ژنرال سه ستاره بازنشسته پس از توئیتی که به نظر می رسید جیل بایدن را مسخره می کرد از قرارداد ارتش تعلیق شد.

طبق توضیحات پنتاگون از این برنامه، ولسکی تحت یک برنامه پنتاگون به عنوان متخصص با تجربه و مهارت برای آوردن “تفکر روشنگرانه” به ارتش استخدام شد. به گفته ارتش، او از نوامبر 2020 تا آگوست 2021 50,046 دلار و از سپتامبر 2021 تا ژوئن 2022 18,952 دلار برای کار خود پرداخت کرده است.

فیور گفت: «ارتش بازنشستگان حق دارند نظرات خود را بیان کنند و هر چیزی را که دوست دارند توییت کنند، اما این کار را درست نمی کند. و هر چه ارتش بازنشسته ارشدتر باشد، یک توییت اشتباه می تواند برای روابط سالم غیرنظامی و نظامی مضرتر باشد. بودن.”

این اولین بار نیست که ولسکی توییتی با مضامین سیاسی منتشر می کند. در ژوئیه 2021، او به توئیتی از لیز چنی، نماینده ایالت ویو، پاسخ داد، که در آن او نوشت: “من افتخار می کنم که در کمیته منتخب 6 ژانویه هستم. سوگند ما به قانون اساسی باید فراتر از سیاست های حزبی باشد. “

سپهبد بازنشسته گری ولسکی، سخنگوی ارشد سابق ارتش و دریافت کننده نشان ستاره نقره ای در عراق، “مربی ارشد” بود و به افسران ارشد نظامی، کارکنان و دانشجویان شرکت کننده در بازی های جنگی و سایر فعالیت های نظامی مشاوره می داد. سینتیا اسمیت، سخنگوی ارتش، به USA TODAY گفت، سپهبد تئودور مارتین، فرمانده مرکز تسلیحات ترکیبی، ولسکی را در انتظار نتیجه تحقیقات معلق کرد.

فیور افزود: «اما وقتی آنها از حوزه‌های صلاحیت اصلی برای ارائه جنگ‌افزارهای پارتیزانی تیزبین دور می‌شوند، هنجارهای حرفه خود را زیر پا می‌گذارند و مشاغل رهبران ارشد نظامی فعلی را بسیار دشوارتر می‌کنند.»

جکسون پاسخ داد: “من نمی توانم. نه در این زمینه.” “من یک زیست شناس نیستم.”

کنگره موظف شد که پنتاگون قوانینی را برای برنامه مربیان وضع کند، از جمله محدودیت پرداخت و الزام افسران بازنشسته برای ارسال فرم های افشای مالی. در سال 2010، پنتاگون 355 مربی ارشد را در فهرست خود قرار داد. در سال 2011، یک سال پس از اجرایی شدن سقف پرداخت و تضاد منافع، این تعداد به سه کاهش یافت.

در طول دولت ترامپ، چندین افسر ارشد بازنشسته، از جمله دریاسالار ویلیام مک ریون، نیروی دریایی SEAL که رهبری حمله ای را که منجر به کشته شدن اسامه بن لادن شد، و ژنرال استنلی مک کریستال، که رهبری جنگ در افغانستان را بر عهده داشت، به صراحت از ترامپ انتقاد کردند. مک‌ریون در مقاله‌ای در واشنگتن پست، ترامپ را متهم کرد که «فعالانه برای تضعیف هر نهاد مهم در این کشور تلاش می‌کند».

ولسکی سومین ستاره خود را به دست آورد و فرمانده سپاه I در پایگاه مشترک لوئیس-مک‌کورد در ایالت واشنگتن شد. این فرماندهی او را بر بیش از 40000 سرباز از جمله پایگاه هایی در واشنگتن، آلاسکا و هاوایی نظارت می کرد.

فیور توصیه هایی به رهبران نظامی، در حال انجام وظیفه یا بازنشسته، در مورد اظهار نظر سیاسی داشت.

افسران ارشد یونیفرم پوش تلاش می کنند تا ظاهراً در سیاست شرکت نکنند و کنترل غیرنظامی ارتش برای دولت آمریکا اساسی است. این اصل تحت استرس فزاینده ای قرار گرفته است.

ولسکی که یک افسر پیاده نظام بسیار لوکس بود، یک ستاره در ارتش بود و تا نزدیک به اوج خدمت می رسید. کلید رشد او شجاعت او در رهبری یک ماموریت نجات در عراق در سال 2004 بود که در آن او یک ستون زرهی را زیر آتش برای بازگرداندن سربازان و خودروی جنگی برادلی معلول آنها رهبری کرد.

“اگر احساس خوبی دارد، این کار را نکنید.”

سرلشکر گری ولسکی بر فراز لیبریا پرواز می کند.

