کاخ سفید به جف بزوس پاسخ داد و گفت: «تعجبی نیست» او فکر می‌کند شرکت‌های نفت و گاز باید «به ضرر مردم آمریکا سود بی‌سابقه‌ای کسب کنند».

او همچنین یک گام فراتر رفت و مستقیماً از بزوس انتقاد کرد: “اما من حدس می‌زنم تعجب آور نیست که فکر می‌کنید شرکت‌های نفت و گاز با استفاده از قدرت بازار برای به دست آوردن سودهای بی‌سابقه به ضرر مردم آمریکا، راهی است که اقتصاد ما باید کار کند.”

یکی دیگر از مقامات کاخ سفید نیز از رئیس جمهور دفاع کرد. جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی، یکشنبه در فاکس نیوز گفت که بزوس اشتباه می‌کرد و بایدن «دقیقاً آنچه را که فکر می‌کند با عباراتی که همه می‌توانند بفهمند، می‌گوید».

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

بایدن یک توییت در روز شنبه پیشنهاد کرد که فروشندگان گاز از جنگ در اوکراین با تعیین قیمت های غیرضروری بالای گاز سوء استفاده می کنند.

جف بزوس و کاخ سفید به دلیل قیمت بالای بنزین در ایالات متحده توهین کردند.

  • اما کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، اظهارات بایدن را دو چندان کرد.

    بزوس بایدن را به “سوء جهت گیری یا سوء تفاهم عمیق از پویایی های اساسی بازار” متهم کرد.

  • کاخ سفید او را در آخرین نزاع بین بایدن و بزوس بر سر تورم برکنار کرد.

  • قیمت نفت طی ماه گذشته حدود 15 دلار کاهش یافته است، اما قیمت ها در پمپ به سختی کاهش یافته است. این بازاری است که مصرف کننده آمریکایی را شکست می دهد.” توییت.

    بایدن گفت: «پیام من به شرکت‌هایی که پمپ بنزین‌ها را اداره می‌کنند و قیمت‌ها را در پمپ تعیین می‌کنند ساده است: این زمان جنگ و خطر جهانی است. “قیمتی را که در پمپ دریافت می کنید کاهش دهید تا هزینه ای را که برای محصول می پردازید منعکس کند. و همین حالا این کار را انجام دهید.”

    بزوس در موارد متعدد با کاخ سفید در مورد تورم مبارزه کرده است. در ماه مه، پس از اینکه بایدن گفت اطمینان از پرداخت سهم منصفانه مالیات توسط شرکت‌ها می‌تواند با تورم مبارزه کند، بزوس نیز آن را «سوء جهت‌گیری» خواند.

    جف بزوس، مدیر عامل آمازون در کنفرانس خبری خود در باشگاه مطبوعاتی ملی در واشنگتن، 19 سپتامبر 2019، صحبت می کند.

    جف بزوس، مدیر عامل آمازون در کنفرانس خبری خود در باشگاه مطبوعاتی ملی در واشنگتن، 19 سپتامبر 2019، صحبت می کند.پابلو مارتینز مونسیوایس، فایل/آسوشیتدپرس

    • بزوس به طور انتقادی به رئیس جمهور پاسخ داد و در الف نوشت بازتوییت کردن: “اوه. تورم برای کاخ سفید مشکل بسیار مهمی است که نمی تواند چنین اظهاراتی را ادامه دهد. این یا یک اشتباه مستقیم است یا یک سوء تفاهم عمیق از پویایی های اساسی بازار.”

      ماه گذشته، رئیس‌جمهور اکسون موبیل را به دلیل کسب درآمد بیشتر از خدا در سال جاری در حالی که آمریکایی‌ها قیمت‌های بی‌سابقه‌ای را در پمپ می‌پردازند، مورد انتقاد قرار داد. او همچنین با مدیران عامل شرکت نفت دیدار کرد تا آنها را تشویق کند تا برای کاهش قیمت بنزین بیشتر تلاش کنند.

      بایدن جنگ روسیه در اوکراین و شرکت های نفت و گاز را عامل تورم بی سابقه در آمریکا و هزینه های بالای انرژی می داند.

      پس از آن که بنیانگذار میلیاردر آمازون، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را متهم کرد که دلیل بالا بودن قیمت بنزین را از قلم انداخته است، کاخ سفید از جف بزوس انتقاد کرد.