کاخ سفید به جمهوری‌خواهان مجلس که در حال بررسی اسناد بایدن هستند می‌گوید که با «نظارت مشروع» همکاری خواهد کرد.

دلری اذعان کرد که FBI روز جمعه پس از پیشنهاد وکلای رئیس جمهور برای دسترسی به خانه بایدن، “بازرسی کامل و توافقی” را از اقامتگاه بایدن در ویلمینگتون، دلاور انجام داد. وی همچنین گفت که کاخ سفید “به همکاری کامل با وزارت دادگستری ادامه داده است” پس از اینکه مریک گارلند، دادستان کل، رابرت هور را به عنوان بازرس ویژه برای تحقیق در مورد مواد طبقه بندی شده یافت شده در خانه بایدن و دفتری که در واشنگتن استفاده می کرد، منصوب کرد.

در این نامه آمده است: «دولت بایدن امنیت و حفاظت از سوابق دولتی، به ویژه اطلاعات طبقه بندی شده را جدی می گیرد. ما مشتاقانه منتظریم تا با حسن نیت با شما و کارکنانتان در مورد درخواست‌هایتان تعامل کنیم. برای این منظور، کارکنان کاخ سفید با کارکنان کمیته تماس خواهند گرفت تا زمانی را برای بحث در مورد این موضوع ترتیب دهند.»

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبعباب بائر، وکیل شخصی رئیس جمهور، شنبه گفت، در نتیجه جستجوی روز جمعه، شش مورد دیگر، از جمله اسناد با علامت های طبقه بندی شده، در خانه بایدن در دلاور پیدا شد.

دلری نوشت: “ما نامه های اخیر شما را با هدف تطبیق منافع نظارتی مشروع در صلاحیت کمیته و همچنین احترام به تفکیک قوا و تعهدات قانون اساسی و قانونی قوه مجریه به طور کلی و کاخ سفید به طور خاص بررسی می کنیم.”

تحقیقات کامر یکی از دو تحقیق مهم جمهوری خواهان مجلس نمایندگان درباره اسناد بایدن است. کمیته قضایی مجلس به رهبری رئیس جیم جردن از اوهایو نیز در حال بررسی این موضوع است.

سرویس مخفی گفته است که گزارش‌هایی را برای اقامتگاه نگهداری نمی‌کند، اگرچه «بررسی‌های نام» اولیه را روی بازدیدکنندگان در حول و حوش زمان غربالگری برای دسترسی به یک مکان محافظت شده انجام می‌دهد.

دلری، با این حال، پیشنهاد کرد که محدودیتی برای آنچه کاخ سفید مایل است با کنگره به اشتراک بگذارد وجود خواهد داشت. او گفت: «همانطور که مطمئنم شما آگاه هستید، این ملاحظات شامل نیاز حیاتی برای حفاظت از یکپارچگی و استقلال تحقیقات اجرای قانون است.

واشنگتن – دفتر مشاور کاخ سفید گفت که در حال بررسی درخواست‌های اخیر رئیس کمیته جمهوری‌خواه در رابطه با مدیریت جو بایدن با اسناد محرمانه است و نشان داد که قصد دارد تا حدی همکاری کند.

بائر گفت، به نظر می رسد اسناد موجود در خانه ویلمینگتون مربوط به دوران معاون رئیس جمهور بایدن و همچنین به دوران تصدی وی در سنا باشد و پس از آن که وکیل بایدن دسترسی کامل به این محل را ارائه داد، پیدا شد.

کامر همچنین روز دوشنبه نامه‌ای ارسال کرد و از کیمبرلی چیتل، مدیر سرویس مخفی، درخواست کرد تمام اسناد داخلی، ارتباطات و اطلاعات نگهداری شده برای خانه بایدن در دلاور را در اختیار داشته باشد.

نامه دلری در پاسخ به نامه‌هایی بود که کامر در این ماه ارسال کرد و درخواست سوابق و اطلاعات در مورد اسناد کرد. برای مثال، کامر از کاخ سفید درخواست کرد که اسنادی را که از دفتر شخصی بایدن در مرکز پن بایدن در واشنگتن دی سی بازیابی شده است، فهرستی از تمام افرادی که به آن و سایر اطلاعات دسترسی داشتند تا روز سه شنبه ارائه کند. او در نامه‌ای متعاقب تمام اسناد و ارتباطات مربوط به تفتیش خانه‌ها و مکان‌های دیگر و فهرست بازدیدکنندگان از خانه بایدن در ویلمینگتون از زمانی که او تا 30 ژانویه رئیس‌جمهور شد، درخواست کرد (کاخ سفید گفته است که چنین گزارش‌هایی وجود ندارد. .)

استوارت اف. دلری، مشاور کاخ سفید، در نامه‌ای به جیمز کومر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان، و توسط NBC News ارسال شد، گفت که از آنجایی که وکلای شخصی بایدن سوابق دولتی را در مرکز پن بایدن پیدا کردند، کاخ سفید ” به طور کامل با آرشیو ملی و وزارت دادگستری همکاری کرد تا اطمینان حاصل شود که اسناد با علائم طبقه بندی شده به مقامات مربوطه ارائه می شود.

در بیانیه ای عصر دوشنبه، سخنگوی سرویس مخفی به وضعیت درخواست کامر پرداخت.

سرویس مخفی امروز نامه کمیته را دریافت کرد و ما در حال بررسی آن هستیم. ما اطلاعات اجرای قانون و عدالت کیفری مربوط به افرادی را که تلاش می کنند به سایت های محافظت شده دسترسی پیدا کنند تولید می کنیم.» سخنگوی گفت: «در حال حاضر در حال بررسی درخواست کنگره هستیم و اطمینان حاصل می کنیم که به رئیس پاسخ می دهیم و بررسی ما مطابق است. با هر گونه قوانین نگهداری، افشا یا رسیدگی که ممکن است اعمال شود.”