می شود. (کاخ سفید از طریق توییتر)