کاخ سفید با سوق دادن کارولینای جنوبی برای کسب مقام اول، طوفان آتش اولیه را به راه انداخت

در حالی که انتظار می رود نوادا جایگاه خود را به عنوان اولین در غرب حفظ کند، اگر اولین نباشد، برای مقامات ارشد سیاسی و حزبی آن ناامید کننده خواهد بود. دموکرات‌های نوادا شاید در تلاش‌های خود برای جانشینی نیوهمپشایر تهاجمی‌تر بودند.

کاخ سفید طرحی را تنظیم کرد که ابتدا توسط واشنگتن پست گزارش شد و توسط NBC News تأیید شد که بایدن برنامه‌ای را درخواست کرد که ابتدا انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی و سپس نیوهمپشایر و نوادا یک هفته بعد برگزار شود. پس از آن، جورجیا و سپس میشیگان.

جمهوری خواهان همچنان قصد دارند به آیووا که از دهه 1970 مقام اول کشور را در اختیار دارد، بمانند. این بدان معناست که این دو حزب برای اولین بار در سال‌های اخیر نقشه‌های مختلف ریاست جمهوری را خواهند داشت.

دستور پیشنهادی باعث می‌شود که گروه‌های حزبی آیووا جلوی کارها را بگیرند. به گفته دو مقام ارشد حزب، در عوض، کارولینای جنوبی اول و پس از آن نیوهمپشایر و نوادا در همان روز، پس از جورجیا و سپس میشیگان قرار دارند.

بایدن در سه دوره نامزدی خود در کاخ سفید، هرگز عملکرد خوبی در آیووا نداشته است. او در سال 1998 در ایالت شعله ور شد، در سال 2008 کمتر از 1 درصد از مجالس حزبی را به دست آورد و در سال 2020 به مقام چهارم رسید.

دموکرات ها همچنین مجلس قانونگذاری میشیگان را تغییر دادند و فرماندار گرچن ویتمر در ماه گذشته مجدداً در انتخابات پیروز شد و از حمایت ایالتی برای تاریخ مقدماتی جدید اطمینان حاصل کرد. سنای ایالت میشیگان روز سه‌شنبه به انتقال مقدماتی ریاست‌جمهوری خود به دومین سه‌شنبه ماه فوریه، یک ماه زودتر از تاریخ کنونی، رأی داد.

با این حال، کارولینای جنوبی از این توسعه خوشحال بود.

برخی در آیووا تهدید کرده‌اند که بدون توجه به آنچه DNC می‌گوید، جلسات حزبی خود را زودتر برگزار می‌کنند، اما ایالت‌هایی که تلاش می‌کنند از خط خود کوتاه بیایند یا از حزب ملی سرپیچی کنند، در معرض خطر از دست دادن نمایندگی خود در کنوانسیون‌های ملی هستند، جایی که نامزدهای ریاست‌جمهوری رسما انتخاب می‌شوند.

میشیگان که هفته‌ها به عنوان یکی از رقبای اصلی در نظر گرفته می‌شد، یک ایالت میدان جنگ در غرب میانه است که برای دیوار آبی دموکرات‌ها حیاتی است و دارای تنوع نژادی، اقتصادی و جغرافیایی است که دموکرات‌ها گفته‌اند به دنبال آن هستند. همچنین بسیار بزرگتر از سایر ایالت های اولیه است.

” [Democratic National Committee] به نیوهمپشایر اولین دوره مقدماتی ملی را نداد که مال آنها نیست که آن را حذف کنند.

ده ها ایالت دیگر برای پیوستن به ایالت های اولیه پیشنهاد دادند که احزاب دموکرات و جمهوری خواه به آنها اجازه می دهند تا رقابت های نامزدی خود را قبل از بقیه برگزار کنند.

به‌عنوان رئیس‌جمهور و رهبر حزبش، نظر بایدن دارای اهمیت است، حتی اگر بیشتر انتظار دارند که او اساساً بدون مخالفت برای نامزدی دموکرات‌ها در سال 2024 نامزد شود.

سناتور جین شاهین، DN.H، روز پنجشنبه طرح کاخ سفید را “کوته فکرانه” خواند و با استناد به قانون ایالتی که نیو را دیکته می کند، قول داد که در مسیر سنت ایالت در برگزاری اولین انتخابات مقدماتی در کشور باقی بماند. همپشایر باید هفت روز قبل از هر ایالت دیگر مقدماتی خود را برگزار کند.

او در یک مصاحبه تلفنی گفت: «این کار انجام نشده است،» و خاطرنشان کرد که عبور دادن آن از طریق DNC کامل «سخت خواهد بود».

بایدن در نامه پنج‌شنبه‌ای به کمیته قوانین و آیین‌نامه DNC، ترتیب ایالت‌های مورد نظر خود را مشخص نکرد، اما خاطرنشان کرد که «برای دهه‌ها، رأی‌دهندگان سیاه‌پوست به‌ویژه ستون فقرات حزب دموکرات بوده‌اند، اما به عقب رانده شده‌اند. فرآیند اولیه.”