پیتر فیور، استاد علوم سیاسی در دانشگاه دوک و کارشناس روابط غیرنظامی-نظامی، گفت: اگر اظهارات مک‌ریون و مک‌کریستال به تفسیر سیاسی تبدیل می‌شد، «دور» ولسکی فراتر می‌رفت. او گفت که توییت ولسکی در پاسخ به پیام بانوی اول تماس نزدیکی نیست.

پنتاگون دارای اختیارات منحصر به فردی در دولت فدرال برای استخدام افسران ارشد بازنشسته مانند ولسکی است که از آنها به عنوان “مرشدهای واجد شرایط – عالی” یاد می کند. طبق توضیحات پنتاگون از این برنامه، آنها دارای “دانش، مهارت و تجربه غیرمعمول، ویژه در یک زمینه شغلی و قضاوتی هستند که از سوی همتایان یا عموم مردم اقتدار و موقعیت اعطا می شود.” در توضیحات آمده است که آنها “برای آوردن تفکر روشنگرانه و نوآوری” استخدام شده اند.

برنامه مربیان ارشد در پنتاگون با بررسی اندکی شکوفا شده بود تا اینکه تحقیقات USA TODAY در سال 2009 نشان داد که اکثر 158 ژنرال و دریاسالار بازنشسته تحت قرارداد نیز برای پیمانکاران دفاعی کار می کردند، حتی در حالی که آنها بیش از 300 دلار در ساعت به مالیات دهندگان پرداخت می کردند. همچنین جمع آوری حقوق بازنشستگی دولت

شاک گفت که این توییت همچنین ارتش را در تنگنا قرار می دهد.

ولسکی پس از بازنشستگی، قراردادی را با ارتش به عنوان “مربی ارشد” امضا کرد و به افسران فعال مشاوره داد.

کوری شاکه، کارشناس روابط غیرنظامی و نظامی و مدیر مطالعات سیاست خارجی و دفاعی در مؤسسه امریکن اینترپرایز، گفت: رهبران فعالی که ولسکی به عنوان یک مربی ارشد به آنها مشاوره داده بود ممکن است به دلیل توییت او انجام وظایفشان دشوارتر باشد. او گفت که ولسکی به عنوان یک غیرنظامی حق بیان آزاد دارد، اما موقعیت او به عنوان یک افسر ارشد بازنشسته او را در چشم مردم به ارتش پیوند می دهد.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: ارتش ژنرال بازنشسته را به دلیل توییت درباره جیل بایدن از قرارداد تعلیق کرد.





منبع

پاسخ توییتی ولسکی به بایدن، اشاره آشکاری به سوالات حقوقی در مورد حقوق تراجنسیتی ها بود. بلکبرن، جمهوریخواه تنسی، جکسون را در این مورد تحت فشار قرار داده بود.

او گفت: «مطمئناً نامناسب است که کسی اینقدر درگیر تفسیرهای سیاسی باشد که رهبران وظیفه فعال را هدایت کند. از سوی دیگر، این برای ارتش سخت است – اخراج او به دلیل استفاده از سخنرانی سیاسی محافظت شده.

اندرو باسویچ، استاد بازنشسته تاریخ در دانشگاه بوستون و یک سرهنگ بازنشسته ارتش، گیج شده بود که ولسکی شهرت ارتش را در توییتر به خطر می اندازد.

این اسکرین شات از یک توییت که از زمان حذف شده توسط ژنرال بازنشسته گری ولسکی ارسال شده است، پاسخ او به توییت 24 ژوئن بانوی اول جیل بایدن در مورد سقط جنین را نشان می دهد.

او گفت که افسران ارشد بازنشسته می توانند “همکاری های مفیدی” داشته باشند که در مورد مسائل سیاستی در حوزه تخصص حرفه ای خود بررسی کنند.

“آیا می توانید برای کلمه “زن” تعریفی ارائه کنید؟ بلکبرن پرسید، اشاره ای آشکار به سوالات حقوقی در مورد حقوق تراجنسیتی ها.

کارشناسان می گویند که پاسخ او نشان دهنده هتک حرمت یک افسر نظامی بازنشسته و ورود به سیاست حزبی توسط یک مقام در لیست حقوق و دستمزد پنتاگون است که قرار است از چنین موضوعاتی دوری کند. توییت او حذف شده است.

پس از 6 ژانویه 2021، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، یادداشتی فوق العاده برای سربازان فرستاد و سوگند آنها را به قانون اساسی یادآور شد. در سال 2020، پس از اینکه معترضان مسالمت‌آمیز به زور از میدان لافایت پاک شدند تا رئیس‌جمهور بتواند فرصتی برای عکس گرفتن داشته باشد، خود میلی به خاطر حضور در کنار رئیس‌جمهور وقت دونالد ترامپ عذرخواهی کرد.

