ژاپن ربات‌های تحویل «متواضع و دوست‌داشتنی» را عرضه می‌کند

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «امیدوارم از روبات‌های ما برای تسلط بر جاهایی که نیاز است استفاده شود و به کاهش بحران نیروی کار کمک کنند.»

او می‌گوید: «هر بچه‌ای اینجا نامش را می‌داند.

ژاپن یکی از مسن ترین جمعیت های جهان را دارد که نزدیک به 30 درصد از شهروندان آن بالای 65 سال سن دارند. بسیاری از آنها در مناطق روستایی خالی از سکنه زندگی می کنند که دسترسی آسان به نیازهای روزانه ندارند.

یک ربات چهار چرخ در حالی که از عابران پیاده در خیابانی خارج از توکیو طفره می رود، جیک می زند: «ببخشید، آمدم»، بخشی از آزمایشی است که مشاغل امیدوارند با کمبود نیروی کار و انزوای روستایی مقابله کنند.

با توجه به فشاری که برای محافظت از اشتغال انسانی وجود دارد، مقامات معتقد نیستند که خیابان های ژاپن به زودی مملو از روبات ها شود.

پاناسونیک می‌گوید ربات «هاکوبو» آن می‌تواند به‌طور مستقل درباره زمان چرخیدن و همچنین تشخیص موانع، مانند ساخت و ساز و نزدیک شدن به دوچرخه‌ها، قضاوت کند و توقف کند.

تانیگوچی، رئیس ZMP امیدوار است که در نهایت شاهد کارکرد ماشین‌ها در همه جا باشد.

– “چطور در مورد برخی از نوشیدنی های گرم؟” –

اوچیمورا معتقد است که قرار دادن ربات ها در مناطق روستایی کم جمعیت، ایمن ترین خواهد بود. با این حال، شرکت ها می گویند که تقاضا در شهرها احتمالاً استقرار شهری را از نظر تجاری قابل دوام تر می کند.

من فکر می کنم گسترش روبات ها بیشتر یک فرآیند تدریجی خواهد بود.

مهندس دای فوجیکاوا از غول الکترونیکی پاناسونیک که در حال آزمایش ربات های تحویل در توکیو و فوجیساوا در نزدیکی آن است، گفت: «کمبود کارگران در حمل و نقل در آینده یک چالش خواهد بود.

ZMP با غول هایی مانند Japan Post Holdings در آزمایش ربات های تحویل دهنده در توکیو شریک شده است.

کارشناسانی مانند Uchimura از SIT از محدودیت های این فناوری آگاه هستند.

کمبود نیروی کار در شهرهای آن و قوانین جدید که اضافه کار را برای رانندگان کامیون محدود می‌کند، همگامی کسب‌وکارها را با تقاضای تجارت الکترونیکی و تحویل کالا که ناشی از بیماری همه‌گیر است، دشوار می‌کند.

آزمایش‌های آزمایشی تاکنون از تحویل دارو و غذا به ساکنان فوجیساوا گرفته تا دستفروشی تنقلات در توکیو با الگوهای خلع سلاح‌کننده مانند: “یک روز سرد دیگر، نه؟ نوشیدنی‌های گرم چطور؟”

یوتاکا اوچیمورا، استاد مهندسی رباتیک در موسسه فناوری شیباورا (SIT) گفت: مقررات حداکثر سرعت را شش کیلومتر در ساعت (چهار مایل در ساعت) تعیین می کند، به این معنی که “احتمال آسیب شدید در صورت برخورد نسبتاً کم است”. ).

طرفداران امیدوارند که این ماشین‌ها در نهایت بتوانند به افراد مسن در مناطق خالی از جمعیت روستایی کمک کنند تا به کالاها دسترسی پیدا کنند و در عین حال به کمبود کارگران تحویل در کشوری با کمبود مزمن نیروی کار نیز رسیدگی کنند.

– “یک فرآیند تدریجی” –

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «آنها هنوز در جامعه بشری تازه وارد هستند، بنابراین طبیعی است که با کمی ناراحتی دیده شوند.

tmo-nf/sah/pbt/dhc



منبع

نائوکو کامیمورا رهگذر پس از خرید قطره سرفه از هاکوبو در یکی از خیابان های توکیو گفت: “فکر می کنم ایده خوبی است.”

او گفت: «من فکر می‌کنم اگر با فناوری ارتباطی بهتر، این ربات‌های تحویل‌دهنده بتوانند در یک محله گشت‌زنی کنند یا امنیت افراد مسن را بررسی کنند، مردم را خوشحال می‌کند.

او می‌گوید: «حتی ساده‌ترین کارهایی که توسط انسان‌ها انجام می‌شود، می‌تواند برای روبات‌ها سخت باشد.»

ربات ها به طور کامل به تنهایی کار نخواهند کرد و انسان ها از راه دور نظارت می کنند و می توانند مداخله کنند.

فوجیکاوا از پاناسونیک گفت که یک نفر در مرکز کنترل فوجیساوا به طور همزمان چهار ربات را از طریق دوربین نظارت می کند و هر زمان که شارژ رباتیک آنها توسط موانعی گیر کند یا متوقف شود به طور خودکار هشدار می دهد.

او گفت: “کارمندان فروشگاه های انسانی ممکن است احساس آرامش بیشتری داشته باشند، اما با ربات ها، می توانید راحت تر خرید کنید. حتی زمانی که فکر می کنید چیزی ارزش خرید ندارد، می توانید بدون احساس گناه آن را ترک کنید.”

هدف ربات “DeliRo” آن، ظاهری جذاب است، چشم‌هایی درشت و رسا دارد که اگر عابران پیاده راه را سد کنند، می‌توان از غم و اندوه اشک درآورد.

“ژاپن عاشق ربات هاست.”

هیساشی تانیگوچی، رئیس شرکت رباتیک ZMP مستقر در توکیو، اذعان می کند که چالش هایی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد، از جمله نگرانی های ایمنی.

هیروکی کاندا، یکی از مقامات وزارت بازرگانی که این فناوری را ترویج می کند، به خبرگزاری فرانسه گفت: “ما انتظار تغییر فوری نداریم، زیرا مشاغل در خطر هستند.”

او گفت، اما اگر یک ربات “از پیاده رو خارج شود و به دلیل اختلاف بین داده های مکان از پیش نصب شده و محیط واقعی با یک ماشین برخورد کند، بسیار نگران کننده خواهد بود.”

از آوریل، قوانین راهنمایی و رانندگی بازنگری شده به ربات های تحویل دهنده خودران اجازه می دهد تا در خیابان های سراسر ژاپن حرکت کنند.

هدفی جدی پشت ناز بودن نهفته است.

ربات‌های مشابه در حال حاضر در کشورهایی مانند بریتانیا و چین مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما در ژاپن نگرانی‌هایی درباره همه چیز از برخورد گرفته تا سرقت وجود دارد.

تانیگوچی گفت که این مهم است که ربات ها “متواضع و دوست داشتنی هستند” تا اعتماد به نفس را برانگیزند.

انسان در چنین مواردی و همچنین در مناطق پرخطر مانند تقاطع ها مداخله خواهد کرد. Hakobo به گونه ای برنامه ریزی شده است که تصاویر لحظه ای از چراغ های راهنمایی را برای اپراتورها ضبط و ارسال کند و منتظر دستورالعمل باشد.