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

تراو رابرتسون، رئیس حزب دموکرات کارولینای جنوبی، به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «به نظر می‌رسد جو بایدن نه تنها در تلاش است آمریکا را متحول کند، بلکه تلاش می‌کند شیوه انتخاب رئیس‌جمهور را تغییر دهد و تأثیر او برای نسل‌های آینده محسوس خواهد بود».

او همچنین گفت که دموکرات‌ها «دیگر نباید اجازه تشکیل گروه‌های حزبی را به عنوان بخشی از روند نامزدی ما بدهند» و ضربه‌ای قابل انتظار به آیووا وارد کرد.

این طرح زوزه‌های ری باکلی، رئیس دموکراتیک نیوهمپشایر را برانگیخت، که برای اولین بار به ان‌بی‌سی نیوز گفت که ایالت او هر چه که باشد، اولین رقابت مقدماتی خواهد بود.

هیلی استیونز، نماینده دموکرات، به NBC News گفت: “این چیزی است که مردم برای مدت طولانی برای آن اصرار داشتند. من فکر می کنم برای ایالت ما عالی است. فکر می کنم ما بسیار مناسب خواهیم بود.” پنج شنبه.

ان‌بی‌سی نیوز اوایل پنجشنبه گزارش داد که به گفته چندین مقام دموکرات درگیر در این روند، مقامات آماده حذف آیووا و صعود به میشیگان در تقویم اولیه ریاست جمهوری خود از سال 2024 هستند.

شاهین در بیانیه‌ای گفت: «مایه شرمساری است که تصمیم کوته‌بینانه کاخ سفید باعث می‌شود توجه نامزدها از بین برود و فرصت‌های حیاتی رای‌دهندگان برای ارتباط با نامزدها و شنیدن دیدگاه‌ها و اولویت‌های سیاست‌شان را از بین ببرد.»

تصویب نهایی در نشست بعدی DNC کامل در اوایل سال آینده انجام خواهد شد، اما تایید کاخ سفید راه را برای طرح جدید و ارتقای برخی ایالت ها هموار کرد.

او افزود: «هرچقدر که این تصمیم ناامیدکننده است، هیچ تاثیری بر انتخاب تاریخ مقدماتی خود ندارد. ما مشتاقانه منتظر میزبانی از نامزدها در نیوهمپشایر برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ هستیم.»

پس از اخبار مربوط به دستور پیشنهادی ایالتی، نماینده دموکرات دبی دینگل از میشیگان اظهار داشت که از حضور ایالت خود در پنج رقابت اول خرسند است، در حالی که اشاره کرد که نهایی شدن لیست هنوز هفته ها باقی مانده است.

DNC در سال 2008 پس از اینکه ایالت‌ها بدون مجوز انتخابات مقدماتی خود را افزایش دادند، از حضور نیمی از نمایندگان میشیگان و فلوریدا خودداری کرد.

دموکرات‌ها از سال 2020 در حال بازنگری در تقویم خود بوده‌اند، زمانی که دموکرات‌های آیووا در جلسات خود شکست خوردند، شکستی که پس از سال‌ها انتقاد از این که ایالت جمهوری‌خواه به طور فزاینده از نظر سیاسی قرمز و از نظر جمعیتی بیش از حد سفیدپوست است که نمی‌تواند چنین نقش مهمی در انتخاب نامزدهای دموکرات بازی کند. .

یکی از اعضای کمیته گفت: “من می خواهم روند اولیه ما منعکس کننده جهت حزب ما باشد.” این شخص گفت که میشیگان تنوع نژادی و قومی و همچنین ترکیبی از رای دهندگان شهری، حومه و روستایی را ارائه می دهد و افزود که “آیووا این را ندارد.”

با انجام این کار، او درگیری دیوانه‌واری را در میان ایالت‌های اولیه رقیب به راه انداخته است که نسبت به این حرکت نگران هستند.

واشنگتن – به گفته یک منبع ارشد دموکرات آشنا با این طرح، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا توصیه می‌کند که کارولینای جنوبی، ایالتی که او را در انتخابات مقدماتی 2020 به عنوان نامزد پیشتاز رساند، رقابت نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 را آغاز کند.

اعضای حزبی که در مورد آینده روند نامزدی خود بحث می کنند، مشتاقانه منتظر خبر کاخ سفید قبل از جلسه مهم روز جمعه هستند.

زمانی که برای ریاست جمهوری نامزد می شوید، می توانید به این وضعیت برسید [if] پیام شما طنین‌انداز می‌شود و نوادا را برنده می‌شوید، سپس این پیام‌ها شما را در بقیه کشور خواهند برد.” سناتور دموکرات کاترین کورتز ماستو در مصاحبه ای گفت. نوادا یک عالم کوچک از بقیه کشور است.

تغییراتی که خودی‌های حزب انتظار دارند به طور رسمی در نشست کمیته قوانین و آیین‌نامه کمیته ملی دموکرات که از جمعه آغاز می‌شود، پیشنهاد شود، با هدف تقویت همزمان رای‌دهندگان غیرسفیدپوست در فرآیند نامزدی و اطمینان از انتخاب پرچمدارانی که می‌توانند به طور مؤثری رقابت کنند، انجام شود. در برابر جمهوری خواهان در ایالت های میدان نبرد.