توییت‌های ولسکی نشان‌دهنده نقضی متفاوت در روابط غیرنظامی-نظامی است – نقضی که افسران ارشد اخیراً بازنشسته موضع‌گیری می‌کنند. در سال 2016، ژنرال بازنشسته تفنگداران دریایی جان آلن از هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها حمایت کرد. ژنرال بازنشسته ارتش، مایکل فلین، در طول آن مبارزات انتخاباتی، تشویق های «قفل کن» درباره کلینتون را رهبری کرد. او بعداً به دلیل دروغ گفتن به بازرسان فدرال در سال 2017 از سمت مشاور امنیت ملی ترامپ برکنار شد و به یک چهره فزاینده حزبی تبدیل شد.

سرلشکر گری ولسکی در مراسم وقف صندوق قهرمانان بی‌باک در مرکز روح بی‌باک در 8 سپتامبر 2014 در فورت کمپبل، کیو صحبت می‌کند.

واشنگتن – به گفته ارتش، یک ژنرال سه ستاره بازنشسته از قرارداد 92 دلاری در ساعت برای مشاوره با ارتش تعلیق شده است و پس از انتشار توییتی که به نظر می رسید بانوی اول جیل بایدن را در مورد یک موضوع اجتماعی مهم تمسخر می کرد، تحت بازجویی قرار گرفت. .

ولسکی با توییت خود پاسخ داد: “خوشحالم که بالاخره می‌دانی زن چیست”.

Volesky به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. مایکل لاروسا، سخنگوی جیل بایدن، از اظهار نظر خودداری کرد.

بانوی اول جیل بایدن در 17 ژوئن 2022 در کنوانسیون 125 سالگرد انجمن ملی والدین معلمان در بندر ملی، Md.، 17 ژوئن 2022 سخنرانی می کند.

ولسکی پاسخ داد: “این همه در مورد سیاست حزبی است.” او ظاهراً از تحقیقات کمیته 6 ژانویه در مورد حمله خشونت‌آمیز به ساختمان کنگره آمریکا انتقاد می‌کرد که در آن حامیان رئیس‌جمهور وقت دونالد ترامپ تلاش کردند تا تأییدیه پیروزی جو بایدن در انتخابات را متوقف کنند.

“معنی کلمه “زن” آنقدر نامشخص و بحث برانگیز است که نمی توانید برای من تعریف کنید؟ بلکبرن گفت.

او گفت: «این باعث کاهش احترام عمومی برای ارتش به عنوان یک نهاد می شود.

بیشتر: ولسکی پاسخ ارتش به ابولا را اجرا کرد

این اسکرین شات از یک توییت که از زمان حذف شده توسط ژنرال بازنشسته گری ولسکی ارسال شده است، پاسخ او به توییت 24 ژوئن بانوی اول جیل بایدن در مورد سقط جنین را نشان می دهد.

فیور گفت که مربیان ارشد نسبت به سایر افسران بازنشسته استانداردهای بالاتری دارند. آنها برای آموزش به افسران فعال مورد نیاز هستند که چگونه در یک زمان دو قطبی سیاسی خدمت کنند.

بانوی اول جیل بایدن در 17 ژوئن 2022 در کنوانسیون 125 سالگرد انجمن ملی والدین معلمان در بندر ملی، Md.، 17 ژوئن 2022 سخنرانی می کند.

در 24 ژوئن، جیل بایدن توییتی منتشر کرد با محکومیت تصمیم دیوان عالی کشور مبنی بر لغو حق سقط جنین در قانون اساسی که در بخشی از آن آمده است: “نزدیک به 50 سال است که زنان حق دارند در مورد بدن خود تصمیم بگیرند. امروز این حق به سرقت رفت.”

سرلشکر گری ولسکی بر فراز لیبریا پرواز می کند.

او گفت: «آنها نه فقط به خاطر تخصص نظامی، بلکه برای شخصیتشان و رعایت استانداردهای حرفه ای استخدام شده اند.

به نظر می رسید که پست ولسکی بازتاب تبادل نظر در ماه مارس بین سناتور مارشا بلکبرن، آر-تن، و قاضی کتانجی جکسون براون در جلسه تایید قاضی بود، که طی آن بلکبرن قاضی را تحت فشار قرار داد تا تعریفی برای کلمه “زن” در زمینه ارائه دهد. حقوق تراجنسیتی

باسویچ گفت: «درک چیزی که دشوار است این است که چرا او یا هر افسر ارشد بازنشسته دیگری شهرت ارتش را به خاطر بالاتر بودن از سیاست فقط برای به دست آوردن امتیازات حزبی ارزان در رسانه های اجتماعی تضعیف می کند.

سرلشکر گری ولسکی در مراسم وقف صندوق قهرمانان بی‌باک در مرکز روح بی‌باک در 8 سپتامبر 2014 در فورت کمپبل، کیو صحبت می‌کند.

بعدها، ارتش او را به عنوان سخنگوی ارشد خود منصوب کرد و دفتر امور عمومی خود را رهبری کرد. او فرماندهی لشکر 101 هوابرد افسانه ای ارتش را بر عهده گرفت، بخشی از آن را در واکنش به شیوع ابولا در سال 2014 به آفریقا هدایت کرد.