چین می گوید که تلسکوپ غول پیکر «چشم آسمان» ممکن است سیگنال های تمدن های فرازمینی را دریافت کرده باشد.

ژانگ همچنین به نقل از روزنامه گفته است که سیگنال‌های جدید فقط می‌توانند تداخل رادیویی باشند.

تلسکوپ رادیویی چین

“احتمال اینکه سیگنال مشکوک نوعی تداخل رادیویی باشد نیز بسیار زیاد است و باید تایید و رد شود. این می تواند یک روند طولانی باشد.” ژانگ گفت.

همانطور که ازمی هارون از Insider قبلا گزارش داده بود، تلسکوپ FAST که در استان گوئیژو قرار دارد، می تواند امواج رادیویی ضعیف تپ اخترها و مواد موجود در کهکشان های دور را تشخیص دهد.

این ظرف در سال 2016 تکمیل شد و رصدخانه 171 میلیون دلار هزینه داشت.

ژانگ به Science and Technology Daily گفت تا به امروز، این محققان دو مجموعه سیگنال از سال 2019 هنگام پردازش داده ها در سال 2022 و یک مجموعه سیگنال در سال جاری شناسایی کرده اند.

دانشمندان چینی می گویند که تلسکوپ غول پیکر “چشم آسمان” این کشور ممکن است نشانه هایی از یک تمدن بیگانه را شناسایی کرده باشد.

وزارت علوم چین می گوید تلسکوپ غول پیکر این کشور احتمالا سیگنال هایی از تمدن های فرازمینی پیدا کرده است.

  • این روزنامه گزارش داد کیهان شناس، ژانگ تونجی، که زمانی “بهترین شکارچی بیگانه در چین” لقب گرفته بود، گفت که FAST “چند سیگنال الکترومغناطیسی باند باریک مختلف از گذشته را پیدا کرده است.”

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • Source link

    این سیگنال ها توسط تلسکوپ رادیویی کروی با دیافراگم 500 متری چین (FAST) که تنها تلسکوپ رادیویی تک آنتن غول پیکر جهان است، کشف شد. به نوشته این روزنامه، به طور غیررسمی با نام «چشم آسمانی» شناخته می شود.

    بر اساس گزارشی که روز سه شنبه در Science and Technology Daily، مجله رسمی وزارت علوم و فناوری منتشر شد، محققان دانشگاه نرمال پکن “چند مورد از آثار احتمالی فناوری و تمدن های فرازمینی را از خارج از زمین کشف کردند.”

    با این حال، دانشمندان برنامه می گویند سیگنال های جدید فقط می توانند تداخل رادیویی باشند.

    تلسکوپ دیافراگم کروی (FAST) در چین دیده می شود.لیو زو/ شین هوا از طریق AP

    • از سپتامبر 2020، یکی از عملکردهای اصلی تلسکوپ، جستجوی حیات فرازمینی است. دانشگاه نرمال پکن در کنار دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی روی این برنامه کار می کند.

      او گفت سیگنال هایی در سال جاری توسط بزرگترین تلسکوپ “چشم آسمانی” جهان شناسایی شده است.