چین در حال حفاری حفره ای به عمق 10000 متر در پوسته زمین است

(بلومبرگ) — دانشمندان چینی شروع به حفاری حفره ای به طول 10000 متر (32808 فوت) در پوسته زمین کرده اند، زیرا دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال بررسی مرزهای جدید در بالا و زیر سطح سیاره است.

بیشترین خوانده شده از بلومبرگ

عمیق ترین حفره ساخته شده توسط انسان روی زمین همچنان گمانه روسی Kola Superdeep است که پس از 20 سال حفاری در سال 1989 به عمق 12262 متر (40230 فوت) رسید.

سان جین‌شنگ، دانشمند آکادمی مهندسی چین، به شین‌هوا گفت: «مشکل ساخت‌وساز پروژه حفاری را می‌توان با یک کامیون بزرگ که روی دو کابل فولادی نازک رانندگی می‌کند مقایسه کرد.

رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ در سخنانی که در سال 2021 به برخی از دانشمندان برجسته کشور پرداخته بود، خواستار پیشرفت بیشتر در اکتشاف اعماق زمین شد. چنین کاری می‌تواند منابع معدنی و انرژی را شناسایی کرده و به ارزیابی خطرات بلایای زیست‌محیطی، مانند زلزله و فوران‌های آتشفشانی کمک کند.

© 2023 بلومبرگ LP



منبع

به گزارش خبرگزاری رسمی شین هوا، حفاری برای چیزی که قرار است عمیق ترین گمانه تاریخ چین باشد، روز سه شنبه در منطقه نفت خیز سین کیانگ این کشور آغاز شد. همان روز صبح، چین اولین فضانورد غیرنظامی خود را از صحرای گبی به فضا فرستاد.

بر اساس این گزارش، محور باریک به داخل زمین بیش از 10 لایه قاره‌ای یا لایه‌های سنگی نفوذ می‌کند و به سیستم کرتاسه در پوسته زمین می‌رسد که دارای سنگ‌هایی با قدمت 145 میلیون سال است.

بیشترین خوانده شده از بلومبرگ بیزینس ویک