چین 39 هواپیمای جنگی و 3 کشتی را در 24 ساعت به سمت تایوان می فرستد

ارتش چین در ماه اوت در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تمرینات نظامی بزرگی برگزار کرد. پکن بازدیدهای دولت‌های خارجی از جزیره را به‌عنوان به رسمیت شناختن واقعی جزیره به‌عنوان مستقل و چالشی برای ادعای حاکمیت چین می‌داند.

طبق نموداری از الگوهای پروازی ارائه شده توسط تایوان، این هواپیماها قبل از دوبرابر شدن به سمت جنوب غربی جزیره و سپس به صورت افقی به سمت جنوب شرقی پرواز کردند. در میان هواپیماها 21 جت جنگنده J-16، 4 بمب افکن H-6 و دو هواپیمای هشدار اولیه وجود داشت.

آزار و اذیت نظامی چین علیه تایوان خودمختار، که ادعا می‌کند قلمرو خودش است، در سال‌های اخیر تشدید شده است و ارتش آزادی‌بخش خلق حزب کمونیست هواپیماها یا کشتی‌هایی را تقریباً روزانه به این جزیره می‌فرستد.

تایوان گفت که حرکات چین را از طریق سامانه های موشکی زمینی خود و همچنین کشتی های نیروی دریایی خود زیر نظر دارد.

چین در بزرگترین مانورهای نظامی خود با هدف تایوان در دهه‌های اخیر، کشتی‌ها و هواپیماها را به طور منظم از میانه تنگه عبور داد و حتی موشک‌هایی را بر فراز خود تایوان شلیک کرد که در نهایت در منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن فرود آمد.



منبع

تایپه، تایوان (AP) – وزارت دفاع تایوان روز پنجشنبه گفت، ارتش چین 39 هواپیما و سه کشتی را در نمایش 24 ساعته نیرو به سمت تایوان فرستاد.

به گفته وزارت دفاع ملی تایوان، بین ساعت 6 صبح چهارشنبه تا 6 صبح پنجشنبه، 30 هواپیمای چینی از میانه تنگه تایوان عبور کردند، مرزی غیررسمی که زمانی به طور ضمنی توسط هر دو طرف پذیرفته شده بود.